Lyser som Las Vegas

Kvällarna här i Qingdao är häftigt att uppleva.
Varenda skyskrapa är upplyst i olika färger och mönster.
Det är som ett skådespel, de slocknar, lyser igen och nu med ny färg eller någon figur på.
Läckra speglingar i vattnet!
 
Bilderna är från i förrgår. Igår åkte Jörgen vidare till Nanjing för att jobba där ett par dar och jag stannade i Qingdao. Lilla jag helt ensam i en 10-miljonersstad i Kina... Jag går promenader på dagarna och håller mig på hotellet på kvällarna, känns tryggast. Som tur är finns det några olika restauranger på hotellet. Eftersom Jörgen är Club-medlem ingår det gratis mat men den är i princip samma varje dag, blir lite enformigt. Så igår lyxade jag till det och gick på en italiensk restaurang. Eftersom det var min födelsedag tyckte jag att jag var värd det :) Var även nere vid poolavdelningen och bubblade en stund. Och på kvällen ringde alla mina tre familjemedlemmar gruppsamtal på skype till mig! Åh vad glad jag blev :) En annorlunda men bra födelsedag!
 
Igår på morgonen såg jag ett tjockt rep hänga utanför fönstret. Sen på eftermiddagen dunsade det till och så dök en hängande fönsterputsare upp, på 33:e våningen, dinglande i repet... De har nog inga kollektivavtal och skyddsombud här :)





 
1 Marit Johansson:

skriven

Klart läckra kvällsbilder men favoriten blir på fönsterputsaren :)
Grattis i efterskott!

Svar: Ja snacka om att jag blev förvånad :) Åh tack så mycket!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: