Tema Fredag: Blåvitt

 
Valet blev enkelt. Finns det något mer blåvitt än Grekland? Älskar Greklands vitkalkade hus och blåa fönsterluckor och dörrar. Många resor dit har det blivit, mest båtluffning och ett femtontal öar samt fastlandet har besökts.
 
Mer blåvitt hos
 
1 Monica o Jacob:

skriven

Mysigt och så typiskt grekiskt;-)
Ha en skön kväll

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

2 Eva Trillian:

skriven

:) Ja, där finns det verkligen temariktiga hus och byggnader :)

Svar: Verkligen :)
Mia Ahlstrand

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Grekiskt så det förslår! Jag tycker också om de vita husen med blå dörrar och fönster, ser lugnt och rofyllt ut! Din bild får mig att längta dit!

Svar: Ja Grekland är mysigt! Man måste bara åka dit lite då o då :)
Mia Ahlstrand

4 Anita - Malta:

skriven

Tänkte spontant Grekland när jag såg temat. Fin bild har du valt bland förmodligen många andra ;-)
Ha en skön kväll Mia.

Svar: Tackar! Ja jag har nog ett antal hundra bilder därifrån... Men många är från 80-talet o sitter i album, som det var på gamla goda tiden :)
Mia Ahlstrand

5 Pysselfarmor:

skriven

Ja typiskt Grekland, men tänk i Stamsund på Lofoten fanns det också många blåvita hus ;-)

Svar: Då skulle jag gilla det stället!
Mia Ahlstrand

6 Marit Johansson:

skriven

Ja blått och vitt för direkt tankarna till Grekland, till skillnad från dig har jag tyvärr aldrig varit där!

Svar: Åk dit!!! Underbart! Och vi har även båtluffat med barnen och det har gått jättebra :)
Mia Ahlstrand

7 Kerstins foto:

skriven

Så vackert, har aldrig varit där men det ser väldigt fint ut med de vita husen.

Svar: Tack! Ja Grekland är otroligt fint!
Mia Ahlstrand

8 Hanna:

skriven

Ahhh, åhhh... så underbart, bara helt underbart :0)

Svar: Mmm visst är det :) Nåt speciellt med Grekland....
Mia Ahlstrand

9 Anneli - A'la Foto:

skriven

Jag tänkte också spontant Grekland när jag såg din bild! Har aldrig varit där men det är ett ställe jag gärna skulle åka till! Vacker bild och fint tolkat!

Ha en skön fredag!

Svar: Tack! Ja se till att åka dit nån gång!
Mia Ahlstrand

10 Leena:

skriven

Rena och fina färger! Och som du säger, nog är blått och vitt Grekland.

Svar: Ja väldigt grekiskt :)
Mia Ahlstrand

11 Della / Var Dag ett Äventyr:

skriven

Det ser väldigt grekiskt ut. Snyggt.

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

12 akson:

skriven

Kan bara instämma med att Grekland är så vackert med sina vitkalkade hus och blå dörrar och fönster. Ljuvligt!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

13 Stare Ström:

skriven

Typisk bild från Grekland, och snygg!

Svar: Tack! Ja så grekiskt det kan bli tror jag :)
Mia Ahlstrand

14 Anni:

skriven

Ja visst är det underbara färger i sol och värme - svalkande och friskt.
Mitt "hav" ser du i inlägget före det blåvita. Det är ont om hav i Stockholms västra förorter ...

Svar: Ha ha, det havet var fint :) Men jag fortsätter tänka mig ett hav att blicka ut på från din veranda!
Mia Ahlstrand

15 Fröken Christina:

skriven

Det är verkligen Grekland. Där finns det blått och vitt på alla hus. Det är vackert kan jag tycka.

Svar: Ja Grekland är speciellt. Kanske inte så fin natur, men husen är fina!
Mia Ahlstrand

16 Fröken Christina:

skriven

Det är verkligen Grekland. Där finns det blått och vitt på alla hus. Det är vackert kan jag tycka.

17 Jah Hollis:

skriven

Fina blåvita nyanser i din temabild.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: