GES

För två veckor sen var vi och såg GES på Skansen. Förra året fyllde både jag och mina närmaste vänner 50 år och vi gav varandra en upplevelse som vi gör tillsammans. Alla fyra av oss får sin egen dag. Lördagen för två veckor sen var Ancis dag! 
 
Vi tog tåget upp till Stockholm och gick till Tak, där vi drack varsin drink. Två i sällskapet hade höjdskräck så vi kunde inte sitta längst ut. Men det var ändå häftigt att sitta så högt upp och ha utsikt över stan. 
 
Gick vidare till Nobis Hotel och käkade middag. Kunde sitta ute och alla åt och drack gott. De delade på en flaska rosé och jag tog ett glas champagne. 
Sen tog vi spårvagnen bort till Skansen för att få någorlunda bra platser. Trodde vi... Redan mycket folk när vi kom dit. Vi gick till barområdet, superlånga köer... Ett enda vimmel av folk... Där träffade vi också två andra kompisar, som köpte de biljetter Anci fick av sina barn. Det blev lite dubbelt där... Tur att fler ville se dem. 
 
Förutom våra andra kompisar sprang vi på en kille som jag jobbat ihop med förut på Södertuna Slott. Eftersom vi stått i den superlånga kön och nästan var framme fick han hoppa in i kön hos oss. Vi stod och snackade och han berättade att hans fru stod allra längst fram vid scenen och väntade på honom. Och eftersom han fått hoppa in hos oss i kön, fick vi följa med honom genom hela vimlet av folk längst fram till hans fru! Bra deal!! Jag stod och pratade med hans fru ett tag, har jobbat med henne också. De andra stannade två rader längre bak så jag gick bak till dem sen. Så vi hamnade på tredje raden, väldigt nöjda med det! 
 
Först spelade Eric Gadd, ingen av mina favoriter. Men ganska okej.
 
Sen kom grabbarna, Glenmark, Eriksson och Strömstedt. 
 
 
 
 
 
 
 
De tackar för sig och Niklas Strömstedt avslutar med att kasta sitt plektrum rakt ut i folkvimlet. 
 
Och vem får det - om inte Anci! Snacka om lycklig tjej :) Och det var ju hennes kväll! 
 
En kväll ute i vimlet. Annat vimmel ser ni hos http://gemsweeklyphotochallenge.blogspot.com/2018/09/v-37-vimmel.html
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Snacka om sammanträffande, världens win win situation och en hellyckad kväll, speciellt för födelsedagsbarnet. Å vilka fantastiskt fina bilder du tog den fina och varma kvällen. Kunde inte ha varit bättre:-)

2 Paula:

skriven

Men oh, ni nästan kuppade in er där så ni lyckades komma långt fram, bra jobbat! Ja vilket vimmel, himla kul att, Gadd är inte min favorit heller, ska inte han delta i Så mycket bättre i år? Men GES är still going strong, precis som vi, eller hur
Kram från pörtet

3 Carita Liljendahl:

skriven

Det var fina tolkningar av ordet vimmel.
GES är härliga!

4 "LillaSyster":

skriven

Vilken lyckad dag och massa vimmel =) Snyggt plektrum. Hade också gärna sett konserten, jag ska googla lite och se om de spelar någon mer stans =) Ha en fin helg!

5 Marina:

skriven

De var här i Karlstad för några veckor sedan. Vi var inte hemma så vi hade inga biljetter. Däremot kom vi hem senare under kvällen så vi tog cyklarna och ”tjuvlyssnade ” utanför parken och det lät precis som det gjorde då ”det begav sig”.

6 Susjos:

skriven

Tack för att jag nu fick se bilder på dem som som stod på scenen när vi var på Skansen samma kväll!!! Vi såg som sagt ingenting, men hörde desto mer! Är glad att vi såg dem förra året i Borgholm, då satt vi och såg mycket mer! Vilka fantastiska bilder du fick!!!
Eric Gadd gillar min man , jag också, men min man ännu mera, så med vänner ska vi snart se hans show på Börsen, ska bli kul!
Kram och ha en trevlig helg!

7 Anne-Mari:

skriven

Så flott feiring med gode opplevinger.
Eg har ekstrem høgdeskrekk så dit kunne eg ikkje reist....
Så fint å feire i med slik tur.
God helg frå Anne-Mari

8 Ditte:

skriven

Kul att ni var på plats. Men trist är det att man inte kan reservera platser på Skansen. Hade vänner som såg dem i Dalhalla och det var platsmässigt betydligt bättre. Men ni fick ju en fin upplevelse i Stockholm. Viktigt det också.

9 KajsaLisa:

skriven

Ni ser ut att haft kul och du fick jättebra konsertbilder.

10 Margareta:

skriven

Vilken dag, kväll och kanske natt mitt i vimlet. Kul idé med varsin dag och Anci med sin dag hade ju en riktig tur, om hon nu är ett fan av Strömstedt. Härliga vimmelbilder.

11 Helen:

skriven

Vilken fantastisk dag och vad roligt att göra något tillsammans på detta sätt! Vilka superplatser ni fick tack vare lite byteshandel :-). Det är ändå härligt med "musikvimmel".

12 Anni:

skriven

Där ser jag några tjejer (och för all del killar) som jag känner igen :-)
Vilken tur ni hade med platserna och vilka bra bilder du fick! Jag ska se Orup på Globen i november, såg honom på Börsen för några år sedan och vill bara ha mer ;-)
Synd att du inte gillar Eric Gadd, jag tycker att han är rätt skön. Ska bli intressant att se mer av honom på tv när Så mycket bättre börjar.

Och tack tack tack för en supertrevlig och mysig träff i torsdags. Hoppas att fredagens avsked gick bra <3

Kramar <3

13 Eva:

skriven

Vilken kväll :) Blir glad bara av att läsa om den :)

Kommentera här: