Yes!

Idag gjorde jag något jag inte gjort på ett par år och knappt trodde jag nånsin skulle kunna göra igen. Jag var ute o sprang! Har inte kunnat springa på ett par år för en krånglande höft, sen ett ont knä o nu senast en öm fot. Gjort rehab-övningar ca 5 ggr/vecka i ett o ett halvt år nu. Och var så himla sugen på att springa så ringde dottern (=sjukgymnasten) och frågade vad hon trodde. Ja max 2 km sa hon, prova försiktigt. Och det gjorde jag. Gick en halv km som uppvärmning, sprang eller rättare sakt joggade sakta 2 km och sen gick en halv km hem. Kände inget alls medan jag joggade. Nu känner jag lite lite i höften. Får de hur det känns imorn. Men det var underbart skönt o roligt!!!
 
1 BP:

skriven

1. Perfekt att ha en dotter som är sjukgymnast. Bingo ju:)
2. Springa har jag slutat med i samma stund som jag slutade med fotboll. Men jag går två kilometer till/från bussen varje dag. Det får räcka.
3. Är stolt över dig oh att det gick så bra:-)

Svar: Tack vad du är gullig! Lite stel idag men fortfarande inte ont :)
Mia Ahlstrand

2 Lottisen:

skriven

Kul att det kändes bra! Hoppas du kan fortsätta, perfekt med en dotter som är sjukgymnast! Har tänkt länge att jag ska sätta igàng och springa men kommer aldrig till skott..

Svar: Superbra att ha en egen sjukgymnast! Lite stel o träningsvärk, men det är väl inte så konstigt :)
Mia Ahlstrand

3 paula i pörtet:

skriven

Hej, så roligt för dig att äntligen kunna återuppta en aktivitet som du gillar. Själv hatar jag att springa, har alltid gjort...numera tror jag mest det beror på att mina blodtrycksmediciner påverkar hjärtat så att när jag blir andfådd så pumpar inte hjärtat snabbare utan det blir en konstig känsla i bröstet. Fast det är nog mest bortförklaringar...hoppas träningsvärken inte blev svårare än att du kan fortsätta springa!
Kram

Svar: Fick prova att äta blodtrycksmedicin förebyggande mot min migrän. Jag stod ut i två veckor. Just den där känslan över bröstet, att inte orka något, som om någon stryper energiflödet... Huu stod inte ut så jag förstår vad du menar.
Mia Ahlstrand

Kommentera här: