Höst, barnvakt och skyltsöndag

Även om det har varit en mulen och grå helg så är hösten riktigt mysig. Man kan gå ute bland prasslande löv. Eller sitta inne med massa tända ljus... Jag har hunnit med båda delarna. Och framför allt har jag träffat lilla Charles mycket då jag var barnvakt först några timmar på fredagen, sen var vi hos dem och hjälpte dem med alla ventilationsrör på vinden på lördag fm. Då lekte jag med honom förstås :) Och sen lördag em/kväll var vi barnvakt så dottern och henens sambo kunde åka på en stor avslutningsfest för en av dotterns bästa vänner som flyttar till Turkiet på två år. Glad att det inte är min dotter som flyttar dit...
 
 
 
Så är det ju skyltsöndag ocskå:
Den här skylten satt på väg in i köket/matsalen på det där stället där vi bodde mitt ute i bushen. Fanns ju inga dörrar utan man satt mer eller mindre utomhus och åt så det kunde ju hända att det kom en björn och hälsade på...
 
Och här var det skyltat med massor av Lindt-choklad! En hel Lindt-butik hittade vi i Calgary. Mums!
 
Som jag skrev i förra inlägget finns det flest Grizzlybjörnar i Alaska. Varje dag på väg in i nationalparken åkte vi förbi skylten. Visst hade det varit häftigt att bila till Alaska!
 
 
 
 
 
1 KajsaLisa:

skriven

Föredrar beer framför bear :)

2 BP:

skriven

Låter onekligen som en perfekt helg, speciellt att vara barnvakt åt Charles när alla andra jobbar;-)

Skylten från baren/restaurangen är härlig. Hellre beer än bear, å jag kan absolut skillnaden;-)

Å nu kommer det roliga. I fredags öppnade en Lindt-butik i Täby Centrum. Kan säger som så att den är identisk med din butik från Calgary. Snack om "worldwide global identity". Bra!

Å att köra på "scenic route" till Alaska - vem vet, ni kanske ger er ut på den någon gång. Å då lär du med säkerhet se dina grizzlys;-)

Tusen tack för toppen skyltar och länken:-)

3 Ama de casa:

skriven

Vilka otroligt vackra höstlöv! :-)

Haha! Gillar björnförbudskylten :-) Vi var till Alaska för ett par år sen, och fick inte se en endaste liten björn, trots att vi verkligen försökte. Suck. (Fast jag vill såklart se dom på ett säkert sätt, och inte bara springa på nån på en bar eller så... ;-) )

4 Violen%20p%E5%20Brandholmen:

skriven

Fin helg med mycket Charles-kontakt! Klokt att tända ett ljus i stället för att förbanna mörkret!
Ha det gott!

5 Anni:

skriven

Alltså Lindtkulor ... och beer ... :-)

Min väninna ska vandra i USA i sommar och har fått veta att alla vandrare utrustas med björnspray. Snacka om att hon fick kalla fötter! Jag berättade om dig och era upplevelser. Själv har hon bott i en stugby någonstans i USA och hört hur svartbjörnen letar mat i soptunnan utanför den tunna väggen, så hon är fullt medveten om vad det handlar om!

Tända ljus och barnbarnslek, där har du sannerligen två ljusglimtar i höstmörkret (förutom choklad och öl ;-) )!

Och vad kul att du också kände en i Brommagymnasternas lag! Så liten världen är!

6 Kolonilotta:

skriven

Åh va mysigt med så mycket tid med Charles.
Det vet jag ju att du uppskattar mest av allt.
Riktigt fin bild på alla löv. Och choklad kan man ju inte se sig mätt på! :)
Sköt om dig vännen.
Ses snart kanske?
Kram! ❤

7 Eva Trillian:

skriven

Trevlig bild-utmaningskombo :)
Väldigt vacker bild på höstlöven. Vacker ljus!
Lindt choklad är ju bara SÅ gott!
... men gosa med barnbarn kan jag tänka mig slår det mesta ;)

8 Freja:

skriven

Låter som en fin helg, med mycket barnmys!

9 Anemonen:

skriven

Härligt att vara med de små. Skylten är berättigad förstår jag för björnar är inte att leka med. Bara teddybjörnen då förstår. Jag stannar till i chokladaffären för där luktar alltid så gott och jag älskar choklad.

10 Helen:

skriven

Jag älskar också denna årstid, det är mysigt att tända ljus och kura inomhus. Jag kan t.o.m. sätta mig framför TV'n ibland vilket jag inte har någon ro till när det är ljust på kvällarna. Så mysigt att få rå om barnbarnet, det är verkligen lycka!

Att bila till Alaska låter fantastiskt, det känns också säkrare än att vandra i de trakterna :).

Ha en härlig vecka du med!

11 Stare Ström:

skriven

Så fin bild på höstlöven!

Kommentera här: