Gullvivsbacken

Idag tog vi en promenad till ett av våra favoritställen, Gullvivsbacken vid min mans barndomshem. Tog först bilen ut på landet och sen började vi promenera. Passerade hans gamla hus. Fyra år sen snart som han och syskonen sålde huset när båda föräldrarna gått bort.
Har så många minnen därifrån. Vi har ju bott där ute i två olika omgångar, båda barnen är döpta där, vår bröllopsfest hade vi på logen där.
 
Fortsatte vandra längs med sjön.
 
Vängsö flygplats ligger nära och många flygplan var i luften denna fina soliga dag.
 
Den kanske inte ser så speciell ut, denna backe. Men hela backen så långt man kan se är precis full av gullvivor!
 
 
Fjärilen tyckte också om gullvivorna.
 
En liten paus i solskenet.
 
Fortsatte genom skogen bort till Taffsnäs och tog vägen tillbaka därifrån. En liten nätt promenad på 3 timmar!
 
Vid Taffsnäs hade vi minnesstunden för min syster efter begravningen. Det var första gången jag var där sen dess. Kändes jobbigt att gå förbi där samtidigt som det är en otroligt vacker plats. Har varit lite extra jobbigt med känslor och tankar idag för idag är det exakt ett år sen min mormor somnade in.
Har tänkt mycket på både min mormor och min syster idag. Och har drömt mycket om min syster på sista tiden. Gjorde det jättemycket i början, men sen har det varit lugnt ett tag. Nu händer det var och varannan natt. Om dryga månaden kommer dagen då hon skulle ha fyllt 50. Mormor och Ingela tar nog hand om varandra nu! Hoppas de skrattar lika mycket som här när mormor lånade syrrans peruk :)
 
1 BP:

skriven

Nu vet jag äntligen vad dessa blommor jag sett lite varstand i närheten heter - gullvivor. Tackar för det. Vet nog att jag inte kommer ihåg namnet om ett år...;)

Minns denna härlig bild med din mormor och din syrra. Så mycket kärlekt och suverän humor i det fotot. Å japp, jag förstår dina känslor helt och hållet...

2 Susjos:

skriven

Underbara vår!!! Så härligt med all blomsterprakt! Drömde också mycket om min mamma när hon gick bort, och sedan om pappa...men fina drömmar där de lever och allt är som vanligt ♥ ♥ ♥
Kram till dig!!!

3 Ruth | HungryHeart.se:

skriven

Vilken underbart vacker plats med minnen från stora livshändelser. Och den knallblå vårhimmeln sen!

4 cissi:

skriven

Förstår att den där platsen väcker många minnen, det är väldigt vackert!
Och nog tror jag din syster och mormor har dt kul ihop där dom är nu!
Eftersom jag har lite ont om tid på måndag tänkte jag att en lunch i stan kanske är bättre den här gången. Om vädret är fint skulle vi kunna träffas i hamnen och äta lunch där och kanske gå en promenad om tiden räcker till.
Kram

5 Maria:

skriven

Bilden på din syster och mormor är helt fantastisk!! De tar med all säkerhet hand om varandra nu och har hur skoj som helst ♥
Och vilken härlig dag du och mannen har haft idag ♥
Kram

6 Marit:

skriven

Mycket känslor i ditt inlägg och jag känner med dig. Den där bilden på din syster och mormor är så fin, mycket glädje där, känner igen den tror du visat den förut.
Många minnen runt den vackra gården, måste kännas konstigt (speciellt för din man) att gå förbi och se någon annan som äger den nu. Kan tänka mig in i det... Jag har också varit ute och promenerat långt idag, jag rörde mig dock på ett för mig nytt område så det var inte så känslosamt :)
Det du skriver om din syster... så är det för mig också. Jag drömmer om henne periodvis mycket, jag tycker det är underbart, vaknar med känslan att hon fortfarande lever, blir inte ledsen av det utan det känns som hon är nära då.. kanske är hon det också.
Ang. Olle Ljungström, jag hade inte heller hört honom före han var med i så mycket bättre, det var då jag upptäckte vilken fantastisk textförfattare han var och så sympatisk. Det blev en lång kommentar det här, nu säger jag gonatt :)

7 Eva Trillian:

skriven

Gullvivor och så innerligt blå himmel! Nu ÄR det vår - nästan sommar!
Det är förunderligt hur tankar och drömmar flockas ibland - vad som triggar kan kvitta - det gäller att flyta med.
Minns bilden av din mormor och syster :) Den är härlig!

8 Annette:

skriven

Så fin bild på din mormor och syster. Det är så svårt att förstå att något skall kunna besegra människor som utstrålar sådan glädje och styrka, men tyvärr är det ju så.

Vilken mysig långpromenad! Härligt med gullvivsbacken. Här har vi haft sådana backar, men tyvärr har vildsvinen bökat sönder dem, så nu växer gullvivorna här och där. Tråkigt när det blir för många vildsvin, så att ekosystemet inte fungerar.

Kommentera här: