GemsWeeklyPhotoChallenge - Styrka

Har inte hunnit blogga något i veckan så här kommer ett försenat inlägg med bilder på styrka.
 
Starka lastdjur. Konstigt att de orkar så mycket mer än hästar...
 
Portvin är ett sorts starkvin med högre alkoholstyrka än vanligt vin. Gränsen går vid 15 %.
 
Styrkan i chilifrukter mäter man i scoville. Uppkallat efter en man som hette just så!
 
Att styrkan på glasögonen blir rätt är viktigt så att man ser ordentligt. Här är mina föröldrar. När mamma opererade sig för starr upptäckte de tyvärr att hon har en svullnad på gula fläcken, vilken leder till blindhet. Mormor hade samma och det är ärftligt, inte så roligt att veta...
 
Behövdes en hel del benstyrka för att vandra hela vägen hit upp! sista vandringen i Rocky Mountain.
 
Och i dessa ramar fanns en otrolig styrka. Glad att vi slapp känna på den...
 
 
 
 
 
 
 
1 kiki freseese:

skriven

Härlig styrkemix, lite av varje så ska det nog gå vägen.
/Kiki

2 kiki freese:

skriven

Oj, lite mycke e och s där, freese räcker.
:-)
Kiki

3 Marina:

skriven

Scoville var nytt för mig, så har jag lärt mig något idag också - tack :)

4 BP:

skriven

Vilken otroligt varierad syrkemix!!! Det är nog bra du som får till ett sådant varierat inlägg till temat:-)
Scoville - här har jag också lärt mig nå't nytt, precis som Marina. Blogglandia är fantastisk:-)

Älskar tomte-åsnan i första bilden och fotot på dina föräldrar:-)

5 Anki:

skriven

Klockren samling av bilder med styrka! Kul bild på åsnan :)
Tråkigt besked om ögonsjukdomen...
Scoville var ett nytt ord för mig - ny kunskap uppskattas :)

6 Anne-Mari:

skriven

Så kreativ du er.
Kjempeflotte bilde som alle passa godt til tema.

Ha ei fin maiveke !

7 Eva Trillian:

skriven

Verklig variation på temat! Alla lika imponerande. Men du själv borde varit med på listan. Du och din man! Styrka är inte att klara allt utan att bli trött ... styrka är att finnas kvar ändå!
Stor kram!

8 milla:

skriven

Härliga bilder:)
Ha det gott
Kram Milla

9 Paula:

skriven

Hej, kom plötsligt på att jag saknade dig och din fina blogg. Så nu är jag här, o besviken blir man ju aldrig. Läste idag att man kunde beställa kit föra att medverka i björninventeringen genom att samla spilling, hjälp, hur ser björnspillning ut tänkte jag! Tror nog inte vi har några i faggorna, hoppas jag, för nu finns det en pappis, två chihuahuor och några katter på gården. De ska gärna få tassa omkring ett tag till...kramix

10 Anni:

skriven

Tänkte precis som Eva Trillian; att du och din man också borde vara med bland dina exempel. Styrka är ju inte alltid det man tror, det synliga.

Läckert fat med chili, är det egen skörd? Jag hade en stor chiliplanta för flera år sedan och fick så stor skörd att jag klarar mig i många år framöver.

Kramar!

Kommentera här: