Hösten på väg...

Klar hög luft, soligt men lite småkyligt i skuggan. Denna underbara höstdag tog jag och en väninna våra kameror och gick ut på en långpromenad. En tre-timmars-tur på grusvägar, genom skog, förbi sjöar, längs åkrar och ängar. Jättehärligt!
 
 
Det syns på naturens färger att hösten är på gång... 
 
 
 
 
Vi såg många svampar, men tyvärr inga ätbara.
 
 
Den här söta grodan hoppade omkring på stigen och vi såg knappt honom först. Men när vi skulle fota satte han sig snällt vid ett gult björklöv och väntade tills vi var klara, då hoppade han vidare.
Blev livrädd när jag såg denna, trots att den var så liten. Men det visade sig att den var inte bara liten, den var stendöd...
Lite sommarkänsla fortfarande!
 
Här red jag ofta förr och idag insåg jag att jag saknat denna plats väldigt mycket.
 
 
 

   
1 Mormor:

skriven

Takk for turen.
Den var nydelig.
Ha en flott mandag :)

Svar: Varsågod! Så härligt ute nu. Ha en skön dag du med!
Mia Ahlstrand

2 Åke:

skriven

Fin tur! Hösten på ingående... Men den är väcker, det bevisar du :)

Svar: Tack för dina ord! Ja jag älskar hösten med den klara friska luften och alla fina färger. Färgerna har inte riktigt kommit ännu, men de är på väg...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: