Skyltsöndag och lite fred och vänskap tack

Sitter och tittar på nyheterna och då blir jag lika deprimerad varje gång. Är ju så mycket elände ute i världen. Så mitt bidrag till skyltsöndag får bli denna text:
 
Texten sitter på dessa ringar i Qingdao i Kina, där seglingarna höll hus under OS.
 
BP håller i trådarna för Skyltsöndag!
 
1 BP:

skriven

WOW! Alltså den här skylten är nog den mest "långresta2 någonsin i Skyltsöndag - ja, sedan jag har tagit över från Pumita vill säga. Toppen Mia!
Det är nästan så att jag tror att du tajmar dina resor efter VM (i fotboll) och OS. Fortsätt med det. Jag bara njuter:-)

Stort tack för att du skyltar och länkar:-)

2 Geddfish:

skriven

Skylt med riktigt budskap. Snyggt och (till)talande.
Tack för besöket hos mig! ♥ /Gerd

3 Freja:

skriven

Läcker staty!

4 Marit Johansson:

skriven

Fint budskap. Jag håller med dig om att det är deprimerande att se nyheterna, jag blir beklämd varje gång...

5 Eva Trillian:

skriven

Skönt med lite positiva skyltar som motvikt till nedslående nyheter!

6 Ama de casa:

skriven

Lite annorlunda OS-ringar ;-) Läckra och med ett bra budskap som alla borde lyssna på!
:-)

7 Anita Malta:

skriven

Tänkvärt budskap och lite annorlunda men läckra ringar.
Ja, jag håller verkligen med om att det är väldigt nedslående att ta del av den hemska verklighet som sker runt om i världen. Så svårt att förstå att människan inte kan enas, sluta fred och trivas tillsammans. Men motsättningar kommer dessvärre alltid att finnas mycket beroende på politik och religion. Tur att vi lever i en relativt fredlig plats på jorden. Naturkatastrofer kan vi dessvärre inte rå på men de är fruktansvärda även de.

8 KajsaLisa:

skriven

En fin tanke som vi sex miljarder borde anstränga oss mer för att leva upp till.

Kommentera här: