Tacksamhet och tjärdoft

Förra veckan missade jag tacksamhetsinlägget. Så jag får väl titta två veckor tillbaka denna gång. När man väl funderar på vad man är tacksam över så finns det oftast hur mycket som helst. Allt från självklara saker som vatten och el till andra saker som man kanske inte tar för givet.
 
picknicklunch i skärgården i Oxelösund
godkänd på årets tandläkarbesök
18-årskalas
jordgubbar
bröllopsfest
kärlek
vänner
Göteborg
löjrom
god pizza
skärgården i Göteborg
trädgårdsföreningen
botaniska trädgården
slottsskogen
bra skyltar som visar vägen
jätteintressant guidning på ostindiefararen Götheborg
swisch
e-legitimation
speedledger (suveränt bokföringsprogram)
korsord
glass
blåbär
smultron
kantareller (bara att plocka, som tur är finns det andra som gärna äter)
 
Tänker på låten Om maskros och tjärdoft. Det luktar nämligen tjära i hela huset. Tur att jag tycker det luktar gott. Har gjort ett hemmagjort flugmedel till hästen. Och i det skulle man ha beckolja som luktar tjära. Ja det framställs genom tjärbränning. Vill inte använda starka kemikalier på hästen och på sommaren är det hemskt med alla flugor, bromsar och myggor. Ska bli spännande att testa om detta hjälper.
Ha en fin vecka!
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Ja, det var ju en väldigt lång lista, men så sträckte den sig ju över två veckor också om man säger så.

Swish har jag sett på loppisen och hört talas om sååå många gånger. Men jag håller mig fortfarande til kontanter - ooops;-)

Å tjära förknipper jag som asfaltbonde mest med asfaltläggning. Å jag bara älskar den doften. Mums:-)

2 Eva Trillian:

skriven

Tjära luktar verkligen gott :) solvarm tjära vid havet -. inte m inst - eller vid gamla järnvägar ;) hemma, funkar väl det med!
Lååång lista :) Fint! Semestrig.
Swish - visst är det så himla smart och enkelt.
Önskar dig en skön fortsättning på veckan! MEd mer ledighet?
Här HAR lugnet lagt sig. Tack och lov för böcker - då lär man sig sitta still medan hur mycket action man vill samtidigt händer ... i ens huvud ;)

3 Anonym:

skriven

Jag älskar doften av tjära, mmmmm

4 Annorlunda:

skriven

Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! UTMANING - Frågor! 1. Har du några sommarplaner? .. ​2. Vilket är ditt drömresmål och varför? .. 3. Vad är ditt favoritmärke och varför? .. 4. Vad är du mest nöjd med hos dig själv? .. 5. Vad shoppar du helst på nätet? .. 6. Vilka appar använder du mest? .. 7. Vad önskar du att du vore bättre på? .. 8. Vem SMS:ade du senast och vad skrev du? .. 9. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? .. 10. Vilken film eller serie skulle du vilja leva i? .. 11. Vilken är din favoritmiddag? .. Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! .. Hur mår du? Hur känns det att vara veckans blogg? .. Vad kommer vi att få läsa om i din blogg? .. Vilket är ditt bästa inredningstips, generellt? .. Hur spenderar du helst din lördagskväll? .. Vilka andra bloggare hittar du inspiration ifrån? .. Dela med dig av en dold talang du har! .. Vart befinner du dig i livet om 10 år? .. Vad är framgångsreceptet för dig och din blogg? .. Nämn 3 saker som du önskar dig just nu! .. http://nouw.com/annorlundaannorlunda/profile

5 Freja:

skriven

...menade inte att vara anonym...

6 Ulrika Landin:

skriven

Vilken härlig lista!!
Doften av tjära får mig alltid att tänka på de finska tjärtabletterna som jag gillade som liten :)

7 cissi:

skriven

Hej Mia! Har läst ifatt lite, ni verkar ha haft det riktigt bra i Göteborg. En del platser har jag själv besökt, men det verkar som det finns en hel del mer att se......ett besök på ön där ni var lockar.
Läste också om din tidiga ridtur, och det lät också härligt!
Ha det bra! KRAM

8 biggeros :

skriven

Jag älskar även doften av tjära. Minns när jag gick gravid och älskade de mest udda dofterna såsom tjära och bensin. Kram på dig😘😘

Kommentera här: