Höst, svamp och jobb

Sen sist har vi haft höststädardag i bostadsrättsföreningen. Vi har egentligen all skötsel genom Riksbyggen men det är ett bra sätt att träffas på, skapa gemenskap. Och få lite snyggare på köpet. 
Här tog vi bort alla maskrosor och då blev inte mycket kvar. Så nu är det planterat nytt gräs. Förhoppningsvis grönt och fint till våren! 
 
Bilden vill inte vända sig... Men vi grillade korv i regnet. Och det var flera som hade bakat godsaker till alla. 
 
Fattar inte varför bilderna inte vill vara åt rätt håll... Min man sprang halva Lidingöloppet i regnet medan vi städade i föreningen. Ja han sprang hela sitt lopp, men loppet som var 1,5 mil istället för 3 mil. Lite mer lagom. Hans mål var att klara det på 1,5 timmar och tiden blev 1 t 21 min så han var väldigt nöjd. Men backarna var jobbigare än vad han mindes. Inget för mig som hatar uppförsbackar. 
 
Eftersom jag missat ett antal av BP:s skyltsöndagar kommer ännu en skylt. Från gymmet. 
 
Bäst är ju denna! 
 
Har varit på en del nätverksträffar med andra företagare. Här i Gnesta. 
 
Och även i Trosa. Så vackert att ta en liten promenad längs ån. 
 
Och i lördags jobbade jag på Trosa Stadshotell. De har ett par skaldjurshelger varje höst och då hjälper jag dem att rekommendera viner till gästerna. Jätteroligt. 
 
Har hunnit med ett antal HLR-utbildningar också och denna bild la en kund ut på instagram efter en utbildning. 
 
Sen sist har det blivit en hel del turer i skogen. Det gäller ju atta ta vara på svampen :) En av turerna fick jag besök och sällskap av Anni. Jättetrevligt! 
 
 Som tur var gick vi inte vilse även om vi irrade runt lite grann. Och skrämde upp varandra av alla spår av älgar och vildsvin! Och som tur var hittades denna äldre man till slut. Han var borta i drygt ett dygn och vädret var ju inte det bästa. Han fortsatte gå i princip hela natten för att hålla värmen. Fick veta 14.20 att Missing People skulle samlas 14.30. Då hade jag ingen möjlighet att haka på och fick så dåligt samvete. En halvtimme senare var han hittad. Så skönt!!
1 Anni:

skriven

Jaaa, så mysigt det var och så läskigt med bajset och så ynkligt små påsarna blev när svampen förvällts och hamnade i frysen.
Tänk att din man föredrog att springa istället för att mysa med föreningen. Jag hade helt klart valt det senare.
Kram på dig, så ses vi snart igen!

2 Susjos:

skriven

Är imponerad över all svamp som du hittar! Å va roligt att få ett tack via instagram!
SÅ kul att Anni och du träffats och plockat svamp.
Ha en fortsatt skön höst!
Kram

3 BP:

skriven

Tusen tack för skyltningen och länken. Alltså skylten med "grodan" är ungefär så som jag känner. Jag njuter av att vara lat och bara vara.

Så duktig din man är att springa halva Lidingöloppet på en så bra tid. I motsats till Anni hade jag absolut valt loppet. Påta i trädgården är ingenting för mig.

Vilken härlig bild din kund tog på dig. Så bra reklam för dig att synas på Instagram. Kunden måste ha varit otroligt nöjd. Bra där:-)

Ganska roligt faktiskt att du plockar svamp, trots att du inte ens äter den. Å alla spår av älg och vildsvin - så modiga Anni och du var.

Så skönt att killen kom till rätta!

4 Paula:

skriven

Hej! Är du sommelier Mia? Vad häftigt, jag vet ingenting om viner. De enda jag köper hamnar i mina grytor, där får dom gotta sig med diverse andra livsmedel. Brukar bli så gott.
Ha en fortsatt fin höst, här i Säfsen har alla löven trillat av!

Kommentera här: