Under

Vi håller ju på att rensa för fullt. Häromdagen ställde jag en vas i högen som ska till återvinningen, till tältet där alla kan ta det de vill. Men ville kolla med min man först eftersom vasen är från hans mormor. Han ville inte heller ha den kvar. Den är fin men så bred och stor så det behövs en jättebukett för att fylla den. Vi använder den aldrig. 
 
Jag vände och vred lite på den och så kollade jag under vasen.
Där står en signatur. Vi sålde några saker via Bukowski nyligen så jag sa till min man att vi kanske borde fota vasen och maila till dem.  Det gjorde vi. Och bara via bilderna kunde han konstatera att de vill sälja vasen och utgångspriset blir mellan 2 500 och 5 000 kr. Mer exakt får vi veta när han hämtar vasen. Hade den varit 4 cm högre hade den varit värd det dubbla. Ibland är det tur att man tittar under! 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Klokt att kolla :) Lycka till med försäljningen nu!
4cm? Och så sägs det att storleken inte spelar någon roll? Helt fel alltså? :)

2 Anne-Mari:

skriven

Flott tolka.
God helg !

3 Paula:

skriven

Men jisses! Satte nästan kaffet i vrångstrupen! Verkligen tur att ni kollade under! Jag tycker den är läcker, men jag förstår att den kanske inte blir så mycket använd. Bättre då att någon annan får glädjas och ni får en rejäl slant att handla något mer lämpligt för.
Kram och trevlig helg

4 BP:

skriven

WOW! Inte bara ett helt perfekt och annorlunda bidrag till temat utan också en antikvitet. Vänta bara - ni kommer att bli stenrika på den flytten;-)

PS. Tycker vasen är gräslig, men med tanke på vad den är värd omvärderar jag min "dom";-) DS.

5 Anki:

skriven

Fantastiskt hur man kan omvärdera en vas :) Tur ni vände på den!

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Klokt att tänka efter före! En liten koll under vasen och den blir plötsligt intressant igen! Lycka till med försäljningen!
Ha det gott! Kram!

7 Stare Ström:

skriven

Vilken tur att du tittade under!

8 Karin:

skriven

Det kan dölja sig en del pengar UNDER en vas!
Kramar Karin

9 KajsaLisa:

skriven

Tycker du skall använda den vasen,jättefin.

10 milla:

skriven

Oj vilken tur att ni kollade under vasen:)
Kram Milla

11 By blixtra:

skriven

Det var klokt av er att kolla om vasen var värd något! Den är vacker och originell.

12 Helen:

skriven

Men vilken tur att ni kollade under vasen!! Jag är inte säker att jag hade gjort det. Borde nog bli bättre att kolla under saker innan de åker på Secondhand eller soptippen.

13 Gärdsmygen:

skriven

Det var tur att ni vände på den! Lycka till med fortsättningen!

14 Annette:

skriven

Så kul, grattis!! Vilken tur att ni vet hur man gör för att få saker värderade. En väldigt speciell vas, är det Poseidon som är motiv? Vi har många vaser, men aldrig någon som är rätt i höjd och vidd. Jag har börjat förstå varför min farmor alltid använde oasis för att arrangera snittblommor. Ha en fin vecka!

15 Anni:

skriven

Jag vill inte ens veta vad som gått till Myrorna från svärmors gömmor. Maken tog hem ett par gardiner och tvättade dem i 60 med full centrifugering så det gick hål i den ena. Ett tyg från Svenskt Tenn värt ett antal tusen ...

Kommentera här: