Skummigt Beer Spa

När vi åkte till Prag i december hade jag och min vän bokat in Beer Spa som överraskning åt killarna. De är ju inte direkt förtjusta i vanligt Spa men det här tänkte vi att det skulle passa dem. Jag packade min mans badbyxor i smyg och gömde under mina kläder i resväskan. Bara det att när han ska packa sen dagen efter funderar han på om det finns pool på hotellet och tänker packa sina badbyxor... Han letar överallt och jag börjar tycka synd om honom och fick lite dåligt samvete. Han var så ledsen för att hans badbyxor var borta. 
Första kvälen i Prag sitter vi på en bar och planerar lite för dagarna där nere, vad vi ska göra vilken dag. Jag och min vän styr så att vi ska vara i närheten av stället rätt dag och rätt tid. Så på fredagen promenerar vi iväg, strosar runt och tittar på hus och byggnader och äter lunch. Sen efter lunchen är det dags att gå till stället. Min vän sätter på gps:en och blir plötsligt lite mer bestämd, hitåt ska vi gå. Hennes man börjar misstänka nåt, förut har vi bara strosat runt... Vi närmar oss affärer och hotell. Killarna suckar mer och mer och tror vi ska shoppa. Vi bara fnittrar. När vi kommer in i entrén är det en gemensam entré för hotell, spa och galleria. Och de suckar ännu mer. Ni vet ju att jag inte gillar det här säger hennes man. Jag tar fram en påse och ger min man sina badbyxor. Synd att jag inte har en bild på hans min då!! Sen går vi en trappa ner till själva Beer Spa. 
 
Nu börjar de se lite mer glada och avslappnade ut. 
 
Det var världens bästa service. 
 
Väldigt suddig bild tagen av min kära man. Beer Spa betyder alltså att man badar i öl. Ja först är det ett badkar med vatten. Sen häller de i en hink med ingredienserna man har när man brygger öl. Det luktade väldigt mycket jäst. Det ska vara jättebra för hår och naglar.
 
Dessutom var det fri tillgång på att dricka öl. Nu förstår ni att killarna var riktigt glada!! Vi hade varsin kran vid varje badkar och det var bara att fylla på. Det blev mest skum i glasen först innan vi kom på snitsen hur vi skulle hälla upp. 
 
Det första glaset som bara blev skum roade sig min man med att hälla ut över mig och sen var ölkriget igång :) 
 
Efteråt fick man ligga i värmebäddar i ett annat rum innan det var dags att duscha och gå vidare. En väldigt annorlunda och rolig upplevelse! 
 
Hur andra har tolkat ordet skum ser ni om ni klickar på bilden!
 
1 Anne-Mari:

skriven

Super tolkning.
Dette hadde vore toppers for min mann også :)
Eg tenker at hud og kropp var mjuk og god etter slikt bad.

God helg vidare frå Anne-Mari

2 BP:

skriven

Hahahahahahaha:-) Inte bara en otroligt lyckat "scoop" utan ett helt perfekt bidrag till temat också.

PS. Gillar det otroligt strategiskt placerade ölglaset i sista bilden:-)))))) DS.

3 skogstrollet:

skriven

Verkligt flott bad! och servering! Där är det nog många som skulle trivas.

4 skogstrollet:

skriven

Vet inte om min förra kommentar syns på din blogg, men för säkerhets skull gör jag om den.
Vilket flott bad - och servering. Där skulle nog många trivas. Trevlig söndag.

5 FREEDOMtravel:

skriven

Vilken kul överraskning!!! Har hört om beer spa flera gånger, men aldrig provat.

6 Paula:

skriven

Men nu måste jag ju utse dig till veckans skum-vinnare! Alla kategorier! Så fyndigt! Åkte ni dit bara för att du skulle ha ett bra inlägg till temat???!!! Det låter nästan så, haha
Ja där hade faktiskt jag också trivts, o miljön där var ju magisk. Gud så kul, o vad ni hittar på! Kram och skön söndag!

7 Musikanta:

skriven

Ser verkligen härligt ut och passa så bra till veckans tema.

8 Karin:

skriven

Skummig och rolig tolkning av temat! På 60-talet innan det fanns balsam, så rekommenderades det att skölja håret i öl efter tvätt. Så det är säkert bra och nyttigt!
Kramar Karin

9 Tomtan:

skriven

Härlig skummig tolkning

10 Ka:

skriven

Ha ha, jag skulle trivts där :)

11 Marina:

skriven

Vilken underbar överraskning! Alltid kul när det lyckas, och det gjorde ni verkligen. Det här missade vi när vi var i Prag, men nu har vi ju en anledning att åka tillbaka ;)

12 Biggeros:

skriven

Vilket läckert och skummigt Spa!! Det är första gången jag har hört att det finns ÖlSpa=)
Däremot har jag hört talat om Vin spa i Valdepeñas. Jag förstår att killarna blev överraskade🤗

13 Anni:

skriven

Men alltså! Vilken grej! Oj, den skulle ju jag och min man vetat om när vi var i Prag! Heeelt underbart och en sagolik överraskning för karlarna :-D

14 Gemsofmylife/Susanne:

skriven

Helt underbara skummade bilder ett perfekt ställe att spaa på ;) mycket bvitaminer där haha
Kram

Kommentera här: