Hobbit/bröllopsfest!

I augusti kommer min systers son gifta sig i Kanada. Han träffade underbara Christina i Skottland, hon kommer från Calgary i Kanada och där kommer bröllopet vara. Det är inte så många från Sverige som har möjlighet att åka dit så de ville även ha en stor sommarfest i Sverige för alla vänner här. En fest ute på landet där de bor, med temat Sagan om Ringen.
 
Min man som hobbit och jag som alv. Egentligen är det hobbitar som är korta och alver långa...
 
Dottern med sambo och lilla Charles.
 
Partytält i hästhagen.
 
Det blivande brudparet.
 
 
Min son, dotter och hennes sambo.
 
Min systers bästa vän med dotter.
 
Min andra syster Lena. Med armen i bandage och skruvar efter halkolyckan för några veckor sen. Två operationer har hon gått igenom stackarn. Men nu ser det bra ut säger läkarna.
 
Mina föräldrar tillsammans med min dotter o Charles.
 
Massa hobbitar och alver. Vänner från Sverige, Kanada, Tjeckien, Skottland.
 
Tyvärr suddigt, men hux flux dyker Christinas föräldrar från Kanada upp. Ingen visste någonting och Christina blir så chockad och rörd så hon gråter. Så himla roligt!!
 
Hennes mamma är ursprungligen från Grekland och mer spontan och pratsam männsika får man leta efter, en helt underbar person! Pappan var lite mer tystlåten.
 
Min barndomsvän och jag.
 
Min man och dotterns sambo.
 
En lyckad men lite annorlunda fest. Det var många känslor under kvällen. Fina tal av Richards vänner och sen när Richard själv höll tal och hedrade sin döda mamma, min syster, då var vi många som grät. Åh vad jag önskar att hon fick se hur lycklig sin son är nu. Som tur var hann hon träffa Christina en gång förra sommaren. En varm och go tjej med båda fötterna på jorden. Önskar dem all Lycka!
 
Och nu hejar vi fram Island till semi-final!!!
 
 
 
 
 
1 Elisabeth:

skriven

Vilken underbar fest och därtill med överraskning!!!

2 Helen:

skriven

Wow! Vilken härlig fest och alla har verkligen ansträngt sig med så fina kostymer! Jag förstår att det var mycket känslor under kvällens lopp.

3 Anita Malta:

skriven

Vilka jättefina bilder Mia, så många känslor de förmedlar, så mycket fest och kärlek blandat med överraskningar, minnen och sorg. Tycker du är fantastisk som delar med dig och vad fina ni är i era dräkter. Och det blivande paret som strålar av lycka och framtidstro. Ett helt underbart inlägg !!

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken fest med glada, lyckliga människor men också en och annan tår! Tack för att du delar med dig!
Ha det gott!

5 KajsaLisa:

skriven

Kul grej ni följde temat bra, härliga mingelbilder.

6 Susanne:

skriven

Åh vilken underbar dag! :)
Och känslomässig kan jag tänka mig.
Ni var himla söta små hobbitar! 😊
Bra jobbat med alla dräkterna!
Sköt om dig vännen.
Kramar!

7 Eva Trillian:

skriven

Tack för bildkavalkaden :) Vilken samling fina hobbitar och alver! Den sötaste lille hobbiten i mannaminne också!
Blev rörd bara av att läsa om grabbens tal - kan bara ana hur det var att höra det!
Tack för tipset om halvtidssemester de första veckorna - något jag verkligen ska fundera på till nästa sommar! Låter klokt!

8 Paula:

skriven

Tyvärr Mia, ingen semi för Island, men en finfin turnering ändå! Vilken rolig tillställning det blivande brudparet ordnade, jag bara älskar när nya familjeband med en massa olika länder knyts, man har ju så mycket att tillföra i umgänget med andra. Tyvärr blir det ju desto mer sällan om avstånden är långa, det är förstås nackdelen. Du var en jättesöt alv! Det gäller att göra minnen för livet, det enda jag tycker är viktigt att samla på! Kram från ett knottigt pörte

9 Biggeros:

skriven

Gud, vilket trevligt Tema!! Lyckönskningar till brudparet!! Kram

10 BP:

skriven

Vilken härlig bildkavalkad från bröllopsfesten och vilket roligt tema - annorlunda, verkligen.
Å din dotter är otroligt lik dig! Nu fick du ju visa upp din kostym också - suveränt! Du är verkligen duktig... på att sy också:-)

11 Anemonen:

skriven

Det här var en fest som heter duga och tack för att vi också fick delta. ha en fin vecka.

12 cissi:

skriven

Så fina ni var allihop! Ibland är det roligt att klä ut sej!
Kul också att den blivande brudens föräldrar dök upp och överraskade.
Kram

13 FREEDOMtravel:

skriven

Men åh vad himla roligt med en temafest! Sånt ääälskar jag! Men det är inte så ofta man blir bjuden på såna fester... ;)

14 milla:

skriven

Vilket roligt tema:)
Ha det gott
Kram Milla

Kommentera här: