Tacksam för en helg i Visby

Ännu en vecka har gått. Tiden rusar verkligen iväg. Får bli ett kombo-inlägg igen.
 
Finns mycket att vara tacksam över:
fin dag hos mannens syster med familj i Vadsbro
mousserande vin
5-kamp
mys med Charles
årets första dopp
plocka kantareller
hela skogen full av blåbär
google
vänner
familj
bröllopsdag
middag på kolgrillen
lakrits
hittade "min" parfym på båten
 
Också tacksam för en väldigt härlig helg i Visby. Vi åkte Birkakryssning dit. Lämnade vackra Stockholm i fredags eftermiddag.
 
Tacksam för att vi fick restaurangens finaste bord med havsutsikt och fint blomsterarrangemang.
 
Tacksam för lugnet uppe på terassen, annars var det väldigt mycket folk och musik...  (har man blivit gammal eller...)
 
Vi njöt av den fina solnedgången. Hade bara lilla kameran med mig.
 
Lördag morgon kom vi till Visby.
 
En kran för BP:s skull :)
 
Ett besök i Almedalen.
 
Härliga hängmattor längs med strandpromenaden.
 
Stora torget.
 
En av alla mysiga gränder.
 
Vi skämtade glatt om vårt lilla gäng. Mamma o pappa hand i hand, pappa har lite svårt med balansen efter alla cellgiftsbehandlingar. Hans käpp klinkade mot kullerstenarna för varje steg han tog. Syrran med armen ihopskruvad och dessutom lite haltande efter ett annat fall då hon skadade knät. Min svåger har en propp i lungan och orkade inte gå så fort... Och mamma har problem med ögonen och ser knappt något.
 
Hela ligan!
 
Domkyrkan.
 
Det var strax efter min systers död som vi bestämde oss för att göra något tillsammans. Valet blev en Visbykryssning. Naturligvis tände mamma ljus för min saknade syster <3 
 
Lite pokémonjakt :)
 
Visby - rosornas stad! Visby lever verkligen upp till namnet, små mysiga gränder med fina hus fulla med rosor.
 
Lite lugnare längre upp i staden när man kommer bort från torget och området där.
 
Gott om härliga restauranger, här med utsikt över havet!
 
Fler mysiga gator med vackra hus.
 
Promenerade både på insidan och utsidan av muren.
 
Strandpromenaden.
 
Och naturligtvis fanns det lite skyltar:
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Vilket underbart inlägg! Love it! Visby är en fantastisk stad under sommaren. Har varit där vintertid och då är det inte ett dugg roligt. Så fint att hela familjen var med. Å ni är ju inte få om man säger så. Du verkar vara yngst i skaran. Underbart att de dina föräldrar hänga med där.

Åsså ska jag genast kolla Birkas turer. Trodde att de bara gick till Åland - oooops;-)

Tusen tack för skyltningen och länken:-)

2 Gärdsmygen:

skriven

Ser ut som ni haft sköna dagar. Gotland är så vackert! Vad bra att ni kunde få ihop det och göra ngt tillsammans alla.
PS. Tänk att du fotade en kran speciellt för BP :)

3 Gemsofmylife :

skriven

Så underbara bilder ❤️❤️❤️❤️ Underbara Visby Och vi gillar /fastnar för samma hus haha har tagit på nästan alla du har tagit kort på haha ❤️
Så synd att vi inte han ses , hittade ni restaurangen ??
Så dålig med att kommentera, nu på sommaren , så ber om ursäkt för att jag varit dålig på det men nu borde det hinnas med och framför allt funka med internet ❤️
Kram

4 FREEDOMtravel:

skriven

Så fint det ser ut! Jag har faktiskt bara varit i Visby på vintern ;)

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Så mycket trevligt du har varit med om! Jättefina bilder från Visby! Jag har aldrig varit där så jag tackar och tar emot!
Ha det gott! Ska du ut och resa igen?

6 Eva Trillian:

skriven

Gemenskap och utflykter i vackert väder :) Fin liga du har ;) ... och i Visby! En mysig plats jag inte varit på på allt för länge.
Pokémonjakt pågår i hela världen :) Det blir några kilometer per dags om inte skulle ha blivit av annars, det erkänns - men det är ju bara bra!
Önskar dig skön fortsättning på sommar/semester/gemenskap/vackert väder :)

7 Susjos:

skriven

En så härlig tacksamhetslista! Inte minst att du hittade din parfym på båten, vilken lycka ;-)
Åh, vackra Visby...som jag besökte för första gången i mitt liv förra sommaren, känner igen mej..så fiint! Så underbart att få göra denna resa med nära och kära ! KRAM

8 BP:

skriven

Glömde ju helt och hållet att tacka för kranbilden också:-)

9 kiki freese:

skriven

Bra att göra något tillsammans. Det är väldigt sorgligt att du förlorat din syster.
Gotland levererar helt klart. Fint inlägg. Ha det skönt på dina tre veckors resa..berätta vart.
/Kiki

10 Anne-Mari:

skriven

Flotte bilder frå fin tur.

11 milla:

skriven

Vilket härligt inlägg:)
Ha det gott

12 Biggeros:

skriven

Vilken bra idé att samla alla nära och kära på en tur till fina Visby. Så tråkigt att du har förlorat din syster i en så tidig ålder. Det såg ut att ni hade en fin stund tillsammans. Grattis på bröllopsdagen!!!

13 Violen på Brandholmen:

skriven

Önskar dig en jättefin resa! Ha det riktigt bra och använd kameran flitigt!

14 Paula:

skriven

Hej, vilken fin tur med släkten. Att alla har sina små ofärdigheter är ju bara charmigt, o på så vis behöver ingen känna sig annorlunda! Tur att ingen drattade på ända på kullerstensgatorna, det är väldigt vingliga att gå på. Tur med vädret kan man också säga att ni hade. Kanske blir denna resa rentav en tradition? Bröllop om ett år, ja det är nog så många gör nuförtiden, så mycket som ska fixas. Ett riktigt livsprojekt bara det...
Kramen

15 Anonym:

skriven

Vilken fin resa. Visby och Gotland är verkligen vackert!

16 Freja:

skriven

Jag menade inte att vara anonym...

17 kolonilotta :

skriven

Åh vilken din helg ni fick!
Det ser så härligt ut alltihopa. Oavsett sjukdomar så ser alla fantastiska ut!
Nu önskar jag er en fantastisk resa till Canada! Var rädda om er.
Stor va kram! ❤

Svar: Tack! Kram <3
Mia Ahlstrand

18 Annette:

skriven

Vilket bra initiativ att samlas och göra en liten resa tillsammans! Det lät dock obehagligt med en propp i lungan... kan man inte göra något åt den, läskigt att veta att den kan flytta sig till en farlig plats i kroppen... Dina Visbyfoton får mig att ännu en gång inse att jag vill besöka Visby och Gotland, jag har aldrig varit där, men det ser så vackert ut med muren, havet, gränderna, rosorna. Så mycket historia på Gotland, som jag ju gillar. Hoppas ni får en fortsatt fin sommar, och trevlig resa till Kanada! Hoppas på att få se bilder därifrån också :)

19 Maria at inredningsvis:

skriven

UNDERBARA Visby och Gotland .) jag va där med dåvarande kille 2009 och vill gärna dit igen.

Idag har jag Strömstad/Koster tips på bloggen!

Ha en härlig helg:)

LOVE Maria

20 cissi:

skriven

Visby är verkligen fint! Skulle gärna göra ett besök till!
Kramar

21 Anni:

skriven

Tipsar om att besöka Visby i slutet av augusti/början av september - då är det fortfarande varmt och dessutom behagligt turisttomt!

Kommentera här: