Tebjudning

Äntligen är karantänen över för dottern och hennes familj så vi kan träffas igen. De åkte på corona både hon och hennes man. Troligtvis barnen också men de är för små för att testas. Vi vet fem olika familjer med barn på deras dagis som haft corona nu så det troliga är att det sprids via barnen. Vi har bara träffats utomhus men sist vi träffades utomhus så kroknade hennes man dagen efter. Så vi testade oss för säkerhets skull men vi slapp corona denna gång.... ta i trä.  Min dotter är vaccinerad, en dos av astras vaccin, men fick corona i alla fall. Man kan ju tycka att hon borde ha klarat sig. Nu har de ju t.o.m. ändrat riktlinjerna så att det är ok att gå och jobba om du är vaccinerad och bor ihop med någon med pågående covid. Väldigt märkligt beslut tycker jag. Fast jag tycker i och för sig de flesta beslut de tar är alldeles för mjäkiga. De borde ställa krav istället för att ha restriktioner. 
 
Positivt är i alla fall att nu kan vi börja umgås igen. Igår kom hon och småkillarna hit och grillade hamburgare. Hennes man blev glad att få se fotboll hemma i lugn och ro :) 
 
Efter maten spelade vi spel, Spindelmannen. 
 
Och sen dukade Charles upp till tebjudning och vi fick slå oss ner i soffan. Så gulligt av honom :) 
 
Dessa kakor bakade vi av trolldeg i julas. 
 
En väldigt mysig eftermiddag/kväll! 
 
 
1 BP:

skriven

Har kommit så långt att jag inte bryr mig om C-19 längre. Förstå mig rätt, visst är jag försiktigt och ha varit så i drygt ett år, men allt daltande med restriktioner som inte ens är glasklara står mig rakt upp i halsen.
Har fått kallelse för vaccination, men jag har avstått hittills (i samråd med min husläkare).

Härliga bilder från tebjudningen och vilka vackra bakverk!

PS. Tänker du och din man vaccinera sig när det väl är er tur? DS.

2 Ditte:

skriven

Fint att ni kunde ses och en tebjudning var ju extra trevligt.
Visst har FHM varit mesiga med beslut. Kan inte förstå logiken att det inte ska vara ett "måste" med mask på kommunala färdmedel och sen att straffa restaurangerna där lite smitta funnits.
Jag är vaccinerad med första sprutan av Pfeizer och där räknar man med ett skydd på 60% efter två veckor.
Men mot den brasilianska mutationen finns ju inget...
Tror avstånd fortfarande är väldans viktigt när man träffar på okända.

3 Anni:

skriven

Så skönt att ni törs umgås igen, det måste vara guld värt! Visst kan man få covid även om man är vaccinerad, vaccinet skyddar främst mot SVÅR sjukdom. Jag fick min första Pfizer i måndags, så när det är dags att vara på Castor igen om två veckor känns det lite lugnare att åka pendel och tunnelbana. Jag åker aldrig i rusningstid, så det har inte varit trångt någon gång.
Vad gäller hårdare tag och krav så har det ju med lagar att göra. Sverige är tackolov en demokrati där det inte går att toppstyra folket hur som helst. Nu har pandemilagen tillkommit, att ta till i nödfall.

Kommentera här: