Full fart och härlig avkoppling

I fredags morse kom rörfirman och installerade en ny toalett. Eftersom vi ändå har tänkt att renovera hela badrummet så småningom, så tänkte vi vänta att byta ut toan som stått och runnit i snart ett halvår. Men när sista vattenräkningen var på 6 000 kr kände vi att vi måste bara byta ut den. Och nu säger vi båda, varför gjorde vi inte det tidigare?? Så skönt att slippa höra det eviga rinnandet.
Sen blev det en morgontur till stallet. Hem och laga lunch och så kom dottern och lilla Charles på besök.
Fredagsmys!
 
På kvällen åkte jag och tre väninnor till Hamburger Börs och såg Niklas Strömstedt. Helt suveränt! Blandat prat och musik och allt var kanon! Maten var ingen höjdare men ganska ok. Det blir ju så när flera hundra ska ha mat samtidigt. Men själva showen var klart sevärd.
 
Ett glas champagne innan showen började.
 
 
Niklas och Rakel Wärmländer.
 
Bredvid oss satt ingen mindre än Sven-Bertil Taube. Men kolla in tjejen i grönt vid nästa bord. Hon sov hela föreställningen!
 
Lördagen blev en fixa-dag. Städa, putsa fönster (nu är både kök och vardagsrum klart), tvätta, planterade på alla gravar, lång härlig promenad. Sen klippte jag både mannen och sonen innan jag pustade ut i soffan och tog ett glas rött. Och efter lite vila började jag stryka och sätta upp nya gardiner sent på kvällen.
 
Idag blev det en långtur med hästen, 2,5 timmar var vi ute. Och trevligt sällskap fick vi på en del av turen :)
 
 
 
 
 
1 Helen:

skriven

Vad du har varit produktiv denna helg! Vad duktig du är! Jag satt nyss och såg på fönstren i kvällssolen och såg att de verkligen behöver putsas men det får bli en annan gång :).

2 Annette:

skriven

Vilken toppenhelg! En massa uträttat, mycket mys och även ridning/träning :) Och tänk vad han är snygg, Sven-Bertil Taube. Och alltid en sådan gentleman ut i fingerspetsarna. Fantastiskt att de finns i verkligheten. Hoppas du får en fin vecka!

3 cissi:

skriven

Vilken härlig blandning av nytta och nöje. Kan tänka mej att det var skönt att äntligen få toan utbytt.
Kram

4 kolonilotta :

skriven

Förutom städ och annat måstegöra så har du ju haft en fantastisk helg när du förhoppningsvis samlat en massa ny energi. Extra roligt med show i stan!:) Jag har jobbat hela helgen och varit värdinna åt min väninna på kvällarna... haha.. jag rimmade! ;)
Men jag har i alla fall börjat på mailet till dig. Jag har massa bilder på köket att visa! :) Bara kakel och belysning kvar nu. Och så lite annat smått och gott förståss som alltid.
Ha det bäst så länge vännen! ❤
Kram

5 KajsaLisa:

skriven

Du har hunnit med mycket ser jag, första bilden blev jättefin. Det är länge sen jag var på Börsen, sist var när Linda Skugge släpade runt mig på event, för en massa år sedan. Kul att ha Sven Bertil Taube som bordsgranne.

6 BP:

skriven

Tvära kast hos dig om man säger så! 6000 spänn för vatten - ooooops. Är glad att vattnet ingår i hyran här. Å eftersom vi haft stambyte 2012 så rinner inget vatten här inte. Klokt beslut av er att byta toa.

Sedan asgarvade jag åt dina bilder från Hamburger Börs. Ja inte åt Sven Bertil, men väl åt tjejen som sov genom hela föreställningen. Det hade kunnat vara jag faktiskt om jag ska vara ärlig:-)

Å varför måste du nämna fönster????? Våra ser förfärliga ut och eftersom det fortfarande är såpass kallt under dagarna har jag inte ringt fönsterputsaren. Vill ju inte fyrsa ihjäl medan h*n jobbar...

Ett härligt helginlägg från Gnesta. Tackar:-)

7 Skogstrollet:

skriven

Det var en händelserik helg, det!
Värd att minnas!

8 Livet genom bilder:

skriven

Oj vad du hunnit med mycket. Kommer ihåg att inte jag heller blev så imponerad av maten på hamburgerbörs när jag var där på någon ridsportmässa

9 kiki freese:

skriven

Mias mix verkligen.
Otroligt att vissa kan sova trots allt ljud. Är du en fan av Niklas?
Ha en bra vecka
/Kiki

10 Violen på Brandholmen:

skriven

Full fart hela helgen! Toppen med en liten kille att gosa med, bättre fredagsmys finns nog inte! Skulle gärna se Niklas Strömstedt, har alltid gillat honom.
Ha det gott!

11 Monica o Jacob:

skriven

HAHA då är man trött om man somnar.
Bilden med hästens skugga är så läcker.
Ha det bra

12 Anne-Mari:

skriven

Det ser ut som du har hatt ei innholdsrik helg.
Flott når alt går som ein ønsker.

God ny veke !

13 Anemonen:

skriven

Det var ju en superduperfin helg det här. Trevlig artist och lite god mat med goda vänner kan det blir bättre?

14 Gärdsmygen:

skriven

Vilken helg! Att ha Taube till bords är inte fy skam.

15 Marit:

skriven

Åh vilken kändisspaning :)
Om det är Charles mamma på sista bilden så måste jag säga att hon ser oförskämt fräsch ut med tanke på att hon nyss fick barn!

Svar: Javisst är det min dotter och ja, hon ser väldigt fräsch ut. Ändå har hon råkat ut för först en väldigt lång o jobbig förlossning, de har fått åka till barnakuten med lilla Charles som haft för låga blodvärden, hon fick svamp i brösten och fick äta penicillin, sen fick hon mjölkstockning och nu har hon maginfluensa. Så nu hoppas jag det får vara slut på elände för ett tag! Skönt att vi bor så nära så vi kan hjälpa dem. Var och handlade blåbärssoppa och cola åt henne idag,
Mia Ahlstrand

Kommentera här: