GemsWeeklyPhotoChallenge - Sten

Denna vecka är det sten som gäller i Sannas fotoutmaning. Älskar stenar! Har alltid plockat stenar på stränder och gör det fortfarande.
 
 
Stenar i vattenbrynet gillar jag.
 
De här gotländska stenarna ser väl inbjudande ut, tänk att bara sitta där och titta ut över havet och andas in atmosfären.
 
Gillar mjuka mossiga stenar i skogen.
 
Vissa stenar ser ut som ett ansikte!
 
Hej på dig du!
 
Inget svar av den här halvt begravda stengubben...
 
 
 
Tänk så många stenar Machu Picchu är byggt av!
 
Likaså Kinesiska Muren!
 
En välbesökt sten <3
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Du har verkligen järnkoll på dina stenar - jag menar fotomappar. Otroligt!!!
En helt suverän bildkavalkad av de mest varierade stenar du bjuer på.
Å om jag ska välja någon/några favon så blir det det helt underbara vattenbrynet och ansiktena. För dig är nog den sista stenen den viktigaste...

2 Susjos:

skriven

Vilken stenkavalkad! Gillar mycket de mossklädda stenarna. Å Maccu Piccu..eller hur det stavas...wow!!!
Kram och god natt ♥

3 Marina:

skriven

Om det nu finns något uttryck som heter så, så var det ett "stenvackert" inlägg!

4 Carina:

skriven

Vilken super fin bild på de Gotländska stenarna och vilken fin avslutningsbild på en minnessten. Kram

5 Ama de casa:

skriven

Vilka superbra stenbilder! :-)

Dom där gotländska sittstenarna ser nästan konstgjorda ut... Fantastiskt fina!

Ha en fin fredag!

6 Geddfish:

skriven

Fint tolkat! Massvis med STEN.
De stora runda, ville jag gärna krama om. Och de mossbelupna är troll.

7 Eva Trillian:

skriven

Stenar genom världen och genomlivet - en vacker bildkavalkad!
Bild 2! Underbart blå och harmonisk!

8 Violen%2525252520p%25252525E5%2525252520Brandholmen:

skriven

En härlig kavalkad med stenar! Jag är väldigt svag för runda, avslipade stenar så nu får jag njuta lite extra! Så vacker din systers gravsten är!
Ha det gott Mia!

9 Anni:

skriven

Stenar är något speciellt. Uråldriga, släta, knöliga, vassa. Det finns en inneboende trygghet i stenar. Lite som i träd. Man kan prata med dem och de vet allt.
Din fantastiska fotokollektion av stenar fångar det mesta och lite till.
<3

10 ToveOlberg:

skriven

Stenrikt och fint, verkligen mångfald om sten!

11 Lena llh:

skriven

Vilka fina stenrika miljöer du bjuder på här. Jag blir riktigt ressugen och längtar inte bara stenar utan sol, slå himmel och hav :)

12 Gärdsmygen:

skriven

Första och tredje bilden är så underbara! En miljö jag gillar. Sista bilden får mig att tänka på att dessa stenar betyder så mycket för oss. Att få gå dit och känna, minnas, sörja, glädjas och kanske prata en stund.

13 Nett:

skriven

Men åh vilka underbara bilder, gillar med stenar bild nr 2 är helt underbar :) Trevlig helg på dig!

14 Paula:

skriven

Hej, du måste ha sett fler stenar än de flesta jag vet, just med tanke på alla era resor! Jag har aldrig samlat på stenar men är jag på en strand så tittar jag gärna på dem. Ofta ser stenar så underbart vackra ut där de ligger i vattnet men när de torkar upp falnar färgerna betydligt. Min väninna började måla på stenar när hon blev pensionär, först var det ugglor hon målade, numera är det alla möjliga roliga filurer. Jo tack Mia, jag mår både och. Kroppen vill inte alls, men psykiskt mår jag förträffligt. Trivs mycket bra med min tillvaro som "enastående" o tänker som så att det var nog meningen att jag i detta livet skulle få tid bara för mig själv också...
Så positivt att läsa om sonen, hoppas framstegen fortsätter.
Kram

15 Stare Ström:

skriven

Fin variation.

16 Biggeros:

skriven

Gillade de gotländska stenarna och alla dessa stenar som finns på Kinamuren......
Tänk vad fina stenar det finns i den stora vida världen. Kram

17 Karin:

skriven

Underbara stenbilder! En mossklädd sten i skogen är lika underbar som den blankslipade Gotlandsstenen.
Kram Karin

18 Anne-Mari:

skriven

Så mange vakre bilde med stein som tema.
Frå sorg og glede.

God søndag !

19 Herr Nilssons Fru :

skriven

Så många vackra stenar o alla har de en historia.
Jag gillar nog bäst stenansiktet för att de är så annorlunda. Skulle kunna tänka mig det här hemma. På Gotland har jag aldrig varit, kanske denna sommaren - vem vet.
Den sist sten har nog mest minne och glädje men ack också tung sorg.
Kramiz

20 Kolonilotta:

skriven

Otroligt läckra bilder med fantastisk variation på stenar. Min favorit är helt klart den mossbelagda skogen och din systers gravsten! ❤
Stor kram vännen

21 Ditte:

skriven

Vad roligt att färdas i detta fina stenrike. Vackra stenar och många stenar, svenska stenar och stenar från andra kontinenter, verkligen en "Mias mix". LOg extra igenkännande när jag såg Kinesiska muren. MÅnga stenar finns det där. (Jag bodde i Kina i fyra år och har besökt den många gånger och på olika ställen och några stenar från den hade jag med mig hem)
Machu Piccu, stenrikt och mäktigt.
Härliga bilder på temat!

22 milla:

skriven

Vilka härliga bilder:)
Stenar är mystiska och helt underbara
Ha det gott
kram Milla

Kommentera här: