Fototriss del 232: Siffror

Ut och leta siffror säger Helena på Fototriss. Jag valde att tillverka mina siffror.
Grahamsbröd i form av siffror, smaksatta med tomatpuré, färsk basilika och oregano.
Bara att hugga in och välja en siffra till frukost.
Eftersom det blev min andra frukost när frallorna var klara och sonen vaknade så valde jag siffran 2.
 
Andra siffror hittar ni hos:
 
 
 
 
1 Tony:

skriven

Haha... smart, den här trissen gillar jag. Snygga bilder också!

Svar: Ha ha, tack :)
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Kreativ och snygg triss! Och så fick du gott, nybakat bröd på köpet!

Svar: Tackar! Ja alltid gott med nybakat!
Mia Ahlstrand

3 Carita Liljendahl:

skriven

Va fint! Och den där mackan gjorde mig riktigt saltsugen :-)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

4 Lena och Tommy:

skriven

Här var det goda siffror :)

Svar: Mmm jättegoda blev de :)
Mia Ahlstrand

5 KajsaLisa:

skriven

Verkligen kreativt, sen fick du ju några goda mackor på köpet.

Svar: Tack! Mumsigt blev det :)
Mia Ahlstrand

6 Marja:

skriven

Vilken kul idé att baka siffror, :) Fina bilder.

Svar: Tackar! Ja nästan allt går att baka :)
Mia Ahlstrand

7 Tomtan:

skriven

En mumsig triss!

Svar: Mmm den blev god :)
Mia Ahlstrand

8 Nett:

skriven

En sådan smart lösning av temat :)

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

9 mammakero:

skriven

Jättekul trissat! Vilken av bröden var godast 1, 2 eller 3? Eller var alla lika goda? Det ser underbart gott ut i alla fall!

Svar: Ha ha, alla var lika goda :)
Mia Ahlstrand

10 BP:

skriven

Vad gör man inte för bloggen!!!! Du bakade. Är mäkta impad måste jag säga. Omgångens mest kreativa triss är det hur som helst - läckert! Hoppas brödet smakar lika gott som det ser ut:-)

Svar: Plupparna köper jag på Kungsgatan. Nespresso butiken är granne med Naturkompaniet. Visst kan man köpa dom via nätet, men det blir så stora leveranser åsså kommer man ju alltid på i sista minuten att det bara finns två pluppar kvar så...

Svar: Brödet smakade underbart! Älskar färska örter i bröd. Tack för infon om plupparna. Åker inte till stan varje vecka men då kan jag i alla fall passa på att köpa när jag är där!
Mia Ahlstrand

11 Elisabeth:

skriven

Vad gott det ser ut! =) Det var verkligen en kreativ triss! =)

Svar: Tackar! Smakade mums!
Mia Ahlstrand

12 Stare Ström:

skriven

Det var mycket möda du la ner för att få en triss! Men lyckat blev det, och säkert gott dessutom!

Svar: Ja det var det värt! Hade bakat i vilket fall som helst, så gott med nybakt på helgmorgonen, men har aldrig bakat siffror förut.
Mia Ahlstrand

13 Veiken:

skriven

Du har gjort en mycket kreativ triss. Jättegod dessutom! :)

Svar: Tack, ja det blev gott!
Mia Ahlstrand

14 Jah Hollis:

skriven

Läcker siffertriss. :-)

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

15 Linnéa:

skriven

Ha, ha, det är roligt att leka med maten!!!!!! Kul o kreativ triss!

Svar: Ja visst är det :) Tack!
Mia Ahlstrand

16 kiki freese:

skriven

Vilken underbar brödidé.
Tack för den
/Kiki

Svar: Varsågod! Finns mycket roligt att göra :)
Mia Ahlstrand

17 Kicki:

skriven

Det var en ovanlig siffertriss, men den såg god ut :)

Svar: Mmm det var den också!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: