Full-rulle-helg samt skyltsöndag

Den här helgen har vi verklligen hunnit med massor. En sån där helg när man är supereffektiv och bara tycker allt är roligt. Vi har dammat, dammsugit, skurat golven, städat toaletterna, tagit bort klädseln på ena soffan och tvättat, bytt lite soffkuddar, skurat kyl, frys, micro etc, sått gräs, förminskat ölandstoken med en tredjedel eftersom den bara växer och växer och breder ut sig, tagit bort en tuja, rensat ogräs, gjort rent hlr-dockorna, jobbat en del, varit borta på middag hos vänner, hälsat på mina föräldrar, varit på bio, tvättat massor av tvättar, bäddat rent, plockat äpplen, varit i stallet, bakat knäckebröd...och säkert massa annat som jag glömt nu.
 
 
 
Och så är det ju skyltsöndag. Blir några gatuskyltar från Kanada.
 
 
Och en gatuskylt i form av ett brunnslock. Finns ju i alla fall två bloggvänner som är svaga för brunnslock :)
 
 
 
 
 
 
1 Beppan:

skriven

Puh - jag blir matt bara av att läsa om allt du hunnit med! Hur lång helg har du haft egentligen?
Gillar det där brunnslocket! Riktigt vackert.

2 BP:

skriven

Precis som Beppan blir jag totalt matt av att läsa vad ni har mäktat med under helgen. Var det inte så att man skulle vila upp sig under helgen, åtminstone på söndagar för att orka med en ny arbetsvecka;-) Säger bara WOW och önskar mig en tiondel av din/er energi. Eller nej, för att vara ärlig så vill jag nog inte ta itu med alla dessa måsten varken under en helg eller ens en vardag;-)

Å såååååå himla fina skyltar:-) Är ju barnsligt förtjust i brunnslock/gatuskytar (inte bara kranar alltså;-) ) och jag bara älskar denna skönhet. För det är en otroligt vacker gatuskylt - vilket hantverk!

Stort tack för toppen skyltning och länken:-)

3 Anneli - A'la Foto:

skriven

Jag blir trött av att bara läsa allt du/ni har gjort! Galet effektivt måste ni ha varit! Men jag tittar på dina bilder och finner lugnet igen!:)

4 Bitten:

skriven

Säger som alla andra, blir trött bara jag tänker på allt ni gjort. Tur att orken finns hos några i alla fall.

5 Helen:

skriven

Oj, jag blir svettig av att bara läsa om allt ni gjort denna helg! Det krävs nästan en semestervecka efter allt det där :). Ni kan verkligen luta er tillbaka och känna er nöjda efter allt ni gjort under helgen.

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Oj, jag blir alldeles matt när jag ser vad ni har hunnit med! Visst känner man sig nöjd efter att ha fått så mycket gjort! Men ta igen dig lite nu, det är du värd!
Ha det gott!

7 Anonym:

skriven

O M G jag blev helt slut av att läsa om era helgövningar!! Men det är klart att ni körde på om det nu kändes roligt! Och det är ju så skönt att få så mycket gjort!
Kram

8 Kolonilotta:

skriven

Asså seriöst!!! Blir trött bara av att läsa allt ni gjort i helgen. Du vet väl att det finns folk som gärna gör det där för en liten summa pengar va? ;)

Och en sak till vännen. Det är faktiskt olagligt att så gräs i Sverige! Och väldigt dumt att annonsera ut det här på bloggen! 😂😂😂
Ha det bäst vännen! 😙

9 Anne-Mari:

skriven

Flott kumlokk ja !!
Wow så dokke har jobba i helga, men då
får du gjere ting du likar når kvardagene kjem denne veka.

10 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

skriven

Gott med hembakat knäcke :)

11 Eva Trillian:

skriven

Himmel, vilken effektivitet! Imponerande! :)
Sv: Undrar var "din" Eva hörde hemma :) Kunde ju ha varit jag, om jag bara jobbat lite längre inom Sv.K. :)
Hoppa gärna på trissen :) lika lätt att följa inläggen där som på en länkad blogg - på Instagram är det ju en hashtag som gäller ... ja, man lär så länge man lever :)

12 KajsaLisa:

skriven

Efter det brunnslocket kan du nog räkna in mig också :)

13 Anemonen:

skriven

.....och jag som tyckte jag gjort mycket i helgen. Hmmm jag ligger i lä kan jag tala om, men jag har ju varit på resande fot så.... Gott med hemgjort knäcke och brunnslocket är urtjusiga. Till och med jag har börjat kolla brunnslock numera.

14 kiki freese:

skriven

Åååå, det gatubrunnen värmer hjärtat.
Skönt att det finns glädje där.
/Kiki

15 Anni:

skriven

Jag tänkte: vilken härlig och effektiv helg, men så ser jag alla kommentarer om hur trötta de blir bara av att läsa ... kan inte låta bli att fnissa lite ... det är ju så suveränt skönt när allt flyter på och saker blir gjorda!
Och nu vet jag ju vad du skulle ha knäcket till - vilket av recepten blev det?

16 Anonym:

skriven

Vilken härlig helg! Det känns så enormt bra när man har ångan uppe och hinner med mycket som måste göras, för mig ger det mer energi än tar faktiskt. Som segast och tröttast blir jag när jag inaktiv. Men det där är förstås olika. Knäckebrödet såg jag hos Beate, är det fröknäcke? Det ser vääääldigt gott ut :)

Och vilket brunnslock! :o Och vilka skyltar...

Kommentera här: