Pysselhelg

Tack snälla ni för alla fina kommentarer på förra inlägget. Det var en jobbig dag och era kommentarer värmde i hjärtat!
 
Eftersom halva denna helg har regnat bort så har det blivit en del pyssel inomhus denna helg. Helgen efter midsommar ska vi på Hobbitfest. Man ska vara utklädd till hobbit, alv, trollkarl eller vad som helst från Sagan om Ringen. Började sy idag och startade med den minsta dräkten, till lilla Charles:
 
En liten kåpa i juteväv att ha utanpå sina vanliga kläder.
 
Veckans bidrag till BP:s skyltsöndag får vi dessa skyltar som jag har i plantorna på balkongen:
Dels är det ju lite trevligt med skyltarna i krukorna, men de fyller faktiskt en ganska viktig uppgift. Om jag ber mannen gå ut på balkongen och hämta lite basilika så vill jag ju faktiskt att han kommer in med just basilika :)
 
1 Susanne:

skriven

Men jösses vad söt han kommer vara i sin dräkt! ❤
Jag är väldigt nyfiken på vad du ska ha på dig.
Om du inte vågar lägga ut bild MÅSTE du sms:a en bild på dig själv när du har den på dig! 😊
Sista bilden blev ju ännu bättre med din vassa kommentar till! 😉
Stor kram vännen.

2 Anne-Mari:

skriven

Spennande midtsommarmoro du skal vere med på.
Me skal feire St. Hans med barnebarnet som blir 12 år den dagen.
Lurt med skilt på krydderurtene. Lett å ta feil :)

3 Meta:

skriven

Ibland är det bra med dåligt väder, det blir lite gjort som annars bara väntar. Så fin den blev till er fest.
Ha det gott och njut dagen
Kram Meta

4 KajsaLisa:

skriven

Det finns många figurer att välja på i dom böckerna, västen var kreativ och blev snygg.

5 skogstrollet:

skriven

Så duktig du är, syr kläder själv för Hobbitfesten.
Den blir säkert lyckad, med så fin dräkt, till att börja med.
Förstår dig så väl, har samma bekymmer med skyltar och sånt...?

6 BP:

skriven

Charles dräkr är ju sååååå söt! Å sy kan du också. Är impad, riktigt impad:-)

Skyltarna du lägger upp är nog så nödvändiga för att hålla isär kryddorna - om man inte vill lukta på dom då;-)

Tusen tack för fina skyltar och länken:-)

7 Monica o Jacob:

skriven

Låter kul med Hobbitfest, söt dräkt.
Ha det bra

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Så kul det låter med Hobbifest! Lille Charles kommer att bli festens stjärna i den fina kåpan!
Ha det gott!

9 Helen:

skriven

Vad skoj med en hobbitfest, hoppas det inte blir för mycket jobb bara att fixa dräkter till alla som ska med. Skyltar kan vara mycket praktiska ibland :)

10 Helena:

skriven

Känner att jag varit lite frånkopplad bloggvärlden, men gick tillbaka också läste ditt förra inlägg. Starkt och känslosamt. Kram till dig. ♥ Jag var i veckan för att fixa på mina föräldrars grav. Det känns när man går dit. Svårt att förstå och greppa. Tror aldrig jag riktigt kommer att vänja mig med tanken att de inte finns. Stor kram och fin midsommarvecka!

11 Beppan:

skriven

Kul idé med Hobbitfest! Lillmannen blir säkert superfin i sin kåpa.
Det där med etiketter skulle jag behöva fixa också. Har en här hemma som inte kan skilja på dill och persilja - ännu mindre övriga kryddor...

12 Anonym:

skriven

Hobbitfest! :) Vilken kul idé! Jag s kulle absolut vilja vara Gandalf ;)
Tummen upp för mini-dressen till Charles! Nu är jag m äkta nyfiken på resten!

13 Eva Trillian:

skriven

Det var ju inte meningen att var anonym - vet inte alls hur det där gick till ...
Hobbitfest! :) Vilken kul idé! Jag s kulle absolut vilja vara Gandalf ;)
Tummen upp för mini-dressen till Charles! Nu är jag m äkta nyfiken på resten!

14 Annette:

skriven

Så kul med en Hobbitfest! Jag älskar temafester där man får klä upp/klä ut sig :) Charles miniklädsel ser ju perfekt ut för temat. Nu vill vi förstås se vad du skall ha på dig också :)

15 Anemonen:

skriven

Så söt dräkt och så kul med en sådan dag. Ja de där skyltarna är toppen tycker jag och säkert gubben din med. Ha en fin vecka.

16 Freja:

skriven

Så kul med tema. När jag var liten gjorde min mamma trolldräkter till oss av jutevävssäckar. Hål för huvud och armar, ett rep med rosett som svans och sen limmades mossa och lavar fast på säcken...

17 Lottisen:

skriven

Vilken fin dräkt! Hoppas du lägger in en bild senare när han har den på sig! Skyltarna är både praktiska och snygga!

18 cissi:

skriven

Vad fin Charles kommer att bli!
Och vad smart att ha skyltar i kryddorna. Det är både praktiskt och snyggt!

Kommentera här: