Dagen som inte borde finnas

Den 11 september har vi inofficiellt strykit ur almanackan. Det har hänt så mycket hemskheter så det behöver inte hända mer nu. Hade först tänkt att inte göra nånting idag. Bara stänga in mig från morgon till kväll. Men inget blir ju bättte av det...
Åkte ut till min systers grav direkt i morse så att jag skulle slippa träffa andra. Min man var med. Ett år sen idag som hon somnade in på sjukhuset, precis i samma sekund som vi kom dit. Minns det som igår... Värsta dagen i mitt liv.
Sen fortsatte vi till nästa kyrka och nästa grav. Min mans mamma dog även hon den 11 september, men för 6 år sen. Minns även det som igår. Jag var i Mora hos sonen när min man ringde.
 
 
 
På eftermiddagen tittade vi på derbymatch mellan Gnesta och Stjärnhov. Vi har ju alltid hållt på Gnesta. Min man har varit ledare där, barnen har spelat där i många många år, jag har jobbat på kansliet. Men så börjar dotterns sambo spela i Stjärnhov!!! Så nu vet man ju inte vilka man ska hålla på. Vi håller på Anders och på Gnesta sa vi. Och Anders gjorde 3 mål, hat trick, och såg till att Stjärnhov vann :)
 
Charles sitter hos gammelmormor och hejar på pappa som spelar!
 
 
 
 
 
1 Beppan:

skriven

Vissa dagar borde raderas ur almanackan. Denna är helt klart en sådan. Tänk att det är 15 år sedan det ofattbara hände i USA.
Och så har du egna sorgliga minnen av denna dag.... Så ledsamt.

2 KajsaLisa:

skriven

Usch vad tråkigt, förstår att det är en jobbig dag i almanackan, men en glad bild på slutet.

3 Anni:

skriven

Nog är det ett laddat datum alltid. Usch och hu.
Så konstigt och trösterikt att livet går vidare precis som din sista bild visar.
Vad gäller lagen är det enkelt; din dotter har valt fel karl! Gunåde mina barn om de får ihop det med en AIK:are ...

Kram <3

4 Freja:

skriven

Min mamma skulle ha fyllt 87 år idag, jag saknar henne lite extra på hennes födelsedag så det här är ingen bra dag för mig heller.

5 BP:

skriven

Förstår att den 11 september är en otroligt svart dag i ditt hjärta. Känner ungefär som du, men i mitt fall är det fredag den 13:e.

Roligt att du avslutar med en höjdarbild och berättelsen om fotbollslagen. Inte lätt att hålla på "rätt" lag här, men ni kom ju fram till en kompromiss i alla fall;-) Tur att derbyn bara spelas två gånger per år;-)

Å det är toppen att se att Charles ska böjas i tid. Tufft med sina Nike dojjor. Vänta bara, snart har han fotbollsskor på sig och spelar för Hammarby;-)

6 Eva Trillian:

skriven

Konstigt hur de flesta har datum eller högtider då mycket hemskt hänt - så mycket att man tycker att de dagarna knappt har existensberättigande. I vår familj var det julen - länge. Men det har bleknat ... skönt!
Önskar dig en bra ny vecka!

7 Helen:

skriven

Jag förstår att detta är ett otroligt jobbig dag att gå igenom när så mycket hemskt inträffat detta datum. Det går inte helt att förstå för mig som inte förlorat min syster, vilket känns helt ofattbart, men som någon annan skrev så går livet ändå vidare på något underligt sätt.
Vilket dilemma med fotbollslagen! Svårt att veta vilka man vill ska vinna i detta fall :)

8 Helen:

skriven

Jag förstår att detta är ett otroligt jobbig dag att gå igenom när så mycket hemskt inträffat detta datum. Det går inte helt att förstå för mig som inte förlorat min syster, vilket känns helt ofattbart, men som någon annan skrev så går livet ändå vidare på något underligt sätt.
Vilket dilemma med fotbollslagen! Svårt att veta vilka man vill ska vinna i detta fall :)

9 Helen:

skriven

Jag vet inte vad som hände när jag skrev min kommentar, först fick jag ett felmeddelande, sen dök det upp två gånger??!?

10 Violen på Brandholmen:

skriven

Mitt i all sorg och elände går livet trots allt vidare! Sista bilden med lille Charles och gammelmormor är helt underbar som tröst!
Stor kram och ha det bra Mia!

11 Anne-Mari:

skriven

Vonde minner på den dagen forstår eg.
Bra du reiste til kamp og fekk andre ting å tenke på.

Ha ein fin tysdag.

12 Ama de casa:

skriven

Fy... Förstår att det datumet är extra obehagligt för dig.

13 Anemonen:

skriven

Oj så ledsamt så jag har full förståelse att den dagen inte är er dag alls. Trots allt blev det till att kika på matchen och jag hoppas såklart att de ni höll på vann.

14 Annette:

skriven

Så mycket sorg på ett enda datum... Kram!

15 Biggeros:

skriven

9/11 eller 11 september bringar otur för många. Så tråkigt att mista sina nära och kära. Styrkekram🤗🤗

16 Scaniatjejen :

skriven

Jag lider med er, det är så tufft att tappa de man älskar. Vi försöker vänja oss vid att Morris inte längre är med oss och det är inte lätt.

17 kiki freese:

skriven

Jobbig dag.
/Kiki

Kommentera här: