Tacksamhet

Idag är det måndag och dags att fundera igenom senaste veckan, vad har varit bra, vad är jag tacksam över? Finns så mycket som vi oftast bara tar för givet. Och andra små guldkorn...
 
elektricitet
vatten
tvättmaskin
tak över huvudet
vänner
promenader
kladdkaka
kalas
träffa bebis
glädjande besked om ärftligheten av bröstcancern
bra läkare
sticklingar
blommande krokus och scilla
ljusare och ljusare framåt kvällen
kunna låna en annan häst och rida tillsammans
spela spel
träffa kusin som jag inte träffat på 15-20 år
roadtripp med sonen
 
 
1 Susjos:

skriven

En underbar vecka! Grattis till sonen. Så trevligt med kalas och förstås att få träffa lilla barnbarnet!!!
Ha en bra början på denna vecka! Kram ;-)

2 Anni:

skriven

Gillar bebis och tokgillar det glädjande beskedet! Underbart!

3 kolonilotta :

skriven

Kalas hos er också! :)
Va mysigt! ❤
Och va snällt att du vvidarebefordrade min puss till lilla Charles! :)
Men det bästa av allt är ju helt klart det jätte bra beskedet från läkaren!
Det hurrar jag för! :)
Ha det jätte bra i veckan fina Mia.
Kram ❤

4 Ingrid:

skriven

Va underbart att läsa: "glädjande besked om ärftligheten av bröstcancern".
Så glad för er skull!

5 BP:

skriven

Precis som Kolonilotta så tycker jag att det glädjande beskedet om ärftligheten av bröstcancern är absolut bäst. Både nu och framöver!

6 Freja:

skriven

Så mycket att glädjas åt, och jag fastnar för kladdkakan... Tror jag är hungrig, för jag fastnar hos mat, fika och liknande hos alla bloggare idag ;-)

7 Marie i Skrifvarstugan:

skriven

Det var många fina saker från veckan som gått för dig. Så bra att få göra en sån här lista för då ser man verkligen hur mycket som har varit värdefullt under veckan som gått.

8 Eva Trillian:

skriven

Vardag, vår och kalas ... och mycket mer :) Det är alltid lika berikande att läsa vad andra radat upp :) det gör att den egna listan växer - i alla fall mentalt, i efterskott :) Härligt!
Tack för att du är med och delar!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

9 KajsaLisa:

skriven

Kände precis tacksamheten över tvättmaskiner när jag tömde tvättkorgen i den efter att jag upptäckt att troslådan i byrån var tom.
Sen sitter det ju aldrig fel med kladdkaka :)

10 Karin:

skriven

Gratulerar till lilla Charles, och hoppas att din dotter också mår bättre nu.
Vårblommor i rabatten, verkligen något att vara tacksam för!
Kram Karin

11 Helena:

skriven

Många fina saker på din lista! Det där med bebis och kusin känns varmt i hjärtat. Kram och fin kväll.

12 Annette:

skriven

Det viktiga beskedet tycker jag toppar listan, att slippa gå omkring med en gnagande oro måste vara en befriande känsla. Även om man som jag, lägger locket på och tänker på annat, så finns oftast oron där i kroppen i alla fall. Som sagt, härligt att höra!

Blommar Scillan och Krokusarna hos er? Här har de bara kommit upp som gröna små knoppar i marken. Det verkar vara länge kvar innan de tänker slå ut. I dag skiner dock solen, så det kanske kan sätta litet fart på dem :)

13 Hannis:

skriven

Vilken fin lista!
Tacksamhet är en känsla som är underskattad.
Finns så mycket att hämta glädje i.

Kommentera här: