Tacksamhet

Måndag igår och dags att sammanfatta föregående veckas höjdpunkter. Naturligtvis tacksam för en härlig vecka på Island. Det var tufft att komma hem mitt i natten och sen iväg på jobb tidigt på morgonen men tacksam för mina kunder. Utan dem skulle jag inte kunna bedriva min firma. 
 
Även tacksam för tid med de små barnbarnen! Har inte blivit så mycket tid med Oliver hittills för Charles stjäl all uppmärksamhet när han är med. Men nu har Charles börjat på dagis och dottern har kommit förbi med lilla Oliver. Och i fredags var jag hemma hos dem och hjälpte henne när hennes man var borta. Och på lördagen bodde Charles hos oss. 
 
Tacksam dels för regnet i sig och dels för rolig lek med Charles i regnet. Vi hade jätteroligt! Sen började det regna mer o mer och jag var totalt dyngsur när vi kom tillbaka till dottern. Fick låna kläder av henne. Skulle behöva lika bra regnkläder son Charles! 
 
Tacksam för goda vänner, bloggvänner, familj, bil som fungerar, sova i sin egen  sköna säng, god ost, vatten som inte luktar svavel när man duschar, svalare väder och massa mer. 
 
 
1 Ake:

skriven

Där fick du med mycket som är bra! Tänk vad vatten kan vara underbart! Ja kunder är anledningen till att man hár ett jobb 🤗

2 BP:

skriven

Oliver är ett lika stort charmtroll som sin storebror. Visst är det otroligt lik varandra.
När jag ser Charles hoppandes i pölen så minns jag mycket väl hur jag själv njöt av denna "lek" när jag var liten. Min mamma var såklart mindre förtjust, för på den tiden fanns liksom inga direkt vettiga regnställ.

3 Susanne:

skriven

Mycket att vara tacksam för. Många gånger tar man saker för givet... Som vattnet till exempel. Man glömmer lätt bort dom där bra sakerna som vi har omkring oss.
Underbara fina grabbar. Vilken lycka att ha barnbarn <3 Jag väntar och väntar... Men det verkar ta tid. Dom är nog inte riktigt redo än. Det kommer när det kommer.

4 Eva Trillian:

skriven

Ska strax läsa ifatt dina inlägg från/om Island! Vilket fantastiskt land!
Fina bilder på barnbarnen :)
Ett jobb man trivs med är underbart :) jag är säker på att dina kunder är minst lika tacksamma för dig som du är för dem!
Önskar dig en fin fin helg!

5 Anni:

skriven

Alltså, de där guldklimparna väger ju upp all trötthet. Vilken lycka att ha dem nära och kunna umgås så mycket!
Klart att mormor måste köpa ett rejält regnställ nu!

Kommentera här: