Lugn helg och lite skyltar

Har haft en lugn och skön helg med dessa finingar!
 
 
 
Charles fyller 6 månader imorgon måndag och vi firade honom ett par dagar i förväg. Även hans farmor och farfar kom på besök från Norrköping.
 
Och så är det ju skyltsöndag. Veckans skyltar kommer från:
 
 
Många skyltar var det på bilmuseumet.
 
Att man inte får röka i ett stall är väl ganska självklart.
 
Ja vi kände oss väldigt välkomna i Marias trädgård. Barbequefest hemma hos brudens föräldrar.
 
Nya flugan även i Kanada.
 
Inte helt lätt att veta hur man parkerar här.
 
Gick in på Mc Donalds och köpte kaffe till min man. Då fick man göra sin beställning på en touch-skärm, betala och sen hämta vid disken. Kanske finns i Sverige också, men jag hade aldrig sett det förut.
 
 
 
 
1 BP:

skriven

En helt suverän skyltkavalkad här hos dig. För att inte tala om Charles som verkligen vuxit till sig rejält. Snacka om att tiden bara svischar förbi. Å på den här bilden är dottern en kopia av dig och Charles en kopia av sin pappa.

Som du kanske vet älskar jag brunnslock och "bensinskyltar", även om jag sällan visar några på bloggen. Det kan bero på att det inte finns så många roliga skyltar här hemma.

Åsså gillar jag Pokémon skylten. Ingen dum reklam alls här:-)

Parkeringsskyltarna är nästan en garanti för en P-bot tycker jag.

Tycker att det är himla roligt att du visar en skylt med en hamburgare från McDonalds idag, medan jag visade nuggets från Burger King. Ungefär samma sak, fast tvärtom alltså;-) MAX restauranger har förresten en liknande anordning som du visar. Har dock aldrig använt den.

Toppen skyltar! 1 000 tack för kavalkaden och länken:-)

2 Anneli - A'la Foto:

skriven

Ja den där touchskärmen har vi i här i Linköping och det är värdelöst! Löjligt att ta bort den personliga servicen när man ändå måste stå i kö för att hämta ordern!
Snacka om att du har många skyltar att visa! :) Och det låter som en supertrevlig helg hos dig också! OCh vilken blå himmel och fin björkskog! :)

3 KajsaLisa:

skriven

Inte ens i Kanada går man säker för pokemon, vill dom ha in kunder eller hysteriska pokemonjägare. :) Gillar skylten med gamla bilmärken i taket. Hamnar jag någonting i Calgary skall jag besöka museet.

4 Moha:

skriven

Välkommen! Tack och lite om mig själv! Hej på er!

Först vill jag börja med att hälsa er alla nya läsare välkomna till min värld. Det glädjer mig att få dela med mig av min vardag till er.

Jag vill också passa på att säga Tack, tack, Tack - för alla positiva kommentarer. Som ni säkert har läst så vill jag vara en förebild för HELA mänskligheten och dela med mig av mig själv.

Dom senaste dagarna så har jag levt i en bubbla och jag förstår inte vad som riktigt har hänt. Det är bara roligt och jag är överlycklig.

Jag är bara mig själv, öppen, ärligt och en hel del kärlek. Min resa har varit upp och ner - det är inte alltid lätt att leva med en funktionsvariation med personliga assistenter men jag är jag och mitt liv ser ut såhär. Ni som är nya vet inte heller att jag har skrivit en bok. Synlig fast osynlig - en dotters tankar om sina "pappor" - heter den.
frikraftenstext.blogg.se

Jag kommer att använda denna blogg till att skriva löpande texter och/eller dikter om mina upplevelser, tankar & känslor.. Denna blogg är privat men ni kan läsa, gråta och skratta för er själva. Kärlek till er! /Frikraft. Tittar gärna in.

Hemsida: http://frikraftenstext.blogg.se

5 Helen:

skriven

Vilkan mängd skyltar du fått på bild! De där från bilmuseet är typiskt sådana som maken försöker lägga vantarna på när han är på marknader och bilträffar. Jag vet inte vad jag ska tycka om pokemon-skyltningen!?! Gratisreklam men också galet på andra sätt!

6 Violen på Brandholmen:

skriven

En härlig skyltsamling!Har du varit på Pelles Lusthus här i Nyköping sett skyltarna där? En del är riktigt gamla. Tänk att lille Charles redan är & månader, grattis till er alla som har ett sådant charmtroll!

7 Scaniatjejen:

skriven

Vilken liten sötnos! Förstår att du har trivts.=) Rejäl samling skyltar också, härligt.

8 kiki:

skriven

Aaaa vilket snyggt brunnslock!!!
Kiki

9 Anni:

skriven

Bilmuseets skyltar var helt fantastiska! Vilket tak!

Kommentera här: