Påskhelgen

En lång lång helg som fortfarande håller på. Tar liksom aldrig slut... Jag har fuskat och jobbat lite. En fördel med att vara egen är ju att kunna jobba när man känner för det. Likväl kan jag vara ledig en vanlig vardag om jag behöver.
Och i torsdags blev det inte mycket jobb för då var vi på akuten i många timmar med sonen. Han mår bättre nu. Men han och jag stannade hemma på påskafton när övriga åkte iväg till Vadsbro för att fira påsk. Idag har vi varit hos mina föräldrar på påskmiddag. Kom precis hem och nu laddar vi för veckans höjdpunkt, Mästarnas mästare!
Annars har jag putsat fönster, tvättat, strykit massa kläder. Sånt är som jag brukar skjuta upp... Ätit våfflor och alldeles för mycket godis har jag också gjort.
Hoppas ni andra haft en fin och skön påsk!
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Skönt med några dagars ledighet då man kan göra det man känner för! Så flitig du har varit! Vi har påbörjat projekt bokhylla, ska ta bort en och placera in alla böckerna i andra hyllor som redan är överfulla! Lätt som en plätt eller hur!
Oj nu blev jag sugen på en smarrig våffla!
Ha det gott!

2 Maria:

skriven

Oj nu har jag varit dålig på att läsa några dagar eller?? Hoppas det är något övergående med sonen!?!
Skönt att kunna råda över sig själv och sin arbetstid. Fast jag hade aldrig kunnat vara egen - hade nog oroat ihjäl mig. För sån är jag!
Kram ♥

3 Anita Malta:

skriven

Nu har jag tänkt så länge på att jag ska kika in hos dig att jag nästan börjar tro att jag redan gjort det ;-)

Hoppas allt är väl med sonen din. Ska kika tillbaka bland dina inlägg så snart det blir tid över. Har nog missat en del kan jag tro för nu är du väl mormor :-)

Våfflan ser supergod ut och om inte SVT Play bråkar ska vi också se Mästarnas mästare här på ön.

Sköt om dig Mia och ha en fin fortsatt Påskhelg!! Kram // Anita

4 Stare Ström:

skriven

Vilka läckra våfflor!

5 HelenTh:

skriven

Jag känner igen det mest från min egen helg, förutom det med akuten då. Hoppas han mår bra nu och att det var något allvarligt. Det är ganska skönt att hinna i kapp lite med de tråkiga sysslorna även fast det är en långhelg.

6 BP:

skriven

Ingen rolig inledning av Påskhelgen kan jag säga. Är glad att höra att sonen mår bättre nu!

At putsa fönster står också på min lista när vi kommer hem... Tvätta är helt okej, då det är maskinen som gör jobbet. Å strykning har vi rationaliserat bort sedan minst 20 år. Tror inte ens att vi äger ett strykjärn faktiskt...

7 Marit:

skriven

Jobbig påsk med tanke på sonen, skönt att han mår bättre nu.
Jag gillar också mästarnas mästare men har bara sett något av de första avsnitten. Ska plöja igenom på play vid något tillfälle :) kram på dig!

8 Ulrika Landin:

skriven

Du har ju hunnit med mycket :)
Tråkigt med sonen, skönt att han mår bättre.

9 Livet genom bilder:

skriven

Oj vad du har varit effektiv.
Hoppas att sonen mår bättre nu

10 Annette:

skriven

Det låter som en händelserik påsk. Litet för händelserik, med sonen som blev sjuk. Hoppas han mår bra nu. Skönt att ha putsat fönster, det står på min att-göra-lista så snart det inte blåser så mycket. Näst efter att stryka är nog tvätta fönster det tråkigaste jag vet, men det känns bra när det är klart :)

11 Monica o Jacob:

skriven

Skönt att beta av sånt som blivit liggande.
Våfflan ser så god ut.
Tyvärr är det mörkt på kvällen också nu
så jag ser inga fördelar med sommartiden:-(
Ha det bra

12 Eva Trillian:

skriven

Skönt att sonen mår bättre och att påskhelgen är så lång att man hinner njuta av den :) även om man fuskar och jobbar lite!

13 kolonilotta :

skriven

Är han dålig? Det har jag missat tror jag! :(
Skönt att han känner sig bättre! ❤
Vilka härliga bilder du bjöd på i ditt förra inlägg! :)
Wow säger jag bara! Den här helgen har vädret verkligen visat sig från sin bästa sida. Men inte roligt att bli påmind om fönsterna när solen skiner in! ;)
Vi har haft fullt upp med köket och våra kontaktbarn i helgen.
Godis äter jag inte speciellt mycket av. Men god påsk mat har jag fått i mig! :)
Ha nu en riktigt fin vecka vännen.
Kram ❤

14 KajsaLisa:

skriven

Oj, du har hunnit med en del, våfflorna såg goda ut också.

15 cissi:

skriven

Vad mycket fina bilder du tagit i Budapest! Jag blir riktigt sugen på att åka dit någon gång. Så bra att sonen mår bättre igen! Kram

16 kiki freese:

skriven

Usch som förälder tycker jag det är jobbigast när ens barn mår dåligt. Oron växer sig så stor.
Våfflan ser god ut, länge sedan jag åt en.
Ha en fortsatt bra vecka.
/Kiki

17 Anemonen:

skriven

Ja tack den har varit fin min helg.Jag har däremot inte hunnit lägga in helgbilden förrän igår. Våfflor det åt jag med på långfredagen för det är gott det även om det inte är på Vårfrudagen.

18 Anni:

skriven

Skönt att det är bättre med sonen, det är så jobbigt när de blir sjuka!
Mumsiga våfflor hann vi aldrig äta på "rätt" dag, men nu känner jag suget!

Kommentera här: