Björnmöte i Rocky Mountain

Nu har det hänt... Vi hoppades ju på att inte möta några björnar, men igår gjorde vi det. Som tur var från bilen. Första björnen som dök upp var bara 4-5 meter från bilen. Lufsade runt bland buskarna.
 
Han hade hela tiden huvudet in mot skogen. Så inga jättebra bilder. Kände mig helt skakig efteråt... Trots att vi satt i bilen. Tänk om vi då hade mött en i skogen...
 
De i bilen framför oss var inte lika rädda, vågade t.o.m. gå ur bilen.
 
Senare på dagen dyker det upp en ny björn i vägkanten. Den gången kändes det inte lika läskigt.
 
Men tydligen var jag lite skakig på handen... Hann inte heller ändra några inställningar i kameran, bara slet upp den och fotade.
 
 
 
Just nu bor vi mitt ute i ödemarken utan internet. Hade förberett ett inlägg till helgbilden och skyltsöndag men hinner inte med det nu. Åkte förbi ett informationscenter för att komma åt wifi en stund. Nu ska vi ut och vandra. Förhoppningsvis utan nya björnar. Kommer nog skramla lite extra med björn-bjällran idag.
Får läsa era bloggar och visa fler bilder senare. Kram
 
1 Comsi Comsa:

skriven


Wow, så häftigt. Vem skulle inte varit skakig så nära en björn? Tycker du fick bra bilder ändå. 🤗

Kram ❤

2 BP:

skriven

Där satt den - björnen alltså! Riktigt kul att du fick syn på en björn irl efter alla "varningar" ni hade fått. Å nästa gång du får syn på en björn - veva ned sidorutan. Då blir björnen liksom mindre suddig;-)

3 Eva Trillian:

skriven

Vilken häftig upplevelse :) och så skönt att det var tryggheten i bilen! ... som ni inte vevade ner rutan på ;) BP - hon är rolig hon!

4 Helena FREEDOMtravel:

skriven

Waow, vilken upplevelse! Häftigt och exotiskt och nåt man inte kommer glömma! Men jag förstår att du blev skakig... vet inte om jag skulle vilja möta en björn direkt... i varje fall inte för nära!!!

5 Anita Malta:

skriven

Åhh...vad spännande, tänk att få komma så nära. Läskigt och samtidigt helt fantastsikst. Ännu en upplevelse som ni säkert aldrig kommer att glömma. Tveksamt om jag skulle våga ge mig ut i skogen där, jo, det skulle jag nog men inte utan att hela tiden skramla med den där björnbjällran :-)

6 Anne-Mari:

skriven

Flott å sjå bjørnen,
men ikkje rart du skjelv på handa...
Spennande tur de er på !!

Lukke til vidare.

7 kolonilotta :

skriven

Wow!!! Va häftigt!
Skönt att ni satt trygga i bilen. Bilderna blev jätte bra! Svartbjörnar är riktigt söta tycker jag! :)
Kul att ni fick se några!
Kram! ❤

8 KajsaLisa:

skriven

Det där måste varit en häftig upplevelse.

9 Susjos:

skriven

Wow, vilken resa ni är med om! Tur det finns björnbjällror!
JAg har också nyss träffat en Björn...min yngsta son på Malta heter just så! Så mysigt så!
Ha det fortsatt gott! Kram :-)

10 Gärdsmygen:

skriven

Wow! Jag hade aldrig vågat veva ner rutan.
Vilken upplevelse du varit med om. En annorlunda resa.

11 Helen:

skriven

Så häftigt att se vilda björnar men jag förstår att det var skönt att sitta i bilen. Björnfrossa är nog inget påhittat utan något man kan råka ut för om man möter en björn.

12 Annette:

skriven

Det är ju ändå fascinerande och spännande att få se en björn... Skönt att det var från bilen! Är det en svartbjörn? Nu blev jag ju tvungen att googla, och såg att björn förekommer ofta i buskage och där det finns mycket bär. Och så lärde jag mig hur man skall göra om man blir attackerad av en björn, så nu kan jag nog fortsätta att följa dina inlägg utan att ha hjärtat i halsgropen :o
Ha ett fortsatt fint äventyr!

13 Anni:

skriven

Alltså. Spännande och superläskigt på samma gång! De där björnarna har ju inte lika trubbig nos som våra brunbjörnar, vilket onekligen gör att de inte ser lika "söta" ut.
En väninna övernattade i en stuga någonstans i USA där hon hörde björnarna leta efter sopor utanför dörren ... det var otroligt läskigt, sa hon.

14 Anni:

skriven

Jo, jag tycker att du fick fantastiskt bra foton! Framför allt är de betydligt mer realistiska än ett superskarpt tjusigt porträtt hade varit!

Kommentera här: