Skyltsöndag

 
Söndag betyder skysltsöndag. Och det är kära BP som förvaltar den. 
Det blir ytterligare ett par bilder från resan. 
 
När vi åkte hem från Abu Dhabis flygplats kände vi igen oss mycket väl. 
 
För här, på Mc Donalds, firade vi julafton 2011. Ett lite udda ställe att fira julafton på. Sonen var i Australien i ett år och vi andra tre i familjen skulle ner och hälsa på honom. Det var en lång mellanlandning i Abu Dhabi och vi satt i timmar på Mc Donalds och spelade ett litet frågespel som vi fick av dottern i julklapp. 
 
Vi har en regel som vi haft i alla 33 år vi har varit tillsammans. Man gör det som man är bra på. Min man har alltid dammsugit tex. Fast nu när vi bor i lägenheten har vi Holger, vår robotdammsugare. Jag har alltid strukit kläder för det är han absolut inte bra på. Och jag handlar alltid. När vi har landat på Arlanda och kör hem stannar vi vid Coop i Gnesta och jag ber min man handla fil och bananer. Hur svårt kan det vara?! Ja ni ser ju på etiketten. Han väger dem som naturgodis och får betala 159 kr/kg för dem!! 
 
Förra helgen hade vi familjemiddag. Han skulle ner på byn och jag ber honom köpa lite glass som vi kan ha till efterätt. Jag sa inte mer än glass, men tänkte mig vanlig vaniljglass. Speciellt eftersom jag plockar så mycket bär var och varannan dag. Då kommer han hem med Bamse-glass :) Ja Charles blev ju glad i alla fall :) 
Tror vi fortsätter med att jag handlar! 
1 BP:

skriven

Hahaha! Gud så jag skrattade åt Naturgodis:-))))) Ja, åt Bamseglassen också:-))))))
Dyra bananer blev det och COOP tackar och tar emot. Men på något sätt är ju bananer naturgodis så...
Sorry, kan inte sluta skratta:-) En tiopoängare utan minsta tvekan:-)

Abu Dhabis flygplats är ju så himla överdådig. Mc Donalds restaurangen och den blygsamma skyltningen ser ju nästan malplacerade ut där.

Nu fortsätter jag skratta ett tag till.
Tusen tack för en härlig skyltning och länken:-)

2 Paula:

skriven

Men så gullig han är, din man....För visst är ju bananer naturgodis! För att inte tala om den söta Bamse på glassetiketten...
Jag tackar för härliga skyltar, tänk att M:et i Abu Dhabi glittrar i guld...här i Sverige är Donken-skylten bara gul...utan d
Kram

3 Susjos:

skriven

Haha! Tänk va jag känner igen mej! Som tur är så vet min man att det är bara vaniljglass jag gillar, men jag brukar ändå påpeka VANILJ om han är på väg att handla, man vet ju aldrig!
Naturgodis kan man absolut kalla bananer för, så han var ju inte helt fel ute ;-D
Kram!

4 Biggeros:

skriven

Alltså dessa Karlar!! Jag tror nog att det är du som får handla hädan efter. Annars blir det väldigt dyrt när ni ska ha mänga fler bananer. Ja, bättre kunde man ha det att fira Julafton på en flygplats. Bra att ni hade fått ett familjespel som kunde nyttjas🤗

5 Anni:

skriven

Åh, vad jag skrattar! :-) Påminner om när pappa skulle köpa prinskorv till min äldste brorson (som då var typ 3 år) och kom hem med peperoni :-) Grabben åt glatt.

Kommentera här: