Jobb och lite annat

Redan gått tre veckor sen sist. Tiden flyger verkligen iväg. Haft mycket jobb vilket är jättekul. 
 
Mest har det varit utbildningar i HLR som är min huvudsyssla i firman. Men har även hunnit med en vinprovning. Kul som omväxling. 
 
Nattvandrarna har precis startat upp här på initiativ av ett par föräldrar. De ville gärna lära sig HLR men har inte hunnit få igång någon ekonomi ännu. Så jag och Lions Club sponsrade deras utbildning med hälften var. De gör ju en stor samhällsnytta. 
 
Hade hand om Charles hela tisdagen och då fick även han träna. Men mest lekte han att hans lilla bebis var sjuk och behövde gå till doktorn och få medicin. 
 
Barnbaciller är inget att leka med. Charles var förkyld och kunde inte vara på förskolan. För att de inte skulle behöva skjuta upp inskolningen för lilla Oliver ställde jag upp som barnvakt. Nu är jag förkyld... 
Har jobbat väldigt mycket helger. Lite tråkigt när min man är bortrest hela veckorna. Den här helgen jobbade jag bara fredagskvällen sen var jag ledig resten av helgen. På lördagen var vi ute på långpromenad med ett par andra och sen gick vi till en restaurang och käkade brunch. Jättemysigt. 
 
Det har hunnit vara Alla Helgona och då besökte vi alla olika kyrkor där våra kära ligger. 
 
Nu för tiden är ju alla kyrkor öppna också vilket är väldigt trevligt. 
 
Vid Vårdinge kyrka fick vi även fika. 
 
 
Det var fantastiskt vackert på kyrkogårdarna med hur mycket ljus som helst. 
 
Vi har också fått lov att låta vår fina lilla Troja somna in. Hon blev 15 år. Sista 3 veckorna åt hon inget torrfoder alls. Fick bara i henne tonfisk. 
 
Nu får hon sova sött. Ett tufft år då jag fått ta bort både hästen och katten samma år. 
 
 
 
 
1 Paula:

skriven

Hej Mia mitt i livet! Du har mycket att stå i, o mitt i alltihop får du ta farväl av en älskad familjemedlem. Så tråkigt att läsa. Förstår att hon är saknad. Jag håller med om barnbacillerna och att drabbas av dem är ingen lek. Men alternativet finns ju inte, att inte träffa och umgås med de små liven! Hoppas du är kry igen och att du får gemensam tid med maken snart! Kram

2 Anni:

skriven

Åh vännen <3 Så mycket vemod och sorg och barnbarnsbaciller. Glad att vi hann träffas mitt i allt.

3 BP:

skriven

Både hästen och Troja var ju familjemedlemmar, så visst är sorgen stor efter dessa två förluster.
Du är så gullig att du alltid ställer upp för barnen. Inte ett dugg schysst att du får en förkylning som tack för hjälpen;-)
Annars verkar du som vanligt ha fullt upp. Det kanske lugnar ned sig med helgarbete efter jul. Hoppas det i alla fall för din skull.

4 Astrid:

skriven

<3

5 Karin Eklund:

skriven

Så fina härliga levande-bilder du tar Mia! Njutbara.
Även om det också finns sorgliga saker mitt i allt detta att ta till sig, men det är livet.
En härlig återblick på dagarna som har gått ett tag.
Allt gott önskas!

6 Susjos :

skriven

Skrev ett långt inlägg som tyvärr försvann! Förstår precis vad du går igenom med fina Troja! Så sorgligt när man måste ta bort en familjemedlem! Saknar Maja så mycket fortfarande, ser så många fina katter här nere på Gran Canaria.
Låter härligt med Lanzarote i december, skönt att få lite ljus och värme i december! Varm kram

Kommentera här: