Ännu en helg och ett par skyltar

I fredags fyllde pappa år. När vi var i Kanada hittade vi ett par vantar och både jag och min man kände på en gång att de där kommer min pappa bara att älska. Så vi köpte dem och sparade tills nu. Och mycket riktigt blev han hur glad som helst!
 
Idag gick jag och två vänner ut och gick en morgonpromenad. Sen avslutade vi på Gustafsvik Levande Ljus och Café. Åt en jättegod frukost.
 
Och shoppade lite i ljusboden.
 
Idag har jag bakat ostpastejer. Det viktigaste för mig på julbordet. Recept hittar ni här.
 
Så slänger jag in två skyltar också för det var hur länge sen som helst.
Den här var lite kul tycker jag :)
 
Även den här tyckte jag var fyndig. Hittade den på Pressbyrån.
 
 
 
 
 
1 KajsaLisa:

skriven

Han ser stolt ut över dom :) Ostpastejer lät så ojuligt att man nästan måste ha det på julbordet,något som bryter av. Sen är ju hyrbilsskylten rätt tråkig om man tänker på miljön men visst är den både fyndig och tyvärr sann.

2 FREEDOMtravel:

skriven

Fyndiga skyltar! Ostpajer är jag inte vsn vid på julbord, men det låter onrkligen gott!

3 BP:

skriven

Alltså det där caféet älskar jag - fastanr med blicken direkt på den gamla radion från 1950-talet gissar jag. Sådant gillar jag skarpt!

Älskar även din pappa med likadana armband som jag har - både "Fuck Cancer" och "Salming-armbandet". Å vilken fräck t-shirt. Å vantarna är ju helt perfekta för den ungdomliga killen. Vilken pappa! Nu vet jag vem du brås på - inte nödvändigtvis till utseendet dock;-)

Å att du hittade skyltar också! 1 000 tack Mia! Vet ju hur tufft du har det just nu...
Å du - ingen av dom har jag sett här i 08, tror det eller ej, å då gick jag ändå förbi Pressbyrån i Täby Centrum idag... Skylten är otroligt fyndig liksom den för Europcar, som dessutom är ofta sant, speciellt med tanke på pendeltågens pålitlighet.

1 000 tack för att du tog dig tid att skylta och länka. Du är bara sååååå bäst:-) Kram:-)

PS. Jag fortsätter med att hålla tummar och tår. Säg till när det blir en förbättring, för jag håller på att få lite krampkänningar här;-) DS.

4 Anne-Mari:

skriven

Så fin start på dagen du hadde, trimtur og frukost i lag med venner.
Kakene ser gode ut. Litt nytt for meg med mandelmasse i lag med egg, melk og ost.
Kanskje skal eg prøve desse.
Klem

5 skogstrollet:

skriven

Han ser mycket nöjd ut över vantarna, det var nog ett bra köp till honom. Ostpastej, det kanske är ett recept att ta till sig. Fast, vi har ju inte julbord i år. Min dotter står för det. Men jag tror jag ska spara ditt recept, det verkar intressant.

6 Helen:

skriven

Vantarna är jättefina så jag förstår att han blev glad! Jag skulle också vilja ha ett par. Vilken härlig förmiddag du hade, med god frukost i sällskap av goda vänner på ett mysgit ställe.
Skyltarna är verkligen fyndiga, jag fnissar allt lite när jag läser dem.
Jag hoppas du får en bra vecka!

7 Violen%20p%E5%20Brandholmen:

skriven

Härlig avkoppling och skön start på dagen med promenad och god frukost! 10-poängare med vantarna, de sprider både värme och glädje!
Ha det gott! Kram!

8 Marina:

skriven

Två mycket lyckade reklamskyltar! Visst är det kul när det faktiskt är lite fyndighet inbakad i reklamen!

9 Eva Trillian:

skriven

Ingen tvekan om hur han tyckte om sina vantar :) bildbevis!
Skönt med en promenad - speciellt en som slutar på ett så trevligt ställe!
Ostpastejer - nej, det har jag aldrig fåt tpå något julbord ... där kan det tänkas att jag missat något - för det låter väldigt gott!

10 cissi:

skriven

Det verkar ha varit en riktig mittiprickpresent till pappa, han ser hel nöjd ut! :)
Reklamen från biluthyrningsfirman fick mej verkligen att dra på smilbanden!!
Och visst är det skönt med promenader även fast vädret varit sisådär sista tiden.
Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

11 Anni:

skriven

Så starkt av dig att spara vantarna till födelsedagen, det är så lätt att lämna över presenter direkt och inte vänta. Jag är väl för otålig, kan tänka. Han ser verkligen glad ut över dem! En fin pappa <3
Caféet ser ut att ligga mitt i en villabebyggelse? Spännande, är det en villa som används som café? Många tycker att jag ska öppna trädgårdscafé här, det vore kanske en idé när barnen flyttat ut ...

Och så varma kramar igen, tror inte att du kan få för många!

12 Biggeros:

skriven

Jag kan tänka mig att din far tyckte om vantarna från Kanada.jag gillar ostpaj men jag brukar ha räkomelett istället på julbordet. Vill passa på att önska dig en God Jul🎄🎅🎄

13 Nett:

skriven

Din pappa ser jätteglad ut för vantarna. Vilken underbar skylt den sista, de ser goda ut de där ostpastejerna. Jag har slavat i köket med ännu fler köttbullar, är bara så försvinnande goda. God jul till dig!

Kommentera här: