I luften

Tusen tack alla ni som röstade fram mig som segrare i fototrissen! Blev så glad :) Helena bad mig välja tema till veckans omgång av Fototriss. Jag gillar teman som kan tolkas på många olika sätt, så man kan fundera ut sin egen tolkning. Jag valde "i luften". Dels kan det ju helt enkelt vara flygplan eller fåglar som flyger i luften, det kan ju vara en bild på något som luften innehåller tex regn eller snö, man kan tolka det att ha många bollar i luften och självklart mängder av andra tolkningar.
 
Min egen tolkning:
 
 
Det ligger i luften med Tomas Ledin!
 
Denna bild får representera BP:s skyltsöndag. Tydligen gäller inte trafikskyltarna för fordon i luften...
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Händerna i luften :) Glädje i luften :)
Fin triss! Bra tema - det tänkte du ut bra!

2 BP:

skriven

Den annorlunda tolkningen gillar jag! Bra gjort Mia, du valde ett riktigt "mångsidigt" tema. Dessutom gillar jag Tomas Ledin skarpt!
Att du sedan fick in en "dubbel" också är helt suveränt! Rödljuset och trafikskyltarna samt ett flygplan i luften - vilken bild! Riktigt, riktigt bra!
Nu förstår jag ännu mera varför du vann förra veckans triss! Är stolt över dig:-)

1 000 tack för skyltningen och länken:-)

3 Anni:

skriven

Ett tema som passade mig perfekt just nu, som du såg.
Fast din tolkning tillhör ju de klurigare - och med så snygga bilder!

4 Livet genom bilder:

skriven

Grattis till vinsten!
Väldigt rolig och oväntad tolkning

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilket bra tema du valde Mia! Härlig tolkning i din triss! Jag gillar Tomas Ledin så det var mitt i prick för mig!
Ha det gott!

6 Jessica Högberg:

skriven

Gillas!!

7 Stare Ström:

skriven

Bra tema och bra tolkning!

svar: Kul att du gillade Afrikabilderna!

8 Åke :

skriven

Det första jag tänkte på när temat kom upp var just Tomas Ledin :) Ledin är en stor Svensk kär artist :) Grattis till 1:a plats också!

9 Anita Malta:

skriven

Tycker temat du kom på var superbra som kan tolkas på så många olika sätt. Helt underbara bilder på fina Tomas Ledin och fyndig tanke där på sista bilden :-)

10 Susjos:

skriven

Så klart tänker man på min favvo också: Tomas Ledin när "det ligger i luften". :-)

11 Camilla:

skriven

Grattis till vinsten! :)

Min första tanke när jag såg temat I luften var den texten ur Tomas Ledins låt, "Åhå, det ligger i luften." Tyvärr hade jag inte Tomas att fota så jag fick hitta på annat.
Fina bilder har du fotat på honom. :)

12 Anna-Lena:

skriven

Grattis till vinsten... MEN vilket svårt tema du valde till den här veckan. Jag fick fundera länge och mycket. Bestämde mig för att blåsa såpbubblor och fotografera dem, men jag vågade inte. Kanske... om jag hade varit ensam i skogen.
Blev annat luftigt istället.
Din tolkning fungerar ju jättebra. Händerna i luften, tänker jag. Det ligger i luften :)

Svar: Tack! Gillade dina bilder men även såpbubblor hade blivit toppen :)
Mia Ahlstrand

13 KajsaLisa:

skriven

Fina konsertbilder speciellt den sista. Tänkte på låten meddetsamma jag såg dom.

14 Oliver:

skriven

Det var ett trevligt tema du valde! Och du har fångat Ledins luftrörelser alldeles perfekt!

15 kiki freese:

skriven

Underbart.
Stort grattis!
/Kiki

16 Tomtan:

skriven

Härlig tolkning!

17 Marit Johansson:

skriven

Snygga bilder på Tomas Ledin, han är riktigt bra och verkar vara så sympatisk!

Kommentera här: