Ljuvliga försommaren

Vilken är din favoritårstid? undrar tisdagstema. Försommaren, då jag vet att jag har den långa ljuvliga sommaren framör mig!
Annars har jag med åren börjat gilla alla våra årstider mer och mer, alla har ju sina fördelar. En blöt regning höst är grusvägarna som bäst att galoppera på, en frostig morgon är som gjort för en fotopromenad, en varm skön sommarkväll vill jag bara sitta ute på altanen och mysa. Skulle inte vilja leva i ett land utan årstider.
 
Är lite sen med tisdagstemat men kom hem vid 9 igår kväll, trött och hungrig efter dubbla utbildningar och 3 timmars bilkörande. Idag blir en jobba-hemma-dag. Skönt!
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Vacker bild! Vi går mot den kanske vackraste årstiden :)
Önskar dig en skön hemmadag!

2 Anonym:

skriven

Underbar årstid är definitivt vår, sommar och höst. Vinter kunde vi hoppa över varje år ;)

3 Nett:

skriven

Och det var jag som var anonym i kommentaren ser jag ;)

4 Stare Ström:

skriven

Vackert men stressigt på våren/försommaren för man måste hinna uppleva allt!

5 Monica o Jacob:

skriven

Vilka ljuvliga försommarblommor;-)

6 Klimakteriehäxan:

skriven

Vi kunde inte vara mer överens!

7 cissi:

skriven

Håller med om att variationen på årstiderna gör att man gillar dom allihop......... men försommaren är ju fantastisk med alla blommor.
Hoppas du haft en skön "jobbahemmadag"!

8 BP:

skriven

m du jobbade hemma idag kunde du ju njuta av sol (de iskalla vindarna glömmer vi;-))
Körsbärsblommorna är ju sååååå vackra. Min favo årstid är helt klart sommaren, men jag kan sträcka mig till april också, förutsatt att termometern visar minst 18 grader;-)

9 Anita Malta:

skriven

Håller med ! Våren är absolut favorit då hela långa sommaren ligger framför en och bara väntar. Naturen vaknar och allt får färg igen. Ljuvlig bild visar du också som väcker hopp. Snart är den äntligen här så efterlängtad :-)
Men kan även hålla med om hösten med våta grusvägar och galopperande på en häst låter väldigt lockande ;-) Ja, årstiderna har var och en på sitt sätt sin charm om man bortser från det gråa under den långa vintern vilket jag har lite svårt att bortse från.

10 Paula i pörtet:

skriven

Hej, den känner jag inte igen? Vad heter blomman, är det en buske eller växt?
Läste att det blev ett överskott på 4.400 till Folkets Hus-föreningen efter vår räkfrossa, det var ju bra. Bion har blivit digitaliserad så nu kan vi se alldeles purfärska filmer också. Kul att gamla byggnader kommer till nytta, och det är en stämningsfull lokal
Kram

Svar: Det är körsbärsblommor :) Roligt att det händer lite i byn!
Mia Ahlstrand

11 Caroline:

skriven

Alla årstider har sin charm, men visst är försommaren något alldeles extra :)

12 Marit Johansson:

skriven

Jag tycker också att det är så, man mår som bäst när man har högsommaren framför sig :)

Kommentera här: