I like - äpplen

Idag gillar jag äpplen! Vi fick inte ett enda äpple på vårt träd i år så min snälla väninna lät mig plocka hos dem. Jättegoda äpplen.
 
Idag har råsaftcentrifugen gått varm.
 
Gott att dricka som det är. Men har även fryst in i småportioner. Bara att ta fram och blanda med pressade apelsiner, kardemumma, bladspenat, ingefära, morötter mm. Går att blanda det mesta i hemmagjorda fruktjuicer.
 
 
 
 
 
 
 
1 Anita Malta:

skriven

Vad synd att ni inte fick några äpplen när ni har eget träd och allt ! Snällt av din vän att du fick plocka hos henne. Undrar vad det är för sort. Gillar också äpplen och äter det varje dag men inte vilka som helst. Finns ju en hel del sorter att välja mellan. Vissa svenska äpplen är supergoda vissa mindre. Här finns inga äppelträd så det blir importerat. Din hemmagjorda dryck låter verkligen jättesmarrig ! ..och väldigt nyttig ;-)
Sköt om dig Mia - Kram från ett blåsigt men varmt Malta!!

2 Monica o Jacob:

skriven

Ja äpplen är gott, samma här bara
två stycken på vårt stora Åkerö
Ha det bra

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Mums, äpplen är gott och nyttigt!
Ha det gott!

4 BP:

skriven

Gud sååååå duktig du är!!! Tillsätt lite alkohol så har du cider;-)

Jättekonstigt att du inte fick några äpplen i år. Här var det hur mycket som helst. Å de flesta orkade inte skörda utan alla äpplen låg på marken. Synd tycker jag.

5 Paula i pörtet:

skriven

Hej, hoppas livet börjar kännas lite bättre, och så härligt att mammografin var okej. Du har verkligen haft en tuff period så nu får det vända!
Äpplen försöker jag lära mig att äta, jag är urdålig på att äta frukt, de enda jag gillar är clementiner och kiwin.
Skickar en varm kram

6 Beppan:

skriven

Visst är det gott med äpplen!
Särskilt de egna.
Jag har fått mängder trots den eländiga sommaren.
Hur får du juicen så klar?
När jag gör äppeljuice blir den så grumlig.
Men mycket god.

7 Anemonen:

skriven

Inte fick vi några heller på det vanliga trädet. Det äldsta och sämsta träder med astrakaner har gett en hel del och de skall ner i helgen. Bra när folk delar med sig av sina frukter. Det har jag gjort i år precis som alla år. För själv kan jag inte härbärgera allt som blir av höstens skördar. Finfint med äppeljuice.

8 Lottisen:

skriven

Vad gott det ser ut med äpplejuicen och smart att frysa in. Vi blev jätteglada när vi fick frukt på vårt äppelträd men de blåste ner allihop innan de hann mogna, men hos grannen är det gott om dem :)

9 Anonym:

skriven

Åhh, mumsigt! Här växer äpplen så dåligt att jag inte haft hemplockade äpplen sen jag på tidigt 2000-tal hade en snäll chef som hade ett träd i ett varmt hörn av sin trädgård och brukade ge mig en kasse varje höst...

10 Freja:

skriven

Å ja mena inte att va anonym...

11 Eva Trillian:

skriven

Mmmm! Äpplen! Och allt gott man kan göra med dem! :)
Vårt träd gav nästan inga äpplen i år - så ni ser vi fram emot ett utvilat träds om ger mycket nästa år. Hoppet, du vet ;)

12 Anni:

skriven

Vi fick också dåligt med äpplen i år, vi som brukar åka och musta ca 150 kilo äpplen! Nu har jag två ynkliga kassar på trappan, tänkte koka till mos i alla fall. Fem äppelträd och så dålig skörd ...

Nästa år får det minsann inte vara kallt just när träden blommar!

Fredagskram!

13 Susanne:

skriven

Va gott! Jag har också en sån. :)
Vi fick ojämnt med äpplen på träden i år. Vissa mycket andra nästan inget alls. Men vi har ju så många på kolonin så det var ganska skönt.
Det är omöjligt att ta reda på allt annars.
I år bjöd jag in alla kolonigrannar på självplock av både äpplen och plommon! Det var uppskattat.
Svar: jag har haft fullt upp med en massa hela veckan. Dessutom hängig IGEN! Och så fullt upp på jobbet.
Därav inget inlägg på flera dar!
Men utöver det är allt toppen! :)
Tack för din fina omtanke! ❤
Ha en underbar helg.
Kramar i massor!

14 Gemsofmylife:

skriven

Vill bara titta förbi och önska dig en fortsatt mysig helg
KRAMISAR
Sanna

Kommentera här: