Tacksam och åter solsken!

Efter allt regnande i helgen skiner åter solen. Och så ska det visst fortsätta i flera dagar nu, härligt! Man känner hösten i luften, de kalla nätterna och den klara friska luften. Tycker det är en skön härlig luft.
 
Veckans tacksamhetslista:
att bo i ett land med årstider
de kalla friska nätterna
att jag slipper fly från mitt land
att jag har tak över huvudet och mat på bordet
min familj
hemlagad pizza
kvalitetstid med sonen
gamla filmer sen barnen var små
naturgodis
mitt superenkla bokföringsprogram Speedledger
vetekuddar
frukter
avslappningsmassage
TENS-apparaten
att ha plats i frysen, helt underbart :)
 
 
 
 
 
1 Malin:

skriven

Fin lista, mycket att vara tacksam över. Önskar dig en fortsatt bra vecka

2 Gemsofmylife:

skriven

Så mycket saker att vara tacksam för som vi tar för givet ♥
tak över huvudet
slippa fly
bo i ett land med 4 årstider, något rätt många länder aldrig får uppleva !!
Plats i frysen är bra, ska försöka äta ur vår frys också.. …
Tack för din fina lista
stora Kramar♥Sanna

3 Gemsofmylife :

skriven

Hmm skrev ett inlägg men det verkar försvunnit ???
Som vanligt en härlig tankfull ödmjuk lista med sånt vi tar för givet ..
Tak över huvudet
Slippa fly
Fyra årstider
Tack för att du delar finaste !!!
Stor kram ❤️ Sanna

4 Anonym:

skriven

Instämmer med din tacksamhetslista! Det finns massor att vara tacksam över. Funderar över min...

5 Helena:

skriven

Jag ser att din tacksamhetslista också tagit upp saker som vi tar som självklara, men de senaste dagarna blivit så uppenbara att det på andra ställen i världen ser annorlunda ut. Visst är det fantastiskt att bo i ett land med årstider. Alla vackra på sitt sätt. Fin ny vecka till dig Mia!

6 BP:

skriven

Fastnar helt och hållet på att vi har det så bra, tryggt och fint i Sverige. Att vi inte behöver fly från diktatur, krig och våld.
Vi är så himla bortskämda här. När börjar vi inse det?????!!!!

PS. Borde orka googla TENS-apparaten, men gör inte det.. Plats i frysen har vi alltid. Ibland undrar jag varför vi egentligen har en frys. Iskuber till drinken kanske;-)

7 Eva Trillian:

skriven

Alla de "självklara" sakerna i vårt liv är väl egentligen vi ska vara mest tacksamma över- du ger goda exempel! Läser och nickar!
...och undrar över TENS-apparaten ;) allt är inte lika självklart ;)
Tack för att du berikar min dag!

8 HelenTh:

skriven

Du har en väldigt bra tacksamhetslista här, jag kan bara hålla med om det mesta. Vi tar så mycket för givet, då är det bra att bli påmind om hur lyckligt lottade de flesta av oss är.

9 HelenTh:

skriven

Konstigt, skrev en kommentar men den försvann. Du har en fantastisk tacksamhetslista, något vi alla behöver bli påminda om i vårt trygga land.

10 Susanne :

skriven

Fin lista med mycket blandat.
Visst är det fantastiskt med alla gamla filmer på barnen!❤
Hoppas veckan börjat bra fina du! :)
Kram!

11 Maria:

skriven

Vilken fin lista. Man kanske borde skriva sådana listor ibland så glömmer man bort hur mycket man han att vara tacksam över.

Kommentera här: