Julafton och mellandagarna

Fick börja julaftons morgon med att åka till Nyköping och få penicillin för örat. Även dotterns öra hade värkt hål så hon var också där. Men trots att det var julafton och vi har 4,5 mil att åka dit så kunde de inte ordna att vi fick komma samtidigt. Så vi fick åka varsin bil med nån timmes mellanrum. 
 
Precis när jag var klar gick brandlarmet och brandbilarna kom väldigt snabbt. 
 
Åkte förbi graven på hemvägen.
Hade gjort en beställning på sista julmaten så det bara var att åka förbi Hemköp och hämta upp. Enkelt och smidigt. 
 
Sen hem och klä granen tillsammans med min man och son. Strax därefter kom dottern med familj. 
 
Och som alla andra slog vi oss ner framför Kalle Anka. Vilken underlig tradition egentligen. Att vuxna människor sitter och kollar tecknat :)  
 
En lycklig kille som fullkomligen bott i sin spindelmannendräkt sedan julafton. Men han är smart, tar av den när han äter för att inte smutsa ner den och sen sätter han på sig den igen :) 
 
Alla var trötta och sjuka efter resan så klockan 9 hade alla åkt hem och min man och jag kollade Svensson Svensson innan vi la oss. Något som vi också kollar på varje jul är Karl-Bertil Jonssons julafton. Den är så bra och fin. Både vi och barnen älskar den och har sett den i alla år. 
 
Mellandagarna har varit väldigt lugna med några sköna promenader. Annars har vi mest vilat, tvättat och försökt kurera oss. Igår kände jag mig febrig igen och torra rethostan har blivit slemhosta så det rasslar i hela bröstet. Idag är jag lite piggare. Måste ju går över någon gång!
Hoppas ni andra mår gott och har haft en skön jul! 
1 BP:

skriven

Det blev ju en jättefin julafton trots hål i öronen, penicillin och förkylningar. Men jag förstår att ni stöp i säng (eller nästan i alla fall) efter den försenade flygresan och allt.
Hoppas nu verkligen att förkylningen ger med sig för dig, åtminstone till Nyårsafton.
God fortsättning och krya på dig!

PS. Varje gång jag ser sonen så blir jag så oerhört glad att han verkar må sååååå bra. DS.

2 Paula:

skriven

Hej, jag läste nyligen spekulationerna om hur länge Kalle o gänget skulle locka tittare på julafton nu när man egentligen kan titta på alla program precis när man vill! Men tydligen är det fortfarande 4.5 miljoner som bänkar sig klockan tre, fantastiskt! Jag har inte sett programmet på säkert tjugotalet år, barn och barnbarn har tittat medan jag har förberett maten...äsch så gammaldags men sån var verkligheten.
Hoppas du får ett friskt nytt år, kram från pörtet

3 Anni:

skriven

Nu har jag en del att läsa ikapp! Vilket elände att ni inte kunde få gå samtidigt till läkaren när ni tillhör samma familj, där hade de ju kunnat tjäna in tid som behövs till andra patienter.
Ler glatt åt grabben i spindelmannenklädsel, jag har ett foto på Mellangrabben i sin. Han sitter vid matbordet på julaftons kväll och har masken (som var hård) uppskjuten i pannan. Ett favoritfoto <3
Otroligt att ni orkade fixa jul även om maten var klar. Det där med att vuxna ser tecknat är väl inte så konstigt, men att vi ser samma program år efter år ... liksom med Grevinnan och betjänten och Ivanhoe ...

Kommentera här: