Barnvakt och lite vårtecken

I fredags var jag barnvakt. Och det är jag mer än gärna. Min dotters mammaledighet börjar lida mot sitt slut. Och under ledigheten har hon sagt upp sig och fått ett nytt jobb. Fortfarande som sjukgymnast. Så i fredags var hon på sitt nya jobb för att få till inloggningar i datasystemet etc.
Charles och jag ritade och det visade sig att det var hans första teckning :) Den tog de med sig hem så jag glömde fota den. Men vi klädde ut oss också:
 
Lika glad och charnig som vanligt :)
 
I detta härliga vårväder är det ju lätt att hitta vårtecken. En del är ju roligare än andra.
Så här ser det ut varje gång jag borstar hästen nu. Inte så kul... men skönt för henne att bli av med sin tjocka päls.
 
Desto skönare med en ridtur i solskenet!
 
Ett annat vårtecken hittade jag utanför vårdcentralen när jag hade varit hos naprapaten. Fler och fler cyklar kommer ju ut så här års. Och när jag såg denna cykelsadel var jag bara tvungen att ta fram mobilen och fota.
Tyckte den var så färgglad och härlig! Och vet ju i alla fall en som gillar limegrönt och orange :)
 
Hoppas ni alla haft en skön helg i solen!
 
 
 
 
 
 
1 Anni:

skriven

Vilken glad-sadel och vilken glad-Charles! Jag blir alldeles mjuk i magen av sådana där ettårsleenden. Himla goa unge!

Ja du, att hästens vinterpäls ska av är ju också ett vårtecken. Mysigt att du kommer ut på hästryggen igen, det behöver ni båda två. Själv nöjer jag mig med min tvåhjuliga springare utan glad-sadel.

Kram kram <3

2 BP:

skriven

Charles är världens sötaste unge som ställer upp både på bus med sin mormor och som exemplarisk fotomodell. Killen ska helt klart böjas i tid;-)

Outch säger jag bara när jag ser stenen(?) och inte en borste som borstar bort vinterpälsen. Tur att man själv går till en frissa med sax och kniv om man säger så.

Sadeln är helt underbar. Dessutom är cykeln i min favo färg. Jag tackar. Även Charles haklapp var i samma fär, så jag tackar dubbelt;-)

PS. Tycker det är helt underbart att du faktiskt "håller dina egna löften" och tar hand om dig själv med saker du gillar och har försummat under en lång tid nu. Fortsätt med det!!! DS.

3 Anita Malta:

skriven

Vad stor han har blivit Charles, ett riktigt charmtroll som jag förstår att du gärna är barnvakt till :-) Bilden där han sitter äter är ju helt underbar. Ett lite annorlunda vårtecken när hästen fäller sin tjocka päls, måste kännas skönt när den behandlingen är över. Och det bästa av allt, att du sitter på hästryggen och kan njuta av vårens ankomst. Färgglad och läcker cykelsadel :-)
Nu känns det som hundra år sen jag var här hos dig och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt är så mycket bättre nu och att du får tid för dig själv och kan njuta av våren. Vi är återigen på Borneo och dagarna går i en rasande fart. Vi arbetar på dagarna, fast vi har inte så mycket nu men försöker skapa en vardag och vi trivs jättebra. På helgerna ger vi oss iväg på små utflykter, igår var vi i Bako Nationalpark och nästa helg tar vi en weekend i Singapore. Känns lite som livet har vänt de sista två åren. Vi har det så jättebra och jag försöker verkligen att ta tillvara på nuet då många år dessvärre gått till spillo. Som sagt, hoppas livet vänt även för dig och tack snälla för dina rader hos mig. Kram och sköt om dig Mia.

4 Kolonilotta:

skriven

Underbara härliga Charles! ❤
Och lika underbart att se att du kom ut och fick rida. Energigivande och ro för själen båda två.
Ha nu en jätte fin ny vecka. Skriver ikväll! Kram ❤

5 Eva Trillian:

skriven

Vilket ljust och härligt inlägg :) Men hur kan det bli annat mes en charmig Charles i :)
Önskar dig en fin ny vecka med fler ljusa dagar - dagar med vår och färg!

6 Biggeros:

skriven

Gillar sadeln skarpt!! Så mysigt att få tillbringa tid med sitt barnbarn och han ser ju så härligt glad ut:)))

7 Ama de casa:

skriven

Så mysigt ni hade det - och du fick ju dessutom vara med om ett historiskt ögonblick! Första teckningen, minsann :-)

Jösses vad med vinterpäls som ryker. Skönt för hästen, men mindre kul för dig. Gissar att en del hänger med hem också? Det brukar bli så... :-)

8 KajsaLisa:

skriven

Sadeln var jättetuff :)

Kommentera här: