Tacksam!

Måndag är dagen då jag och många andra är lite extra tacksamma. Dagen då vi sammanfattar föregående veckas ljusglimtar.
 
Tacksam för trevligt besök från Malta på måndagen! Verkligen jättetrevligt att träffa Anita och hennes man.
Tacksam för en jättetrevlig lunch med Anita och Beate på tisdagen!! Så roligt att få träffa er båda!!
Tacksam för fina presenter av båda!
Tacksam att jag hittade vad jag sökte att köpa i födelsedagspresent till min man (tallrikar från Bruka Design i färgen orange! Han älskar orange).
Tacksam för en trevlig Morgonsoffa med ortens företagare.
Tacksam för skön massage.
Tacksam att Electrolux äntligen kommit och lagat diskmaskinen (varit paj i 7 veckor).
Tacksam för gratis parkering i både Trosa och Oxelösund.
Tacksam för trevliga kunder.
Tacksam för nya bokningar.
Tacksam för min frissa som är både duktig och trevlig. Ja så är det ju i och för sig min syrra som lärde upp henne :) Hon var 12-13 år när hon började sopa golvet hos syrran. Och en dag fick hon prova klippa min man, det var hennes första kund. Det är ca 30 år sen och nu är hon alltid fullbokad i flera månader. Syrran och hon hade sina salonger bredvid varandra med öppen dörr emellan så det är lite jobbigt att bli extra påmind om syrran. Eftersom hon har så fullt tar hon inte emot nya kunder, utan vill hinna med de kunder hon har. Men när syrran dog sa hon att jag självklart fick börja gå hos henne, det är jag också väldigt tacksam för!
Tacksam för era fina kommentarer om mitt hår!
Tacksam för en trevlig kväll med tjejkompisarna!
Tacksam för en mysig familjedag på lördagen!
Tacksam att hovslagaren kunde slå på skorna igen.
Tacksam för härliga ridturer!
Tacksam att mammas ögonoperation gick bra!
Tacksam att kunna sitta ute och äta lunch i slutet av september!
Tacksam för soliga varma dagar och svala nätter - helt perfekt!
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Det var nog den längsta tacksamhetslistan du lagt upp ever:-) Å du hade verkligen mycket att glädjas över den gångna veckan - inte bara vår bloggträff. Jättekul!
Så kul att du fick byta till en frissa som du kände och som ju verkar vara hur duktig som helst. Klart, hon är ju upplärd av din syrra.

Åsså gillar jag maken din.Ja, jag känner ju inte honom, men han gillar orange. Det räcker för mig;-)

2 kiki freese:

skriven

Oj så roligt att ni träffats, bloggpolarna!
/Kiki

3 Eva Trillian:

skriven

Listan får inlägget att nästan svämma över :) Härligt! Läser och nickar!
Hoppas vi får se bild på tallrikarna - de låter snygga - även om jag hade sagt brandgula ;)
Önskar dig en fin vecka!

4 Anni:

skriven

Vilken fantastisk lista! Bara att blunda för migränen och njuta av allt det positiva. Hoppas att du mår bättre nu och slipper för mycket av värken framöver.

5 Paula:

skriven

Hej! Så mycket roliga händelser på kort tid, ibland behöver man verkligen det som motvikt mot tristessen! Anita på Malta ringer en klocka, har nog också besökt hennes blogg många gånger men nu var det ett tag sen. Kanske hon inte bloggar nu då hon är i Sverige? Snygg frissa, även om du var lite onödigt blyg, hade gärna sett dina vackra ögon också! Ja nu är det helt tomt på djur hos mig, vilken kontrast! Alldeles på tok för ensligt måste jag säga, även om jag fått flera nya tvåbenta grannar så uppväger det inte alla mysiga djur. Vilken tur att dom inte läser här , "ler"
Kram från pörtet

6 cissi:

skriven

Vilken lista! Blev lite full i skratt när jag läste om gratisparkeringarna i Oxelösund och Trosa. Kanske jämför du med Nyköping där det är både dyrt och ont om dem!!
Frisyren var verkligen fin!
Ha det bra!

Kommentera här: