Tacksamhet

Åter måndag och dags för att sammanfatta veckan som gått i ett tacksamhetsinlägg:
 
kunna gå tyst och ensam i skogen (utan rädsla för björnar, pumor och skallerormar)
min häst
knäckebröd med ost
mobilt bank-id som gör det möjligt att fixa momsdeklaration mm överallt i världen
min kudde
vatten ur kran
bra toapapper (det var så tunt i Kanada så man fick vika hur många ggr som helst)
cheesecake med hallon
gos med Charles
migräntabletter
att jag bara behövt jobba när jag orkat nu när jag är jetlaggad (nästa vecka sätter utbildningarna igång på allvar)
få vara med på baby-sim
massage
företagsfrukost för kvinnliga företagarna i kommunen, med väldigt intressant och bra föreläsare (Monica Lindstedt som grundade Metro-tidningen samt företaget Hemfrid)
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Här fastnar jag helt klart vid kranvatten. Självklart för oss, men långt ifrån alla. Å det svenska kranvattnet är en delikatess jämfört med andra länders.

Åsså skrattar jag åt toapappret. Ja, pappersindustrin vill ju också leva. Om man är tvungen att ta 10 blad i stället för tre för en "number 2" så...;-)

2 Eva Trillian:

skriven

Tänk vilka grejer man blir extra tacksam över efter "en stund" i ett annat land. Kranvattnet. Mobilt ID. Nickar vid varje post i din lista :) inte minst knäckebrödet ;)
"Min kudde" :) min åker med - över allt - även till London!
Kram

3 Anne-Mari:

skriven

Uvanlege ting å vere takksam for denne veka for deg som
har feriert i Kanada.
Det vil vere fint å tenke tilbake på ettersom åra går.

Ha ei fin ny veke.
Helsing Anne-Mari

4 SigridfraEnget:

skriven

En riktig fin lista! Egen kudde är egentligen ett måste... ;-)

5 Karin:

skriven

Det måste ha varit alldeles underbart och roligt att ha varit med på babysim!
Kram Karin

6 Anni:

skriven

Vatten i kran ja, GOTT vatten! Sällan uppskattar man det så mycket som när man tvingats dricka flaskvatten eller klorerat vatten!

7 Ulrika Landin:

skriven

Vilken härlig lista!!

8 kolonilotta :

skriven

Men åh va mysigt med babysim.
Att få barnbarn är ju underbart då man får en ny chans att uppleva allt igen! ❤

Kommentera här: