Halvsuddig pepparkaksgubbe

Förra veckan var jag barnvakt två dagar åt lilla Charles. Han är 9 månader nu, har börjat resa sig och gå längs möbler. Man får passa hela tiden!
Hittade en papperkaksdräkt på Ica Maxi och köpte den till honom, tog på den och en tomteluva för att ta lite fina bilder. Men jag hann ju knappt lägga mig ner på golvet förrän han kröp fram till mig så det var inte det lättaste.
 
 
Vad har mormor satt på mig egentligen??
 
Bäst jag flirtar lite så jag slipper luvan!
 
För nu tänker jag inte vara med på det här längre!!
 
Många halvsuddiga bilder men för mig spelar det inte så stor roll, han är ju ändå världens sötaste pepparkaksgubbe! Ska man ta fina porträtt behöver man vara minst en till kan jag konstatera.
 
 
1 cissi:

skriven

Helt klart den sötaste pepparkaksgubbe jag nånsin sett! Och jag tycker du lyckats bra med att fånga Charles på bild!
Hoppas att allt är bättre hos dej! Stor kram!

2 Anne-Mari:

skriven

Herlege bilder av ein flott pepperkakenisse.
Ja, eg har litt erfaring med fotografering av barnebarna då
dei var små. Nesten umuleg oppgåve :)

3 BP:

skriven

Den killen vet precis vad han vill.. och kan!!! Har en känsla av att han tycker att utstyrseln är totalt larvig, men tänker att mormor behöver all uppmuntran i världen just nu.

- Jag ställer väl upp då, så att hon får nå't att glädja sig åt, det gör jag såååå gärna. Får henne att le (nästsista bilden som var såååå himla bra) så hon ler tillbaka - kanske. Annars blir jag väl "bara" huvudpersonen i hennes blogginlägg. Fine with me! Hon behöver all pepp i världen just nu.

Ungefär så alltså. Min egen (konstig) tolkning som är till dig:-) Å japp Charles är världens sötaste kille (inte bara enligt min tolkning alltså;-)).

PS. Hur är det med sonen? DS.

4 Marina:

skriven

Så mysigt!!!

5 Eva Trillian:

skriven

Är man så där charmig i bild så gör det inget om bilden är lite suddig ;) Himmel så fin!
Tänker på er! Kram

6 Biggeros:

skriven

Vilken liten söt pepparkakshuset i tomteluva🤗🤗 Barnbarn är desserten i livet. Kram

7 Anni:

skriven

Men Mia, vilka bedårande ljuvliga foton! Snacka om charmtroll <3 Åh, vilken tröst han måste ge dig mitt i röran!
Jag hoppas få träffa min brors barnbarn under julhelgerna, det är det närmaste småttingar jag kommer. Lillflickan fyller ett år på annandagen.
Svar; vi ska inte se Idol-finalen. Anledningen till att vi sett två deltävlingar är mest att studion ligger så pass nära vårt hem.
Skickar varma kramar till dig och familjen. Hoppas att läget är stabilare <3 <3

8 Anita Malta:

skriven

Vilka helt underbara bilder på lille Charles, han är verkligen som ett litet charmtroll. Det måste vara en riktig bonus att få ta del av sitt barnbarns bus och framsteg i livet. Hoppas liksom Anni att läget är stabilare nu, att du kan koppla av och må bra. Att vara barnvakt skingrar förhoppningsvis tankarna för stunden. Kram Mia.

9 Helen:

skriven

Så otroligt söt pepparkaksgubbe! Vilken lycka att ha en sån liten lyckospridare i livet! Bilderna är helt underbara!

10 Annette:

skriven

Men så härliga bilder, så gullig han är ♥ Jag är så glad att vi umgås över åldersgränserna i vår släkt, så att det inte blir som för många andra, som bara träffar jämnåriga vuxna och barnen bara träffar jämnåriga barn.

Bilderna på Charles väcker tankar. Jag tror att vi fattade rätt beslut för någon månad sedan, men det känns ändå litet jobbigt. Vi fick förfrågan från socialtjänsten i vår kommun om vi kunde tänka oss att bli familjehem till en treårig pojke. Vi funderade och funderade, men Patrik byter jobb nu vid årsskiftet och har alltid arbetat mycket och mer blir det väl nu, och både Patrik och jag är trots allt 47. Jag hoppas att den pojken får en familj som verkligen bryr sig om honom och är bra för honom.

Kommentera här: