GemsWeeklyPhotoChallenge - Spiral

Inte helt lätt att hitta spiraler...
 
Den här spiraltrappan var den jag först kom och tänka på. Den kan man ju även slänga in på Instagram där fototriss har temat trappor denna vecka. Spiraltrappan finns på ön Isabella på Galapagos.
 
Idag gick jag ut och påtade lite i rabatterna. Flyttade försiktigt på en liten snigel, och kom då och tänka på att sniglar har ju som ett spiralmönster på snäckan.
 
Sen kunde jag inte låta bli att sitta och studera snigeln en stund.
När jag flyttade honom blev han lite rädd och kröp in i skalet. Men efter en stund började han titta ut igen...
 
Ena sprötet har kommit ut.
 
Nu är han på g!
 
Och här kom en polare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Carina:

skriven

Härlig bildserie på den fina snigeln, kul !

2 BP:

skriven

Underbara makrobilder!!! Å snigelns hus är ju verkligen spiralformat. Bara man hittar en så, vilket du gjorde:-) Å hur visste du att det var en han;-)

PS. Vilken fantastisk fotograf du är!!! DS.

3 Anki:

skriven

Det fixade du galant! vinbergssnäckor är trevliga gynnare och så fick du t.o.m.ögonkontakt :) Jättefina bilder!

4 FREEDOMtravel:

skriven

Fina bilder på snigeln! Och verkligen helt rätt på spiraltemat! :)

5 Violen%2525252520p%25252525E5%2525252520Brandholmen:

skriven

Wow, det var en härlig snigelstudie! Toppenbilder!
Ha det gott!

6 ToveOlberg:

skriven

Lyckade spiraler! Gillar trappan och dina snigelbilder och eran verksamhet var kul inslag :-)

7 Stare Ström:

skriven

Vilken läcker spiraltrappa!

8 Geddfish:

skriven

Lilla snigel, akta dig... oj, så fin den var! Tjusiga bilder.
Spiraltrappan, mmm, finns inte många av det slaget, men jag hade en på mitt gamla jobb.
Trevlig fredag!

9 Catarina / By Blixtra:

skriven

Underbara bilder på snigeln.

10 Carita Liljendahl:

skriven

Jättefina bilder - rolig och färgglad trappa!

11 Helen:

skriven

Trappen är jättesnygg och dina bilder på snäckan fantastiska. Bra fångat!

12 Anni:

skriven

Vågar man verkligen gå i den trappan? Den ser både läskig och helt fantastisk ut.
Mysig bildserie på snäckan. Jag gillar snäckor men är inte helt förtjust i sniglar. Undrar om den konstiga vårvintern har tagit knäcken på mördarsnigeln?

Kommentera här: