Tacksamhet och helgen som varit

I helgen har vi rensat undan växter och krukor, spolat ur dem och ställt undan dem. Ställt undan grillen. Har köpt ett par nya lyktor att ha ute nu när mörkret kommit. Och på tal om mörker så blev det höstens första ridtur i mörker igår. Så här mörkt var det:
Går att urskilja en häst om man tittar noga. Hon var jättelarvig och totalt livrädd för allting. Tur att jag har det jobb jag har så jag oftast kan rida i dagsljus.
 
Det har varit Gnesta Expo i helgen, en företagsmässa med massa jippon. Jag valde att inte ställa ut utan var där som publik. Trevligt att gå runt och titta och träffa folk.
Sen på kvällen var det öltält och oktoberfest. Då var det ännu mera folk. Så fullt på dansgolvet så man behövde egentligen inte röra sig, man blev knuffad hit och dit hela tiden.
Det blev en känslomässigt jobbig kväll. Många som kom fram och kramades och beklagade och jag kände mig gråtfärdig hela kvällen. Men nu känns det förhoppningsvis bättre och lättare nästa gång det är ett event här hemma.
Det var nog fredagen som lade grunden till att det kändes så jobbigt denna helg. Jag hade tid i Nyköping för mammografi. Och när jag kom in på sjukan, exakt 4 veckor sen jag var där senast, då vid min systers dödsbädd, då blev det lite för mycket. Trodde inte jag skulle reagera så mycket men det gjorde jag. Tur att jag fick luncha med Cissi och prata bort lite tid :)
 
Veckans tacksamhetslista:
vänner
familj
födelsedagsfika hos syrran
lunch med Cissi (Cecilias Dag)
goda äpplen
ridturer
härliga höstfärger ute
trevliga kunder
vän här på kvällste
annan vän här på middag
att dotter med sambo kom på snabb-besök en vardagskväll
att sonen bodde hemma några dagar medan de hade föreläsningar i Stockholm
renbäddad säng
att högarna på skrivbordet börjar minska
att Sverige vann
knäckebröd
lakrits
nya ljuslyktor
att mina nyköpta blommor inte dött ännu
 
 
 
 
 
 
1 Helena:

skriven

Det där med renbäddad säng är toppen. Hög mysfaktor på det. Så fint med vänner att prata med. Det behöver man. Önskar dig en ny fin vecka och hoppas att du har återhämtat dig lite. Kramen till dig.

2 Susjos:

skriven

Så fin tacksamhetslista!!! Ljuslyktor är ett måste nu i mörkret! Ha en bra vecka. Kram!

3 BP:

skriven

Tycker du är otroligt modig att ge dig ut i mörkret med en mörkrädd häst. Det skulle jag aldrig våga. Ja, ärligt talat så skulle jag inte ens sätta mig på en häst...

Förstår helt och hållet att du "bangade ur" när du fick gå på mammografi. Det hade jag också gjort inte bara med tanke på din systers död utan med tanke på vad denna fruktansvärda fiende Mr C även kan göra för/med dig. Hoppas innerligt på ett negativt besked (=positivt för dig alltså) vad gäller mammografin.

Å nu har jag läst två inlägg till tacksamhetstemat med renbäddade sängar. Å jag håller med. Första natten i en renbäddad säng med manglade lakan (ja du...) ger en härlig känsla;-)
Kram:-)

4 Susanne:

skriven

Förstår att det måste ha varit känslosamt att vara med på tillställningen och med alla som ville visa din omtanke. Men samtidigt underbart med all värme från alla runt omkring! ❤
Och förstår att minnena var jobbiga när du klev in för din undersökning.
Håller självklart tummarna för att du får bra besked. Hur länge brukar man då vänta på såna svar? Jag är ju inte riktigt där än åldersmässigt så jag blivit kallad ännu.
En ridtur i mörker hade jaf nog hoppat över feg som jag är! :/
Hoppas du får en jätte fin vecka raring! ❤
Kram till dig!

5 Eva Trillian:

skriven

Kaxigt att rida i mörkret ;) Kanske är hästen den klokare av er i det fallet? ;)
Många känslomässigt jobbiga stunder ... hela första året sedan man förlorat en närstående brukar vara full av en massa "första" som känns extra tunga ... Stor KRAM
Listan blev ändå lång och varm - Tack för att du delar!

6 HelenTh:

skriven

Mörkret är tyvärr här för att stanna några månader till och du har tur som kan vara ut i dagsljus för det mesta. Min och Sally kvällspromenader sker framöver i mörker.

Jag förstår att det var jobbigt att vara ute bland folk efter det som hänt, men som du skriver så går det säkert bättre nästa gång och det var något som du måste igenom, förr eller senare.

Du har en mycket fin tacksamhetslista, så fantastiskt med goda vänner och härlig, enkel lyx med renbäddade sängar.

7 cissi:

skriven

Jag hade aldrig vågat rida i mörkret, vågar knappt cykla där det inte finns gatlampor även fast jag har ett bra cykellyse.
Tack för en trevlig lunch! KRAM!

8 Gemsofmylife:

skriven

En underbar men känslosam lista !
tack för att du orkar dela finaste Mia
Jag hoppas att du får en bra start på nya veckan
Många stora energikramar till dig
ps Tack för din omtänkksamhet, här går det bergodalbana i känslor men det ska bli bra !!
KRAM Sanna

9 Lottisen:

skriven

Jag älskar den här mörka årstiden med fina lyktor ute och tända ljus inne. Ridturer i vackert höstväder låter underbart! Tack för att du är med och delar listor varje måndag! Ha en jättefin vecka!
Kram

10 Anni:

skriven

Nog förstår jag att det väcktes många känslor när du kom tillbaka för mammografin. Så smärtsamt att så radikalt skrapa loss den tunna sårskorpan som kanske hunnit bildas. TUR att du hade Cissi att träffa, vänskap är underbart läkande!
Kram!

11 Freja:

skriven

Har varit med om samma upplevelse, när jag återvände till sjukhuset där mamma dog, det är tufft att väcka upp minnena igen. Kram

12 Karin:

skriven

En oslagbar enkel lyx är renbäddad säng! Vilken fin lista du har!
Kram Karin

13 Annorlunda:

skriven

Jag är tacksam att jag har min familj m.m.

Kommentera här: