Kreativ helg

Den här helgen har det blivit mycket gjort. Sålt en hjärtstartare och demonstrerat den. Bakat äppelpaj. Höststädning både inne och ute. Mannen klippte gräsmattan en sista gång. Jag hittade årets sista smultron.
Suddig mobilbild...
 
När vi byggde vår nya altan sparade jag lite material till att bygga julbockar. Och det har vi gjort idag.
Kanske inte så fina nu, men sen ska jag klä dem med granris och kanske även en ljusslinga. Nu kommer jag och tar dig... Nej ta inte mig, ta den stora bocken Bruse, han är mycket större och fetare... Nja så himla fet blev han ju inte. Borde kanske varit dubbelt så bred.
 
Två härliga långpromenader har det blivit. Igår med mannen och idag med en väninna.
 
Börjar bli höstfärger ute nu.
 
Bambi ute på åkern.
 
En liten paus vid sjön.
 
 
 
1 Hanna:

skriven

Låter som en kreativ och skön helg på samma gång. Vilken lycka att hitta ett smultron i mitten på oktober, det måste ha kittlat gott i magen :-) Långpromenader är härliga under den här årstiden, riktigt friska och så finns det ju så mycket vackert att titta på, naturen liksom bjuder in till ett skådespel. Önskar dig en fortsatt fin vecka!

2 HelenTh:

skriven

Vilka fina bilder från en härlig helg! Hoppas vi får se julbockarna klädda och klara.

3 BP:

skriven

Låter som en kanoooooon helg. Å igår var det ju t o m fantastiskt fint väder. Gillar dina julbockar även utan granris. De skulle ju kunna vara avskalade hundar också.

Åsså är jag impad överatt du lyckades fånga en vildsvin bredvid bambi. Har faktiskt aldrig sett en vildsvin irl, men lagade vildsvinsadel förra helgen och den blev konstigt nog sagolikt god.

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken skön känsla när man får mycket gjort och inte bara skjuter upp till morgondagen! Gillar dina bockar Bruse, de kommer att bli riktigt fina och se feta ut när du har klätt dem med granris!
Ha det gott!

5 Freja:

skriven

Låter som en både produktiv och glädjefylld helg, härligt!

6 kiki freese:

skriven

En bra helg. Julbockarna tror jag verkligen på, de kommer att bli suveräna. I eftermiddags såg jag detta vackra höstlandskap från luften, kom tillbaka precis från Vilnius.
Må gott
/kiki

7 meta:

skriven

jo minsann, det är bäst att vara ute i tid det går fort nu. Härliga bilder.
lycka till med julbocken
Kram Meta

8 Jessica Högberg:

skriven

Vilken vacker helg du haft!

9 Susjos:

skriven

Smultron i oktober? Jo jag tackar jag!
Va häftigt att göra egna bockar!!!
Underbara foton från din härliga helg :-)

10 Monica o Jacob:

skriven

Härligt med smultron i oktober, här blommar jordgubbarna för fullt men lär nog inte ge några bär.
Fina höstbilder, ha det bra

11 Livet genom bilder:

skriven

Verkar som en härlig helg. Jag hoppas att du visar bilder sedan på julbockarna, skulle vara kul att se hur de ser ut klädda

12 Marina:

skriven

Fina bilder. Ja det är konstigt med smultron i oktober.
Ha det bra/ Marina

13 KajsaLisa:

skriven

Du har hunnit med mycket, bockarna gillar jag, stilistiskt enkla.

14 Susannesblogg:

skriven

Oj ett smultran så här års :) Fina bilder! Jag gillar dina julboks modeller.

15 Anemonen:

skriven

En toppenhelg verkar det som. Smultron nu? Jag hoppas det smakade lika bra som de första. Naturen den är lite upp och ner nu. Den där julbocken som är lite svulten kan du säkert ikläda lite mer granris så blir han rund och goer inför julen. Ha en fin vecka.

16 Anni:

skriven

Egna bockar, så trevligt! Hoppas att du visar dem klara sedan. Håller med dig om att den större blev väldigt mager ;-)

Kommentera här: