Trött,nöjd och tacksam

Efter att ha blivit firad i två dagar sitter jag nu i soffan och slappar framför hockeyn. Väldigt trött. Men väldigt glad och nöjd och tacksam över alla som firat mig.
Jag har aldrig gillat att fylla år, att stå i centrum. Men har alltid älskat att ordna fester och ha massa folk hemma. Först tänkte jag inte fira min födelsedag. Men dels behöver vi göra roliga saker för att få positiv energi och dels hörde jag någon säga att man ska vara tacksam för varje födelsedag man får fira och fira ordentligt. Och så är det ju. Min syster fick aldrig uppleva sin 50-årsdag... Jag är tacksam att jag har fått göra det!
 
En av mina väninnor kom över på fredagen och hjälpte mig med maten. Så på lördagen hann jag sätta mig ute på altanen och dricka champagne innan gästerna kom.
Vädret kunde inte vara bättre och champagnen var jättegod. Även det en födelsedagspresent, från Sussie på Kolonilotta. Tack vännen!!!
 
Mamma vid drinkbordet.
 
En av kvällens skyltar.
 
Tipspromenad i trädgården.
 
Lite smått och gott.
 
Strålande sol och vi kunde sitta ute på altanen. Hade dukat inne också men alla trängde ihop sig så vi fick plats 30 personer ute på altanen.
 
Solglasögon fanns för de som ville ha.
 
Min man hade i uppdrag att fota och han kom åt någon insställning med perspektivet så det blev lite roliga foton.
 
Märks extra tydligt här :)
 
Mina goa vänner höll tal.
 
En skylt som hörde ihop med talet.
 
Satt ute till halv 2 på natten. Lite jackor och filtar, men ändå otroligt att det gick att sitta ute hela kvällen. Tre dagar tidigare var det svinkallt.
 
Och här syns det att det varit fest.
 
En suddig, trött men glad Mia. Min man och jag tog en kopp te på natten innan vi gick och la oss. Struntade i alla disk, flaskor mm och tog det på morgonen istället.
 
Idag är det den rätta födelsedagen och det blev nytt firande med familjen.
 
Mina älskade barn!!
 
Och lilla charmtrollet var förstås med!
 
Tack alla som grattat mig på bloggen, facebook och instagram! Tack till alla som varit här och gjort min stora dag till ett fantastiskt minne!
Nu vill jag bara att Sverige skärper till sig och spöar Kanada också!
Kram på er!
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Ett riktigt stort GRATTIS i efterskott! Så härligt att du blev ordentligt firad :) Det är du verkligen värd! Heja vädret och alla i din närhet som gjorde dina dagar till så fina dagar! Klart man ska fira, som du skrev. Alternativet till att bli äldre är ju egentligen inget alternativ alls!

2 Kolonilotta:

skriven

Åh va roligt att få se en massa bilder! :)
Riktigt snygg klänning! 👍
Men vad hände med den andra klänningen?
Ångrade du dig? Tur att allt klär en skönhet! 😙
Är så himla glad för din skull.
Sol, värme, vänner, familj, god mat och dryck! Kan det bli bättre! ❤
Ha nu en lugn och fin återhämtningsvecka! 😉

P.s. tack för länken! D.s
Stor kram! 💕💕💕

3 BP:

skriven

Vilket underbart inlägg!!! Stort, stort GRATTIS till födelsedagen. Å du tjejen - du ser minst 10 år yngre ut!!!

Å än en gång blir jag såååå glad att se sonen din som skrattar och lille Charlie - vilken guldklimp!!!

PS. Glömde maten - WOW!!! DS.

4 Anne-Mari:

skriven

Gratulere med overstått dag.
Så fin feiring du hadde, med mykje god mat,
og ikkje minst masse hyggelege mennesker.
Det er fint å bli gjort stas på sjølv om ein
ikkje lika å vere så mykje i fokus...

Fine maidagar vidare frå Anne-Mari

5 Anita Malta:

skriven

Stort Grattis finaste Mia och vilka fantastiska bilder du visar. Är verkligen glad för din skull, att se att du har det bra med så många fantastiska vänner omkring dig. Det är stort och så oerhört värdefullt. Plus barnen och barnbarnet förstås liksom övriga släktingar.
Hoppas de inte vann Kanada men mest hoppas jag att du får en riktigt skön fortsatt vecka :-) Kram från Malta.

6 Kolonilotta:

skriven

Jösses va snurrig man kan vara ibland. Du berättade ju t.o.m att du skulle ha klänningen på dopet! 😂
Du kommer säkert vara lika snygg i den också! :)
Kram vännen!

7 kiki freesek:

skriven

Grattis för tredje gången,tror jag. Jag blir alldeles rusig av allt partande.
Du hade verkligen tur med vädret! att fira en sån här helg var ju bara för bra.
/Kiki

8 Anni:

skriven

Vilket underbart firande - vilken härlig dag och kväll! Gillar verkligen att ni kunde sitta ute så länge, tänk så mycket det betyder. Och solglasögonen, så kul! Om tio år får du ha en bricka med läsglasögon istället ...
Dessutom fixade ju Tre kronor bästa presenten :-)
Kram!

9 Ama de casa:

skriven

Lite sent, men bättre sent än aldrig - stort GRATTIS till dig :-)

Vilket härligt, underbart firande! :-D

10 Paula:

skriven

Grattis i efterskott du vackra kvinna mitt i livet! Vilket party, någon däruppe måste gilla dig och gav dig bästa tänkbara förutsättningar gällande åtminstone vädret. Jag känner också stor tacksamhet dessa dagar, mycket i mitt liv känns på plats och jag har så många fina människor omkring mig. Låt oss hoppas både du o jag får fortsätta att ha det bra, för det är vi värda! Stor grattiskram

11 Anonym:

skriven

Grattis fina du :)
Ser fantastisk roligt och fint ut
Ha det gott
Kram Milla

12 milla:

skriven

Härliga bilder och Grattis igen
kram Milla

Kommentera här: