Skyltsöndag

Söndag, då är det dags att visa lite skyltar. 
 
Den här skylten sitter hos sjukgymnasterna i Järna. Har gått där på stötvågsbehandling. Och smärta kan verkligen vara jobbígt och ge en ond spiral. Idag har jag sån där skön smärta, träningsvärk i bröstmusklerna och armarna sen gymmet igår. 
 
En skylt från Uggla-föreställningen på Göta Lejon. 
 
Här var jag på föreläsningen Omgiven av idioter tillsammans med några tjejkompisar. Fantastiskt roligt och väldigt givande. Vem är ni? Ofta har man flera färger i sig men någon är mer dominant än de andra. Själv är jag mest grön och blå. 
 
Om ni går in i en hiss och ska åka upp några våningar, vad gör ni?? Jag är absolut blå här :) En av mina kompisar var röd här. Så roligt att vi är så olika :) 
 
Och här skulle Anki skicka ett meddelande till Lisa om möte imorgon. Så himla olika vi kan skriva beroende på vilken typ av person vi är. Här är jag en blandning av gul och grön :) 
 
På nyårsafton tände vi en lykta och skickade upp i luften i stället för att ha fyrverkerier. Likaså i fredags när det var minnesstund för en vän, samlades alla vid sjön och tände lyktor. Det var jättefint. Och som tur är finns det ju nu lyktor som inte är farliga för varken djur eller miljö. 
 
Den som håller i skyltsöndag är som vanligt BP
 
 
1 BP:

skriven

Himla kul att du är med i Skyltsöndag igen! Å vilken kavalkad du bidrar med. WOW:-)
Med tanke på min eländiga rygg uppskattar jag första skylten - eller inte, beroende på hur man ser det;-)
Magnus Uggla har alltid varit en av mina absoluta favoriter. Kul att han "håller" än.

Första scenbilden: grönt och blått här med.
Andra scenbilden: grönt om det är fler som ska med. Rött om jag är ensam i hissen. Men jag trycker inte på knappen upprepade gånger;-)
Tredje scenbilden: gult.
Himla roligt:-)

Det var några på gården som också försökte att skicka iväg lyktor. Tyvärr lyckades dom inte en tända dom.

Tusen tack för ditt suveräna bidrag och länken:-)

2 Susjos:

skriven

Roliga skyltar! Å vilken färg är man? Tror jag har gjort ett test någon gång och blev väldigt gul!
;-D
Kram!

3 Tony:

skriven

Jag har just läst boken. Jag har också gjort tester och varit på föreläsningar om detta. Vissa menar att det är fejk och vilseledande. Men jag måste säga att det öppnade mina ögon varför personer var som de var i min närhet i yrkeslivet. Man är väl i grunden sällan bara en färg utan en olika stark kombo av ett par färger.

4 Annette:

skriven

Haha, det här var ju kul :)) Jag har läst en bok av honom och här hos oss är vi en av varje färg i familjen, men alla har förstås litet av varje i sig. Jag tror att man kan vara ganska olika beroende på om det är i sitt yrke eller privat. Jag får ofta höra att jag är typiskt grön. Den färg jag själv tror att jag har minst av. Men jag antar att det har att göra med att jag gillar att ta hand om andra och försöka få dem att må bra. Jag ser mig själv som ganska gul privat, men i jobbsituationer är jag ganska röd tror jag. Min färg på hiss-skylten är absolut blå, det skulle kunna vara jag som skrivit det där ;) Om det är ett mail i jobbet skriver jag nog som det blå, men privat som det gröna.
Så du är inte heller kvitt smärtan? Inte jag heller. Vi får kämpa vidare helt enkelt och hoppas att det blir bättre i år. Kram!

5 Anni:

skriven

Ja du, det där med färgerna har jag svårt att tro på. Snacka om att man kan tjäna pengar på konserverad gröt. Mina äldsta vänner som alla gått på föredrag som ditt påstår att jag är gul, men av dina bilder att döma är jag gröngul i hissen och röd i meddelandet. Å andra sidan beror det ju på om meddelandet är mejl eller sms och hur bra jag känner den det skrivs till.

En asocial sällskapsmänniska, brukar jag själv kalla mig ;-)

Kommentera här: