Lugn kväll

Precis som BP brukar påpeka är jag betydligt bättre på att blogga när jag är ute och reser än hemma :) Tar mig inte tiden här hemma. Nu har dessutom jobbet satt full fart vilket är jätteroligt.
När vi var barnvakt åt lilla Charles var han lite förkyld och barnbaciller är inget att leka med, så nu har jag ont i halsen och hostar för fullt. Fick äta mängder av halstabletter på utbildningen idag.
 
Är helt ensam ikväll. Det var evigheter sen. Eftersom sonen mådde väldigt dåligt när han kom hem från Argentina har han bott hemma hos oss det här året. Men idag flyttade han iväg, i alla fall tillfälligt. Han bor i ett litet hus på landet medan han fortsätter leta lite mer centralt boende. Håller tummarna att han kommer trivas!
 
Så nu sitter jag här med mitt kvällste, mina halstabletter, tända ljus och njuter av tystnaden.
 
 
1 KajsaLisa:

skriven

Du verkar ha det rätt mysigt för dig själv, tystnad är också skönt att lyssna på :)

2 BP:

skriven

Hahaha! Ja, du ÄR faktiskt bättre på att blogga när du är på semester!

Nackdelen med barn är ju att man jämt och ständigt smittas. Det blir ju inte bättre när han börjar förskolan heller. Kanske mask på, som japanerna gör;-)

Att vara ensam och lyssna på tystnad är inte heller helt fel, fast jag skulle inte trivas med den situationen under lång tid om man säger så.

3 Susjos:

skriven

Skönt att bara få vara ibland, allra helst om man är lite sjuk! Krya på dig!
Svar: Nej faktiskt så tänkte jag inte på att bli barnmorska efter min första sons födelse, det dröjde ett tag till innan jag kom på att jag ville vidareutbilda mej, och eftersom jag jobbade med kroniskt sjuka ( på dialysen) så bestämde jag mej för att jag ville jobba med något friskt! Ds.

4 Biggeros:

skriven

Barnfamiljer är inget att leka med=/Krya på dig!!Du får kurera dig med varmt te och halstabletter. Jag gör det med. Kram

5 Paula:

skriven

Hej, tända ljus o kura skymning, det gillas! Har själv bara tänt ljus en gång denna säsong, ska nog plocka fram lite flera ljusstakar.
Men varför mår sonen dåligt? Kroppsligt eller själsligt? Hoppas han mår bättre nu då han fått vara hos familjen. Bara han inte råkade ut för något otäckt...
Ni har fullt upp nu med ett litet barnbarn att följa. De utvecklas ju så snabbt och när mina var små drev vi värdshus o vandrarhem och hade en massa djur och vips så var barnbarnen skolmogna utan att vi hunnit med ett dugg! Egentligen ska man få barnbarn när man kommit till ett senare stadie i livet och har tid och möjlighet att njuta...
Trevlig helg och kramen

6 Eva Trillian:

skriven

Hoppas att du redan mår väldigt mycket bättre och att sonen trivs där han är - även om det är tillfälligt :)

Kommentera här: