Gemsweekly photochallenge - tiger

Ordet vi ska tolka är tiger. Det första jag tänker på är den gamla klassiska skylten:
 
Men sen tar jag fram mammas gamla kakbok som jag har ärvt. Ja mamma bakade inte ofta eftersom pappa var bagare. 
 
Har finns recept på tiger-kaka. Den bakade jag ofta när jag var liten. 
 
Klicka på bilden om du vill se hur andra har tolkat veckans ord:
 
1 BP:

skriven

Ja, där satt den - den svenska tigern alltså. Den tänkte jag nämligen också på, men nu var både du och bloggaren "Tanthuset" snabbare;-)

Tigerkakan däremot tänkte jag inte på. Kan bero på att jag aldrig bakat än. Jättekul tolkning som du hittills är ensam om.

2 Musikanta:

skriven

Heja! Här kom den till sist - tigerkakan, som var en favorit när jag växte upp. Det var en av de få maträtter som jag klarade av.
Ingrid

3 Anni:

skriven

Tigerkakan är bestämt en utrotningshotad kaka. Kul att baka, men smakade den så mycket egentligen?

4 Vilt og vakkert:

skriven

Heisann, original løsning. Nå kan vi jo bake tigerkake alle sammen og bjuda på....

5 Violen:

skriven

Tigerkakan inbjuder till lite nostalgi! En svensk tiger, många från andra kulturer tycker visst att vi svenskar är alldeles för tysta. Bra tolkning!

6 Mia:

skriven

Vad glad jag blev när jag såg receptet på tigerkakan, det kommer jag att skriva av, för det är lite annorlunda än den som finns i min bakbok, så tusen tack för det!!

7 Stare Ström:

skriven

Visst! En svensk tiger! Verkar vara en lyxig variant på tigerkaka. Säkert god.

8 Ditte:

skriven

Tänkte också på den svenska tigern och "Essos" gamla bensinreklam - "En tiger i tanken". Men jag hamnade bland de mer sibiriska varianterna.
När jag här ser tigerkaka blir jag nostalgisk.Känner dessutom igen boken.
Tack för ett läckert bidrag.

9 Anneli - A'la Foto:

skriven

Roligt tolkat! En tigerkaka blev jag sugen på nu!

10 Paula:

skriven

Tack för skylten med den svenska tigern, oops, den var helt ny för mig, men snygg! Själv är jag ju mer van vid lejon, de finska sådana...hihi
tigerkaka funderade jag också på men jag kan inte ens minnas hur den smakar. Men snygg är den! Kram

11 Birgitta:

skriven

Tigerkaka bakar jag ofta. Enkelt och gott.

12 Beppan:

skriven

Samma tanke tydligen! Jag kollade inte igenom andra bloggar innan jag klurade....
Tigerkakan kom jag inte på.
Bra där!

13 Beppan:

skriven

Samma tanke tydligen! Jag kollade inte andra bloggar innan jag klurade på mitt inlägg.
tigerkaka tänkte jag inte på alls.
Bra där!

14 KajsaLisa:

skriven

Du fick till en bra mix här gammal försvarspropaganda och kakmix. Tänjde temat ordentligt, kul.

15 Klara Ovidia:

skriven

En super tolkning!

16 Biggeros:

skriven

Jag har sju sorters kakor där bl.a tigerkaka finns som recept. Ja, när din far är bagare så finns det ingen större anledning att baka själv. Jag förstår att du har fått många goda tips och råd=)
Svensk tiger är ett givet kort.
Ha en bra dag <3

Kommentera här: