Tillbaka till civilisationen!

Nu har vi internet igen! Och bor på ett "riktigt" hotell. I måndags kväll när vi kom fram till Golden där vi skulle bo i tre dagar fick vi lite av en chock. Vi kom fram vid halv 8 på kvällen och var trötta och hungriga. Hade både rest långt och vandrat en hel del på dagen. Vi kommer längre och längre ut på vischan när vi följer gps:en. Till slut åker vi på en grusväg rätt upp i skogen/bergen. Och när vi är framme möts vi av denna reception:
 
Vår lilla stuga. Ingen internet, ingen TV (bara dvd) och ingen kyl.
 
Vi har hunnit med många vandringar sen sist. Så här kommer mängder av bilder! Söndagen valde vi platt vandring så mitt knä fick vila lite.
Vandrade längs med en fors. Strålande sol och klarblå himmel. Lite kyligt på morgonen men sen 28 grader varmt fram på dagen.
 
 
 
 
 
Sen vandrade vi längs en annan flod där man stundtals gick ända ner på strandkanten. Vattnet var isande kallt och jag passade på att svalka huvudet.
 
Stötte på en ny "elk" idag, men utan horn. En kalv eller en hona troligtvis.
 
Dagens sista vandring gick runt Lake Anette. När vi kom dit visade det sig att det fanns en strand och att folk badade för fullt. Här var det betydligt varmare i vattnet. Nu önskade vi att vi hade badkläderna med oss.
 
Måndagen var det dags att resa från Edson till Golden. Åkte några timmar och sen stannade vi och vandrade upp till en glaciär. Den turen var ganska kort så vi gjorde en vandring till lite längre fram på andra sidan vägen och då kunde man se glaciären hela tiden.
 
 
 
 
 
Tisdagens vandring var vid Lake Emerald. Lite för mycket folk runt själva sjön för vår smak. Men sen gjorde vi en avstickare och där var jättevackert.
 
 
 
 
1 Helena FREEDOMtravel:

skriven

Haha, den där receptionen var ju inte den mest imponerande ;) TV klarar jag mig lätt utan men att vara utan internet tycker jag alltid är liiite jobbigt ;) Men vad jag kan se av bilderna så var det värt det! Fantastisk natur!

2 Helen:

skriven

Så häftiga ställen ni fått se! Det ser helt fantastiskt ut! Receptionen ser dock väldigt anspråkslös ut :)

3 Eva Trillian:

skriven

Så fina bilder! De förmedlar stora vidder och vacker natur. Fint att få g där :) Tack för att vi får följa med lite grann så här :)
Bra PR :)

4 Anita Malta:

skriven

Helt fantastiska naturbilder och vad ni är fina du och maken ! Förstår chocken när ni till slut kom fram till "hotellet", jisses men även det en upplevelse i sig och ett minne för livet. Som sagt, fantastiska vyer och det är så himla kul att få följa med. Ha det så bra och tusen tack snälla för din långa kommentar hos mig. Du tar dig tid och delar verkligen med dig av dig själv vilket uppskattas mycket. Ha det nu riktigt bra på er fortsatta resa Mia. Kram från Anita

5 Anne-Mari:

skriven

Lake Emerald, der var vi også.
De har ei opplevingsrik reise, spennande.
Då vi var der var det slektninger som hadde lagt opp turen og det viktigaste var å treffe flest muleg av dei.
Så vi opplevde ikkje ein brøkdel av kva de opplever
Nyt ferien vidare.

6 BP:

skriven

Helt underbara bilder! Å du och dina man skulle kunna vara jag och min man - vad gäller "höjdskillnaden" alltså;-)

Å stugan var ju ungefär som en husvagn utan hjul om man säger så - förutom att det saknades internet alltså.

Är verkligen glad att ni är tillbaka i civilisationen:-)

Å eftersom du är i Kanada hörde du väl att det kanadensiska landslaget spelar andra gången mot Tyskland, fast nu i semi i OS. Kanada har impat på mig faktiskt. Å hoppas att Sverige tar revansch för 1-5 förlusten mot Brasilien i den andra semin!

7 Annette:

skriven

Det ni gör är verkligen att resa och uppleva landet, så kul att se dina bilder! Tänk att det finns orört land, ren vildmark, fortfarande och att ni vandrar där. Litet som familjen Macahan ;) Men jag skulle nog känna mig säkrare om jag hade något att försvara mig med om jag blev anfallen av ett vilt djur, som pepparspray eller något. Jag skulle nog få magsår av att hela tiden vara på min vakt för om det skulle dyka upp en björn. Men man kanske blir van efter ett tag, och glömmer att tänka på det?

8 Anni:

skriven

Kontrasten mellan de två fotona på badande vid stranden och snön på glaciären är helt fantastisk! Och vilka vyer du visar, jag blir grymt sugen på att vandra igen men så ser jag bilden på spången. Så vackert och samtidigt får jag en rädsleklump i magen - fy sjutton om det finns björnar!
Har verkligen så svårt för tanken på att gå och gasta och sjunga och vara rädd och kanske inte klara av att njuta. Tror det är storstadsbarnet i mig som talar.

9 Anni:

skriven

Jag blir så tagen av dina foton att jag glömmer allt jag vill skriva; Glaciärer är så häftiga, man blir väldigt ödmjuk när man är nära!

Kommentera här: