Påsken och skyltsöndag

Hoppas ni alla haft en skön påsk. Här har det gått lite upp och ner men den har mestadels varit bra. Sonen och jag målade ägg i fredags och vi hade väldigt roligt :)
 
Dukade vårligt och färgglatt:
 
Blev även en ridtur i det härliga vårvädret!
 
Och så lite skyltar. Men börjar med att visa den fina vinsten i förra veckans tävling hos BP:s skyltsöndag. En jättefin tavla. Blev jätteglad. Tack än en gång Beate!
 
Veckans skyltning består av ett brev jag hittade när jag rensade massa papper nere i tvättstugan. Observera "hemligt" uppe i hörnet :)
 
Ett ABBA-kort.
 
Vilket gulligt kärleksbrev va?! Hur ofta får man det? Frågan är ju bara om jag ska spara eller kasta det :)
 
1 BP:

skriven

Alltå äggen är ju hur roliga som helst! Älskar när två vuxna människor visar att de har barnasinnet i behåll och måla ägg på det här sättet. Älskar även dukningen med dessa härliga vårblommor på duken och på tallrikarna som man kan njuta av vid 0,5 grader och snö ute;-)

Jättegulligt av dig att du la upp tavlan. Tusen tack:-)

Sedan skrattar jag! Har faktiskt aldrig tänkt på att du faktiskt heter Maria - hahahaha:-))))

Brevet, Abba-kortet och inte minst kärleksbrevet - vilka härligt kultiga minnen - perfekt för Skyltsöndag ju:-)

Skrattar igen då jag tänker på att ni ska flytta till lägenhet nästa år. Om du ska behålla alla dessa kultiga minnen så hoppas jag att ni kommer att ha ett VÄLDIGT STORT förråd;-)

1 000 tack för ett härligt inlägg, världens kultigaste skyltar och länken. Kram Maria - jag menar Mia:-)

2 Marina:

skriven

Vilka härliga ägg! I år är nog första året på vääälidgt lång tid som vi inte har målat ägg. Förra året hade vi ju ett gäng "ungar" här så då var ju äggmålning ett måste! I år fuskade vi faktiskt... Eftersom jag är en "nostalgi-hamster" så säger jag spara ;)

3 Helen:

skriven

Vilka fantastiska ägg ni gjorde!! De gillar jag jättemycket, vilken kul idé. Tavlan är verkligen jättefin, jag gillar verkligen färgskalan och vad kul att få vinna något! Jag hoppas det går bra för er mitt i allt och jag önskar dig en fortsatt bra vecka!

4 Paula:

skriven

Åh vilket fint brev, det får du inte kasta! Jag måste scanna in mina brev, ett helt gäng från mamma o lite annat smått och gott. Så har jag också tänkt scanna in mina dagböcker från typ 11 år och framåt..hihi, blandat bandat...
Ha en jättefin vårvecka, här i Säfsen är det kallt och ruggigt, men jag vet att våren kommer...när den behagar/kram

5 cissi:

skriven

Hej du!
Hoppas verkligen du var ironisk när du beskrev nu rådande väder som vackert. :) Det är verkligen trist med snö när man precis vant sej vid värmen.
Härliga ägg ni gjort och vilken vinst du fick från BP! Och det gulliga brevet tycker jag du ska spara, det tar ju inte så stor plats!
Kramar!

6 Anni:

skriven

Spara brevet - absolut! Och påminn mig när vi ses om att jag ska berätta om ett brev jag fått en gång!
Älskar era minioner och din häftiga påskduk.
Har inte kikat in hos BP än, men blir ju väldigt nyfiken på tävlingen om den fina tavlan. Grattis!

7 Eva Trillian:

skriven

Vilka fina minioner :) Inget fel på fantasin hos er inte :)
Ja, vad gör man med alla fina minnen/brev man har sparat? Man kan ju inte spara på allt. Faktiskt :) Nu har du ju dokumenterat det i bild ... så ... kanske räcker det?

Kommentera här: