Personlig tränare

Att ha en PT, personlig tränare, är nog något de flesta skulle vilja, men inte så många har råd eller tar sig råd/tid till det. Jag o min man har en sådan fantanstisk lyx att vår dotter är både utbildad sjukgymnast och personlig tränare. Denna helg har hon varit hemma på besök och varje gång hon är hemma kollar hon sa att vi gör våra övningar på rätt sätt och ger oss lite nya övningar. Jag har mest kört övningar för knä och höft eftersom det är där jag har problem. Men denna helg har vi kört mycket mage och rygg, och det känns kan jag lova :) 
 
 
De flesta övningar gör vi med bara kroppen, men en pilatesboll, några gummiband och ett par hantlar är bra att ha.
Personlig är temat hos Fototriss denna vecka.
 
 
1 lilalili:

skriven

Jag gillar din triss då den får mig att tänka efter på ett sunt sätt! Vilken underbar lyx att ha en alldeles privat Privat Tränare! Det skulle jag verkligen behöva :)

Svar: Kul att du gillar den! Ja tror alla människor skulle behöva en PT, både för motion och det mentala peppandet :)
Mia Ahlstrand

2 Eva Trillian:

skriven

Så praktiskt att ha en personlig tränare i familjen :)

Svar: Ja helt perfekt :)
Mia Ahlstrand

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Toppentriss men jag måste tillstå att jag avskyr de där gummibanden! Fick sådana når jag hade en överarmsfraktur och blev aldrig vän med dem!

Svar: Tack! Man kan ju göra hur många övningar som helst med dem. Tycker de är jättebra :)
Mia Ahlstrand

4 Veiken:

skriven

Vissa har det bra med en personlig tränare som kan komma hem och hjälpa till. Trissen är så bra på många sätt. Färgerna och budskapet går fram! :)

Svar: Tack, roligt att den inspirerar! Ja helt underbart lyxigt att ha en egen PT :)
Mia Ahlstrand

5 Katarina-Cinnamon:

skriven

Så härligt med en PT i familjen :-) Fint personligt trissat. Härlig färg på pilatesbollen

Svar: Tackar! Ja perfekt att ha en egen PT :)
Mia Ahlstrand

6 cissi:

skriven

Så bra att ha en alldeles egen personligtränare! Din fina triss motiverar verkligen till nya krafttag! :)

Svar: Vad roligt att den motiverar dig! Bara att köra igång :)
Mia Ahlstrand

7 Freja:

skriven

Så lyxigt med en helt personlig personlig tränare!

Svar: Dottern valde mellan polis och sjukgymnast/PT... gissa om jag blev glad när hon valde det senare :)
Mia Ahlstrand

8 Lajsas Fotografi:

skriven

Vilken lyx! =)

Svar: Ja verkligen :)
Mia Ahlstrand

9 En plats i solen:

skriven

Vilken underbar tolkning och bra med en dotter som är PT :)

Ja handbollen är nog ingen som missar att jag springer på tit som tätt haha

Svar: Tackar! Ja jättebra :)
Mia Ahlstrand

10 anki-itte:

skriven

En färggrann triss.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

11 Kari:

skriven

Så heldige dere er som har deres egen PT! Fin triss med fine farger!

Svar: Tackar! Ja perfekt med egen PT :)
Mia Ahlstrand

12 Kerstins foto:

skriven

Härligt att ha en personlig tränare, blir svårare att smita undan om man nu skulle vilja. ;)
Fin triss!

Svar: Tackar! Ja och när mannen o jag peppar varann så är det ännu svårare att smita undan.. Om han gör sina övningar vill ju inte jag vara sämre ;)
Mia Ahlstrand

13 Hanna:

skriven

En riktig lyx att ha en personlig tränare inom familjen, det under lättar massor. Bra att du får hjälp med att stärka de kroppsdelar som bråkar med dig.

Tack för din fina kommentar hos mig, önskar dig en fin vecka!

Svar: Ja så lyxigt o bra. Har tränat höften i över ett år nu och har inte ont alls längre, men vågar inte sluta med övningarna... Detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

14 alba:

skriven

strålande färgrik sammanhållen tema.
alba

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

15 Tant Otto:

skriven

Bra trissat..en personlig tränare har jag med. Jag har alla tre Gummiband pilatesbollen och hantlarna plus en egen Annika min bästa träningskompis. Vi sporrar varandra då vi tränar ihop :)

Svar: Jättebra med en träningskompis också! Jag o min man peppar varandra. Då vågar man liksom inte fuska :)
Mia Ahlstrand

16 Anni:

skriven

Vilken lyx och så passande att hon kom hem just till detta tema!

Svar: Ja det är inte så ofta hon kommer hem så det passade perfekt :) Superlyxigt!
Mia Ahlstrand

17 Marit Johansson:

skriven

Så bra att ha en personlig tränare i familjen :)

Svar: Ja det är helt suveränt!
Mia Ahlstrand

18 Gunvor:

skriven

Vilken underbar triss! Verkligen lyx att ha en egen personlig tränare!

Svar: Tack! Ja det är perfekt!
Mia Ahlstrand

19 Caroline:

skriven

Vilken lyx, att ha tillgång till en personlig tränare!

Svar: Ja väldigt lyxigt :)
Mia Ahlstrand

20 När Annie fotograferar:

skriven

Åh, så duktig du är. Har själv inte motivation till att vara så duktig! :-)

Svar: Svårt att smita undan när mannen också gör o vi peppar varann. Dessutom gör det ju massa nytta och varken knä eller höft gör lika ont längre :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: