GemsWeeklyPhotoChallenge - Röd

Röd tillhör inte min favoritfärg. Däremot skulle jag kunna välja nästan vilket foto som helst på min man, han har nästan alltid rött på sig :) Den röda tråden idag, förutom att det är just rött, får bli Sydamerika:
 
 
Lite svårt att se men ett par röda pilgiftsgrodor. Båda första bilderna från Costa Rica.
 
I Costa Rica fanns också mycket vilda aror.
 
Krabba...
 
och fregattfågel från Galapagosöarna.
 
Visserligen mörkrött/vinrött, men ändå rött. Buffon i Italaiens mål under fotbolls-VM i Brasilien.
 
Italienska fansen var också ganska röda :)
 
Även i Peru gillar man rött :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anne-Mari:

skriven

Den røde tråden din viser til mange flotte motiv.
Kjempefine bilder !

2 BP:

skriven

Rött är inte min favofärg heller, MEN inte kan man väl ogilla dina bilder med alla dessa röda inslag. Fotona - eller rättare sagt motiven du visar - är ju helt fantastiska:-)

Å gissar vilken bild vlev min favo?! Buffon såklart:-))) Fregattfågeln kom tvåa och den italienska supportern tog brons - i min bedömning alltså:-)

PS. Kul att du la upp så fina bilder till temat och därmed håller kontakt med blogglandia. Mejla gärna om du vill skriva av dig. Om du inte känner för det så är det helt okej för mig också. KRAM!!! DS.

3 Anki:

skriven

Oj så många härliga bilder på temat! Jag gillar rött - men inte alla nyanser :) Pilgiftgrodan - häftigt!
Hm ... jag är förmodligen lite korkad, men varför har målvakten olika färg på skorna? Precis som med barnen när de var små och hade olika färg på cykelns handtag :)
Ha en bra dag!

4 Marina:

skriven

Vilka underbara bilder! Älskar utstyrseln på sista bilden! Fregattfågeln var fantastiskt vacker med sitt uppblåsta röda bröst.

5 Lottisen:

skriven

Härliga röda färger i dina bilder! Häftigt med rödagrodor, det vistte jag inte ensa att det fanns!
Ha en bra dag!

6 Anni:

skriven

Vilken bildskörd! Jag som trodde att alla pilgiftsgrodor var blå? De där skriker ju ut "giftig" :-)
Kram <3

7 Maria:

skriven

Vilka härliga bilder på temat rött! Gillar nog bäst bilden på han med masken! Undrar om målvakten har svårt att skilja på höger och vänster och om det är därför han har olika färger på skorna??
Kram ♥

8 Violen%20p%E5%20Brandholmen:

skriven

Vilken bildskatt du har! Rött är en färg som piggar upp mig men jag har aldrig något rött på mig! Den där masken är riktigt häftig, kan skrämma slag på motståndarlaget!
Ha det gott!

9 Carita Liljendahl:

skriven

Många fina tolkningar. Otroligt vacker blomma på den första!

10 Paula:

skriven

Hej! Det är alltid så exotiskt och roligt att titta in här hos dig, du känns som en riktig världsmedborgare! De där pilgrodorna, är inte dom giftiga också? Eller har jag drömt...?
Har funderat på samma tema, men inte kommit till skott för att börja leta rött. Däremot är det en av mina favoritfärger, jag gillar starka färger och har klarröda sammetsgardiner i mitt vardagsrum. Hoppas det är bättre läge i familjen så du får lite lugn och ro i tillvaron. Varm kram från pörtet

11 ToveOlberg:

skriven

Så roliga, lite speciella härliga bilder på ordet röd bilder du visar! Inspirerande :-)

12 cissi:

skriven

Fantastiska bilder från alla hörn av världen. Just rött tror jag är en symbolisk färg i många länder. Tack för trevligt lunchsällskap igår!
Ha en fin helg Mia! Kramar

13 FREEDOMtravel:

skriven

Kul bilder! Särskilt Fregattfågeln! Hade gärna velat se en bild på din röde man också :)

14 Gemsofmylife:

skriven

Vilka fantastiska RÖDA bilder ❤ verkligen underbara allihopa Love them al ❤ favorit blev bland dessa krabban ( trots att jag tycker dom är läskiga ;)
Tack för att du orkar vara med och dela fina Mia ❤
Kram

15 Freja:

skriven

Jag gillar rött så jag gillar alla dina bilder. Men fregattfågeln mest!

16 Eva Trillian:

skriven

Hela världen är fylld med vackra röda detaljer! Du visar fantastiska exempel!

17 Tomtan:

skriven

Gillar verkligen fågeln med det stora bröstet!!!!! Fint rött!

18 KajsaLisa:

skriven

Kul nix på röda bilder. Fregattfågeln och masken var bäst.

19 Herr Nilssons Fru :

skriven

Rött är sött - nä snyggt :)
de var en redigt häftig röd tråd med bra bilder.
Paret från Peru redigt häftiga.
Kramiz

20 Gärdsmygen:

skriven

Fregattfågeln blir min favortibild här!

21 Ama de casa:

skriven

Rött är min absoluta favoritfärg och jag bara älskar dom härliga bilderna :-)

22 Maria Bromander:

skriven

Hos dig är det verkligen rött. Superfina foton!

Kommentera här: